کد خبر: ۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
گلایه نماینده کارگران کارخانه موکت ترمه کرمان:
نماینده کارگران کارخانه موکت ترمه کرمان می‌گوید؛ حدود ۸۰ کارگر این کارخانه نگرانی‌هایی درخصوص امنیت شغلی، بازنشستگی و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه تولید موکت دارند.
نماینده کارگران کارخانه موکت ترمه کرمان می‌گوید؛ حدود ۸۰ کارگر این کارخانه نگرانی‌هایی درخصوص امنیت شغلی، بازنشستگی و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه تولید موکت دارند.

«رضا شمس‌الدینی» نماینده کارگران کارخانه موکت ترمه کرمان اظهار داشت: در حدود ۸۰ کارگر این کارخانه نگرانی‌های در خصوص امنیت شغلی خود و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه تولید موکت دارند.

وی به اخراج مقطعی همگی کارگران این کارخانه در ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: فرودین ماه امسال کارفرما با این استدلال  که کارگران غیربومی را جایگزین کارگران فعلی می‌کند عذر همگی کارگران کارخانه را به صورت شفاهی خواست اما چند روز بعد از تصمیم خود برگشت و کارگران بر سر کار خود بازگشتند.

شمس‌الدینی با بیان اینکه بیشتر کارگران کارخانه موکت‌سازی دارای قراردادهای موقت کوتاه‌مدت و گاها سفید امضا هستند، افزود: این در حالی است که بیشتر از ۸۰ کارگر این کارخانه کمی بیشتر یا کمتر از دو دهه سابقه کار دارند و این برخورد کارفرما موجب شده نگرانی‌های آنان از این بایت تشدید شود.

وی افزود: در عین حال دستمزدهای کارگران غالبا بیستم هر ماه پرداخت می‌شود و گاها حق بیمه‌های آنان دیر به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود البته این یک مشکل همیشگی نیست اما از کارفرما خواسته‌ایم در این خصوص دقت بیشتری به خرج دهد.

شمس‌الدینی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان امسال برخلاف سال‌های گذشته به کارگران افطاری و سحری رایگان داده نشد، افزود: طیق عرف هر ساله افطاری و سحری رایگان به کارگران داده می‌شد اما امسال این اتفاق رخ نداد. این در حالی است که  عرف بالاتر از قانون است اما کارفرما به تعهد خود عمل نکرده است.

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه موکت ترمه کرمان در ادامه با بیان اینکه عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه مانع از افزایش سطح دستمزدهای آنان شده است، افزود: در برخی از سالن‌های این کارخانه کارگران سه شیفت در روز و در تماس مستقیم با مواد شیمیایی کار می‌کنند با این حال عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل موجب شده کارگران متناسب با شرایط کاری که دارند، دستمزدهایشان افزایش نیابد.

شمس‌الدینی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از کارگران این کارخانه معطل بازنشستگی زودتر از موعد خود براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، افزود: وقتی از اداره تامین اجتماعی استان کرمان استعلام کردیم متوجه شدیم که کار با مواد شیمیایی در این کارخانه ماهیتا سخت است و قاعدتا باید کارگرانی که در این شرایط کار می‌کنند با ۲۰ سال سابقه کار بازنشست شوند. اما مشکل اینجاست که کارفرما از کارگرانی که در این شرایط کار می‌کنند سفته دریافت کرده تا دست آنها برای شکایت به اداره کار باز نباشد.

وی در پایان افزود: تعدادی از دستگاه‌های این کارخانه نیاز به تجهیز و به‌روزرسانی دارند چراکه ممکن است کارگران بر اثر کار با این دستگاه‌ها دچار آسیب شوند.


منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)