کد خبر: ۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در جیرفت عنوان کرد:
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: یکی از اولویت های سازمان تعاون روستایی برای رفع کم آبی، حمایت گسترده از استقرار سامانه های نوین آبیاری است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: یکی از اولویت های سازمان تعاون روستایی برای رفع کم آبی، حمایت گسترده از استقرار سامانه های نوین آبیاری است.

حسین صفایی عصر دیروز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع یکهزار راسی گاو شیری ساردوئیه جیرفت اظهار کرد: امروزه در کشورهایی که میزان بارندگی سالانه آنان به بیش از 2هزار میلی متر می رسد آبیاری به روش غرقابی متروک شده و از آنجایی که در کشور ما هم میزان بارندگی سالانه کاهش یافته، استفاده بهینه از منابع موجود و تغییر الگوی آبیاری بخش کشاورزی امری ضروری است.

وی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در این زمینه با ارائه تسهیلات مناسب توانسته است از تعاونی های روستایی و کشاورزان به خوبی حمایت نماید.

وی عملکرد سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان در دولت یازدهم را خوب ارزیابی کرد و افزود: خریداری 60 هزارتن گندم از فعالیت های جهادی جنوب استان می باشد که برای اولین بار در این منطقه رقم خورده است.

صفایی ادامه داد: خرید گوجه از کشاورزان نیز از اقدامات مثبت دیگری بود که در جنوب کرمان رقم خورد که توانست کمک خوبی برای کشاورزان این منطقه باشد.

وی به بازدید از مجتمع گاو شیری یکهزار راسی ساردوئیه جیرفت هم اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشکلات این مجتمع بررسی و پیگیر حل این مشکلات هستیم.

*** خرید 60 هزار تن  گندم از جنوب استان کرمان

رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان نیز در ادامه گفت: 60 هزار تن گندم کشاورزان هفت شهرستان این منطقه از اوایل اردیبهشت ماه تاکنون خریداری شده است.

فرود سالاری افزود: 13 مرکز تعاون روستایی در هفت شهرستان جنوبی استان شامل چهار مرکز خرید گندم در شهرستان فاریاب، سه مرکز در کهنوج، سه مرکز در قلعه گنج و شهرستان های رودبارجنوب، ذهکلوت و منوجان هر کدام یک مرکز در حال خرید گندم از کشاورزان هستند.

وی بیان کرد: 70 هزار تن گندم در سال 94 و 130 هزار تن درسال گذشته خریداری شد که پیش بینی می شود امسال هم 170 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی جنوب کرمان خریداری شود.
وی علت افزایش صعودی تولید گندم را در جنوب کرمان احداث مراکز خرید گندم عنوان کرد و گفت: در گذشته تنهای یک مرکز خرید گندم در جیرفت فعال بود و به علت مسافت طولانی، کشاورزان انگیزه ای برای کاشت گندم نداشتند.

رییس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: هم اکنون با حمایت دولت تدبیر و امید، 2 مرکز خرید در شهرستان رودبار جنوب احداث شد که نبود سیلو در این منطقه موجب وارد آمدن خسارات سنگینی به گندم خریداری شده از کشاورزان شده بود که به مراتب بیشتر از هزینه احداث سیلو است.

وی عنوان کرد: قرار داشتن گندم در فضای باز تا زمان حمل به سیلوها بطور طبیعی این محصول را در معرض حمله انواع آفات قرار می دهد لذا ساخت این 2 انبار در شهرستان رودبار که بیشترین محصول گندم جنوب کرمان را تولید می کند راهی برای جلوگیری ازهدررفت این محصول استراتژیک بود که این مهم محقق شد.

رییس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان در مورد شرکت تعاونی گاو شیری یکهزار راسی ساردوئیه نیز گفت: این شرکت درسال 84 تاسیس و روزانه پنج تن شیر و سالانه 10تن گوشت تولید می کند.

فرود سالاری افزود: این مجتمع بصورت مستقیم برای 40 نفر و غیرمستقیم برای 60 نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع در 20 هکتار اجرا شده است، تصریح کرد: نژاد گاوهای این مجتمع از نوع هلشتاین هلندی می باشد که با آب و هوای سرد منطقه سازگار است و با توجه به نژاد خوب این نوع گاو از شیر پرچربی برخوردار است.

وی افزود: سه واحد از مجموع 21 واحد این مجتمع به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شدند لذا امیدواریم با سفر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشکلات این مجتمع حل و فصل شود.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور عصر شنبه وارد بخش ساردوییه جیرفت شد و در ادامه سفر خود از شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج بازدید می کند.

سطح زیر کشت گندم منطقه جنوب کرمان بیش از 37 هزار هکتار است که پیش بینی می شود 170 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت تولید شود و نسبت به سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

سال گذشته با احداث سه مرکز خرید گندم و نصب چهار باسکول جدید با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان و فاریاب زیرساخت های خرید گندم در جنوب استان توسعه پیدا کرد.

سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)