کد خبر: ۲۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شعار "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" در هیچ جای دنیا وجود ندارد و توهین به مشتری است که با پیگیری ها بحمدلله این مسئله جمع شد و اگر کسی مشاهده کرد به 124 اطلاع بدهد.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: شعار "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" در هیچ جای دنیا وجود ندارد و توهین به مشتری است که با پیگیری ها بحمدلله این مسئله جمع شد و اگر کسی مشاهده کرد به 124 اطلاع بدهد.

سیدمحمود نوابی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تجلیل از واحدهای حامی حقوق مصرف کنندگان ‌در سالن زغالسنگ کرمان  اظهار کرد: کرمان از استان های موفق در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده است که چهارمین همایش را برگزار می کند و انتظار داریم در پنجمین همایش این استان صنعتی شاهد حضور تعداد زیادتری از واحدها باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بنگاه های بزرگی در کشور وجود دارد که جرات ارائه خود را ندارند تا ارزیابی شوند، افزود: در برگزاری همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده نسبت به اولین دوره در متقاضیان 22 برابر و در حوزه منتخبین 19 برابر رشد داشته ایم و این اقبال عمومی به وجود آمده است.

نوابی با اشاره به اینکه تولیدکننده و مصرف کننده از هم جدا نیستند، تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی برتر را تجلیل می کنیم که در رعایت حقوق مصرف کنندگان پیشتاز هستند.

 وی بیان کرد: در برخورد با کالای قاچاق همکاران ما در کشور در سال گذشته در جمع آوری کالای قاچاق 10 برابر نسبت به سال 94 رشد داشته اند که ما وظیفه جمع آوری کالای قاچاق از بازار را داریم و استان کرمان نیز عملکرد قابل تقدیری در این زمینه دارد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما سهل انگاری و ولنگاری است، اینکه کار خوب عرضه نمی کنیم. امروز مصرف کننده، مصرف شونده نیست، مصرف کننده حق انتخاب دارد و کالایی انتخاب می کند که براساس سلیقه خودش و با کیفیت باشد.

وی با اشاره به مخالفت برخی با نظارت گفت: کشوری در دنیا وجود ندارد که سیستم نظارت بر بازار نداشته باشد و بازار بدون نظارت نمی شود، منتها سیاست حکومت ها در نحوه نظارت فرق می کند.

نوابی در ادامه گفت: افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالای داخلی، افزایش بهره وری، نوآوری و حمایت از کالاهای صادرات محور، افزایش رقابت سالم بین بنگاه های اقتصادی، توسعه فرهنگ مشتری محوری و ... از اهداف برگزاری این همایش هاست.

وی با اشاره به تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: متاسفانه جای این مسئله در برخی دستگاه های دولتی عوض شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نباید نگاه بسته و از بالا به سرمایه گذار داشته باشیم. عدالت این است هر چیز در جای خودش بش و کسی که بیشتر کار می کند، درآمد بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: کیفیت کالای تولید شده بسیار مهم است و خدمات فروش دیگر قابل قبول نیست. ارائه خدمات قبل، حین و بعد از فروش جزو وظایف و الزامات بنگاه هاست.

نوابی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه ها، اظهار کرد: باید بهره وری را افزایش داده و کاهش مصرف شدت انرژی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه واحدی که امروز به فکر نوآوری و صادرات نباشد، محکوم به فناست، گفت: این فرهنگ که "جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود" در هیچ جای دنیا وجود ندارد و توهین به مشتری است که با پیگیری ها بحمدلله این مسئله جمع شد و اگر کسی مشاهده کرد به 124 اطلاع بدهد.

رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اظهار کرد: بیش از 25 دستگاه در کشور قیمت گذاری می کنند که باید سامان پیدا کند.

وی افزود: باید "حق الناس بر حق الله ترجیح دارد" را به عنوان شعار سازمان قرار بدهیم که متاسفانه به این مسئله توجه نمی شود و باید ببینیم جای حق الناس در کشور ما کجاست؟

نوابی با بیان اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری درباره ارتقاء کیفیت و تولید دغدغه دارند، تصریح کرد: ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در کشور رعایت نمی شود.زیرا تبلیغات اغواکننده ممنوع و جرم است که در رسانه های عمومی ما انجام می شود.

وی تاکید کرد: باید فضای شهری برای تبلیغات بنگاه های موفق رایگان شود که صدا و سیما این کار را کرده و باید به این واحدها جایگاه اجتماعی بدهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این خبر خوبی برای تولیدکنندگان است که تسهیلات رونق تولید از 16 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به 30 هزار میلیارد تومان رسیده که حوزه اصناف و بازسازی و نوسازی صنایع را که مورد غفلت واقع شده، شامل می شود و قرار است سیستم بانکی در پرداخت این تسهیلات مانند سال گذشته همکاری کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)