کد خبر: ۲۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان عنوان کرد
محمد فرشاد که در دولت اصلاحات معاون سیاسی امنیتی استاندار بود هشدار می‌دهد که هواداران روحانی نباید تحت هیچ شرایطی از منتخب خود ناامید شوند. او درعین‌حال توصیه می‌کند که هواداران روحانی نبایستی از او تندتر حرکت کنند.
صدای تاک نوشت:  محمد فرشاد از معدود چهره‌های اصلاح‌طلبی است که رابطه خوبی با رسانه‌ها دارد. او اینک به‌غیراز آنکه دبیر کلی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان را بر عهده عضو منتخب شورای شهر کرمان هم هست و تا چند وقت دیگر به‌عنوان عضو شورای شهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در خصوص هجمه‌هایی که اخیراً به حسن روحانی صورت گرفته با او به گفت‌وگو نشستیم. او معتقد است که برخی مخالفت‌ها با حسن روحانی مخالفت با فرد و جناح سیاسی نیست بلکه مخالفت با منافع ملی است و آسیب آن به مردم می‌رسد. محمد فرشاد که در دولت اصلاحات معاون سیاسی امنیتی استاندار بود هشدار می‌دهد که هواداران روحانی نباید تحت هیچ شرایطی از منتخب خود ناامید شوند. او درعین‌حال توصیه می‌کند که هواداران روحانی نبایستی از او تندتر حرکت کنند. گفت‌وگوی هفته‌نامه صدای تاک با محمد فرشاد در پی می‌آید:

دلیل هجمه گسترده مخالفان به آقای روحانی را در چه می‌دانید؟

هجمه‌های گسترده اخیر مخالفان به آقای روحانی رامی توان به دو مقطع زمانی قبل از رأی‌گیری و پس از اعلام نتیجه انتخابات تقسیم کرد. قبل از رأی‌گیری چون چیزی برای اثبات خود نداشتند سعی کردند که با تخریب و حمله باعث کاهش مقبولیت آقای دکتر روحانی در بین مردم و ریزش آراء او شوند. ناگفته نماند این حربه متأسفانه در بعضی مناطق مؤثر هم واقع گردید. پس از رأی‌گیری و پیروزی قاطع آقای دکتر روحانی که با توجه به تخریب‌ها و تبلیغات گسترده آن‌ها دور از انتظارشان بود بیشتر عصبانیت آن‌ها در این موضوع دخیل است. البته ماهیت ذاتی اکثر مخالفین که ناآگاهانه به مصداق (یکی بر سرشاخ و بن می‌برید) این است که همیشه تلاش دارند رقیب سیاسی‌شان با عدم موفقیت مواجه شود تا آن‌ها جلوه کنند را نیز نبایستی نادیده گرفت.

درحالی‌که آن‌ها متوجه این نکته ضروری نیستند که این دیگر رقابت نیست بلکه ضربه به منافع ملی است. تا حدی نقد و حتی تخطئه حریف قابل‌قبول است که ضربه به منافع ملی نباشد. ولی وقتی مخالفت و ادامه رقابت باعث زیر سؤال بردن منافع ملی شود اینجا قطعاً مردم و نظام متضرر می‌شوند؛ زیرا باعث ناامیدی مردم می‌شود. ناامیدی مردم هم اگر ناامیدی از یک فرد یا یک جناح باشد خیلی محل نگرانی و اعتنا نیست ولی اگر ناامیدی به ناامیدی از بهبود اوضاع تبدیل شد آیا اینجا مخالفان... سود می‌برند؟ این دیگر سوراخ کردن کشتی است.

به نظرم ما باید تا جایی دامنه رقابت و مخالفت را ادامه دهیم که به منافع مردم لطمه نخورد. اتفاقاً اگر جناح مخالف نگاه واقعی به مسائل داشت می‌بایست اعلام کند که ما یک سال به دولت فرصت می‌دهیم تا برنامه‌های جدید خود را عملیاتی کند و درصورتی‌که موفق نبود ما انتقاد از دولت را آغاز می‌کنیم.

