کد خبر: ۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی کرمان عنوان کرد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان به خلاء برنامه ها در مسائل جامعه اشاره کرد و گفت: سالمندی که می تواند گنجینه تجربیات باشد امروز تبدیل به یک تهدید پرمسئله شده است و در سال های گذشته همیشه هشدار داده ام که زنگ خطر را جدی بگیرید و رشد سالمندی در استان کرمان از 6.8 درصد بر اساس سرشماری سال 90 در سال 95 به 7.6 در سال 95 رسیده است.
گفتارنو/ گروه جامعه:


مدیرکل بهزیستی استان کرمان به خلاء برنامه ها در مسائل جامعه اشاره کرد و گفت: سالمندی که می تواند گنجینه  تجربیات باشد امروز تبدیل به یک تهدید پرمسئله شده است و در سال های گذشته همیشه هشدار داده ام که زنگ خطر را جدی بگیرید و رشد سالمندی در استان کرمان از 6.8 درصد بر اساس سرشماری سال 90 در سال 95 به 7.6 در سال 95 رسیده است.

عباس صادق زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به شعار بهزیستی با عنوان «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» اظهار کرد: فضای حاکم بر جامعه ما می گذرد شرایطی است که باید حساسیت ویژه ای نسبت به آن داشته باشیم. البته گاهی مسائل اجتماعی را آنقدر وخیم جلوه می دهیم که مردم در زندگی روزمه دچار ابهاماتی می شوند؛ اگر مردم از زندگی در اجتماع نگران باشند و بی اعتماد شوند می تواند آسیب هایی را در پی داتشه باشد.

وی افزود: هر جامعه ای که در حال رشد است و توسعه مبنای کار و پیشرفت باشد و ممکن دچار آسیب هایی شود و بایستی به میزانی که رشد و توسعه در جامعه ایجاد می شود زیرساخت ها هم فراهم گردد در غیر اینصورت ناهنجاری به وجود می آید و اگر ناهنجاری را مدیریت نکنیم در آن شرایط تبدیل به آسیب اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: اینکه به برخی مسائل اتفاق افتاده در سطح جامعه بلافاصله لغت آسیب اجتماعی گفته می شود جالب نیست و  این ها رفتارهای نادرست اجتماعی یا ناهنجاری و در برخی موارد آسیب های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در موضوع طلاق و مواد مخدر به گونه ای عمل کردیم که در برخی موارد دچار آسیب شده ایم، خاطرنشان کرد: اگر طلاق را در جامعه مدیریت نکنیم تبدیل به آسیب خواهد شد و باید بگویم که موضوع ناهنجاری ها در جوامع موضوعی طبیعی است و شرایط امروز جامعه ما اقتضاء می کند که در مدیریت موضوعات اجتماعی و برنامه های اجتماعی کوشا باشیم.

وی گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اجتماعی ما برای اولین بار در برنامه توسعه ای از جمله برنامه ششم توسعه بعد از برنامه سوم به جنبه های اجاتماعی توجه جدی تر را شاهد هستیم و در این برنامه اسم سازمان بهزیستی به عنوان مسئول آورده شده و برای آن مسئولیت تعیین کرده اند و امیدواریم بتوان با این امر کارها و اهداف خود را بهتر دنبال کنیم.

صادق زاده با اشاره به اینکه باید در خصوص مسائل اجتماعی به جای مقابله و ایستادگی مدیریت کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال باید با موضوعاتی همچون طلاق که می تواند به عنوان یک پیشنهاد در زندگی زوج ها مطرح شود کنار آمد.

وی تصریح کرد: ریشه طلاق در ازدواج است و اگر ازدواج ها با درک متقابل و دریافت مشاوره و اصولی باشد قطعا شاهد طلاق نخواهیم بود و در صورت داشتن خلاء در برنامه ریزی ازدواج، طلاق یک امر طبیعی است.

وی نبود دانش را از مشکلات امروز خانواده ها دانست و عنوان کرد:  امروز به صراحت باید گفت دانش عمومی خانواده ها و افراد جامعه به شدت پایین است و این خلاء بزرگ جامعه می باشد و در صورت ارتقاء دانش در بین سطوح بهترین نوع پیشگیری را انجام داده ایم. 

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه دانشگاه ها وظیفه خود را در تولید علم برای جامعه انجام نداده اند، گفت: دانشگاه باید به تولید علوم مورد احتیاج امروز توجه و از تولید علم گلخانه ای خارج شوند.

*** افتتاح 40 پروژه به مناسبت هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 40 پروژه علمی نرم افزاری و سخت افزاری با حدود 30 میلیارد تومان اعتبار به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد و افزود: این پروژه ها با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به بهره برداری خواهند رسید.

صادق زاده همچنین به خلاء برنامه ها در مسائل جامعه اشاره کرد و گفت: ما در کنترل مسائل اجتماعی هیچ خلاء اعتباری نداریم بلکه مدیریت علمی نسبت به مسائل اجتماعی نداریم. سالمندی که می تواند گنجینه  تجربیات باشد امروز تبدیل به یک تهدید پرمسئله شده است و در سال های گذشته همیشه هشدار داده ام که زنگ خطر را جدی بگیرید، سالمندی در حال رشد است و رشد سالمندی مدیریت می خواهد و با نبود مدیریت مربوط به جامعه ضرر می رساند. آمار 9.2 درصد رشد سالمندی در کشور را نشان می دهد یعنی ما به خطر رمز نزدیک می شویم و اگر جامعه ای ده درصد سالمند داشته باشد آن جامعه پیر محسوب می شود و جامعه پیر یعنی جامعه ای کم تحرک و پر هزینه.

وی ادامه داد: رشد سالمندی در استان کرمان از 6.8 درصد بر اساس سرشماری سال 90 در سال 95 به 7.6 در سال 95 رسیده است و با تاسف 5 مرکز نگهداری سالمندان در کرمان داریم.

به گزارش گفتارنو، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه بیان کرد: متاسفانه در کرمان شاهد تولد معلولین با نابینایی و ناشنوایی هستیم و در این استان خیر و دلسوز خانواده ای داریم که پنج نابینا یا معلول ذهنی دارد، همچنین در کرمان 4 هزار فرزند بی سرپرست وجود دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
هرکس باید در رشته تخصصی خودش اظهار نظر نماید لذا از آقای صادق زاده باید پرسید که علم گلخانه ای یعنی چه و چرا ایشان نتوانستند با دانشگاهیان همکار داشته باشند. التبه هنوز هم دیر نشده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)