عده‌ای معتقدند رقیب قصد عصبانی کردن روحانی و متشنج کردن فضای سیاسی را دارد ارزیابی شما از این مسأله چیست؟
بله این واقعیت دارد یکی از رویکردهای مخالفین تلاش برای عصبانی کردن آقای دکتر روحانی است که به‌زعم خود هم برنامه‌ریزی و سازندگی را کند کنند وهم مستمسکی به دست آورند برای تخریب و هجمه‌ای دیگر. ولی آقای روحانی هوشیارتر و خردمندتر از آن است که در این دام بیفتد.

به نظر شما رییس‌جمهور در این زمینه چه روشی را در پی بگیرد؟
آقای رئیس‌جمهور خود بهتر از همه می‌دانند چه روشی را باید پیش بگیرند.

شما به‌عنوان یک فعال سیاسی چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم تلاش برای پیش بردن برنامه‌ها و وعده‌ها و روشنگری به‌موقع، مستدل و شجاعانه در کنار متانت و صبوری و پرهیز از عصبانیت بهترین شیوه است که ایشان اتخاذ نموده‌اند.

هواداران روحانی در این زمینه چه مسؤولیتی دارند؟
هواداران باید سعی کنند که اولاً همیشه درصحنه باشند و با حضور خود در همه عرصه‌ها چه مناسبت‌ها و ضرورت‌ها، چه مطبوعات و رسانه‌ها اعم از مجازی و مکتوب، آقای روحانی را پشتیبانی کنند و برای مردم روشنگری نمایند. دوم اینکه در تصمیم‌گیری‌ها جلوتر از رییس‌جمهور حرکت نکنند و بهانه به دست مخالفین ندهند.

به نظر شما برخی تلاش‌ها ممکن است امید حامیان دولت را هدف قرار داده باشد؟
حامیان دولت حتماً باید به این مسأله عنایت داشته باشند؛ یعنی مراقبت کنند تا عده‌ای گوهر امید آن‌ها را به سرقت نبرند. آنچه مهم است و باید روی آن پافشاری صورت بگیرد همین مسأله است. هواداران روحانی نباید تلقی کنند که با یک حضور پای صندوق رأی کار را تمام کرده‌اند. بلکه باید درراه حمایت از رییس‌جمهور، پاسخ به فضاسازی‌ها و سیاه نمایی‌ها هوشیار باشند. حامیان روحانی باید دقت کنند تا در دام برخی فضاسازی‌ها نیفتند و امید خود را از روحانی قطع نکنند. یادشان باشد که عده‌ای می‌خواهند میان روحانی و هوادارانش شکاف ایجاد کنند. البته به جد معتقدم با افزایش سرعت انتقال اخبار از طریق شبکه‌های اجتماعی مخالفان روحانی به هدف خود نمی‌رسند اما باید مراقب بود.

تصور نمی‌کنید حمله به رییس‌جمهور باهدف اثرگذاری روی انتخاب کابینه است؟
بخشی از مخالفین این هدف را نیز دنبال می‌کنند که فضا را آشفته کنند و به‌زعم خود در چیدمان اعضاء کابینه اثر بگذارند و مستقیم یا غیرمستقیم امتیاز بگیرند. در برخی اظهارنظرهای وابستگان به رقیب هم این مسأله به‌صراحت ذکر شد.

نظر شما درباره ترکیب آینده کابینه چیست؟
اعضاء کابینه آینده بایستی شجاع، پرتحرک و همچنین کاملاً با رییس‌جمهور همسو و هم‌راستا باشند به‌خصوص تیم اقتصادی و تیم فرهنگی و آموزشی و همچنین وزارت کشور تا امکان پاسخ گوئی مطالبات منطقی مردم فراهم گردد.

به نظر شما کابینه فعلی و مدیران میانی توانسته در جهت تحقق برنامه‌های رییس‌جمهور گام بردارند.
کابینه فعلی در بعضی بخش‌ها موفق عمل کرده مثلاً سیاست خارجی و سامان‌دهی و توسعه صنعت نفت ولی در بعضی زمینه‌ها کاستی‌هایی وجود داشته که با توجه به شرایط تشکیل دولت یازدهم و ترکیب مجلس نهم دور از انتظار هم نبوده که امیدواریم در کابینه دولت دوازدهم و با وضعیت نسبتاً مطلوب مجلس دهم این کاستی‌ها برطرف گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)