کد خبر: ۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
تك تك توپ‌هايي كه گل نشده وتك تك گل‌هايي كه بي‌مورد وارد دروازه اين دو تيم مي‌شود، خشم هواداران را در پي دارد اما شيفتگان فوتبال، عاشقانه تيم‌شان‌ را دوست دارند.
هرسال پيش از آغاز ليگ، هواداران پرسپوليس و استقلال بي‌تاب تماشاي تيم محبوب‌شان هستند. حضور ستاره‌هاي جديد در اين دو تيم و عطش يك ماه غيبت‌شان سبب ‌مي‌شود تا گاهي تماشاگران، دل‌تنگ بازيكناني باشند كه در طول فصل بارها حرص‌شان داده‌اند. 

تك تك توپ‌هايي كه گل نشده وتك تك گل‌هايي كه بي‌مورد وارد دروازه اين دو تيم مي‌شود، خشم هواداران را در پي دارد اما شيفتگان فوتبال، عاشقانه تيم‌شان‌ را دوست دارند. فوتبال حكايت عجيبي است كه هيچ‌كس نمي‌داند چه رازي در آن نهفته كه چنين جذابش كرده است. اين فصل، براي پرسپوليسي‌ها اندكي زودتر آغاز شد. ديدار سوپرجام پس از حاشيه‌هاي فراواني كه براي هر دو تيم به وجود آمده بود، جمعه شب برگزار شد و هواداران پرسپوليس، ستاره‌هاي محبوب‌شان را در قاب تلويزيون يا از نزديك تماشا كردند. سرخ‌پوشان در نخستين گام موفق شدند نفت تهران را با سه گل از پيش رو بردارند. رونمايي از پرسپوليس جديد، دليلي شد تا با كارشناسان درباره مشكلات احتمالي اين تيم در فصل جاري گفت‌وگو كنيم.

نقش بدنسازي در درخشش بازيكنان

نيما نكيسا/ دروازه‌بان پيشين پرسپوليس

رونمايي از پرسپوليس جديد هرچند براي بسياري از هواداران جذاب و دوست‌داشتني بود اما من معتقدم تيمي كه در برابر نفت تهران به ميدان رفت، تنها نيمي از توانايي‌هاي سرخ‌پوشان بود. پرسپوليس در بازي مقابل نفت تهران نشان داد كه ويژگي‌هاي فصل قبل خود را از دست نداده و توانايي اين را دارد كه روز به روز بهتر شود. نكته مهمي كه در اين ديدار به چشم خورد، اين بود كه بازيكنان دوران بدنسازي خوبي را سپري كرده بودند و همين موضوع سبب شده بود تا با شادابي و نشاط خاصي براي اين تيم بازي كنند.

برانكو ايوانكوويچ نشان داده كه همواره به اصول علمي بدنسازي اعتقاد خاصي دارد و هيچ‌گاه آن را دست كم نمي‌گيرد. در سوي مقابل بايد گفت كه نفت تهران با وجود مشكلات مديريتي و شكايت‌هاي مالي كه با آن روبه‌روست، نمي‌توانست حريف قدرتمندي براي پرسپوليس باشد. سرخ‌پوشان در ادامه فصل بدون‌شك با مشكلات زيادي مواجه خواهند شد و نبايد از روي يك بازي، درباره اين تيم قضاوت كرد.

به نظرم پرسپوليس بايد در مقابل حريفان قدرتمندتري به ميدان برود تا بتوان اين تيم را محك زد. نكته جالبي كه در ديدار مقابل نفت توجه من را به خود جلب كرد، اين بود كه بازيكنان جديد پرسپوليس به خوبي با تاكتيك تيمي برانكو كنار آمده و با آن هماهنگ شده بودند.

شايان مصلح، شجاع خليل‌زاده و سيامك نعمتي در ديدار مقابل نفت نشان دادند كه براي نيمكت‌نشيني به جمع سرخ‌پوشان اضافه نشده‌اند و رقيب قدرتمندي براي بازيكنان فصل گذشته اين تيم هستند. در واقع به نظرم برانكو با تقويت پرسپوليس و جذب بازيكنان ستاره ليگ در فصل گذشته تلاش كرد تا رقباي خوبي براي بازيكنان فصل گذشته به خدمت بگيرد.

اين اتفاق باعث مي‌شود انگيزه بازيكنان پرسپوليس روزبه‌روز افزايش پيدا كند و براي حضور در تركيب اصلي با يكديگر بجنگند. نكته ديگري كه بايد درباره بازي پرسپوليس مقابل نفت تهران مطرح كنم، اين است كه علي عليپور در قالب يك فوق ستاره در اين بازي حاضر شد و نشان داد به هيچ‌وجه علاقه‌اي به نيمكت‌نشين شدن ندارد. در واقع او بازيكني است كه به نظرم پديده امسال پرسپوليس خواهد بود. در مجموع اميدوارم سرخ‌پوشان مثل فصل گذشته با قدرت، مسابقات ليگ‌برتر را آغاز كنند و بتوانند قهرمان بلامنازع اين رقابت‌ها شوند.

در ليگ قهرمانان آسيا نيز اين تيم فرصت خوبي دارد تا بتواند با حضور در فينال رقابت‌ها به عنوان قهرماني دست پيدا كند. آنچه قطعي به نظر مي‌رسد اين است كه پرسپوليس نسبت به سال گذشته قوي‌تر شده و قصد ندارد تا يك تيم معمولي باشد. فراموش نكنيم كه جز سپاهان، هيچ تيمي موفق نشده از عنوان قهرماني خود دفاع كند و بازيكنان جوان پرسپوليس تلاش مي‌كنند اين اتفاق را در سال منتهي به جام‌جهاني رقم بزنند.

ثبات تیمی سرخ پوشان

احسان خرسندی/ بازیکن پیشین پرسپولیس

پرسپولیس در دو فصل و نیم تجربه حضور برانکو در راس کادرفنی این تیم روزبه‌روز موفق‌تر به پيش مي‌رود. امسال با حفظ شاکله اصلی تیم و جذب چند بازیکن جدید، این تیم مانند سال گذشته پتانسیل قهرمانی را خواهد داشت. در بازی این تیم با نفت تهران مشاهده کردیم که هیچ تغییری در تاکتیک برانکو صورت نگرفته است. از نکات قابل توجهی که پرسپولیس این سال‌ها به آن روی آورده، حفظ ثبات تیمی بوده است. به همین خاطر با توجه به ثباتی که پرسپولیس به دست آورده است، بدون شك این تیم می‌تواند بازی‌های خوب سال گذشته خودش را تکرار کند. پرسپولیس امسال با توجه به نیازهای تیم، به جذب بازیکن پرداخت و به هیچ وجه احساسی عمل نکرد.
شایان مصلح از خریدهای بسیار خوب این تیم بود. باتوجه به اینکه پرسپولیس در پست دفاع چپ نیاز به تقویت داشت، با حضور مصلح شاهد پیشرفت چشمگیر سمت چپ پرسپولیس و میل به نفوذ بالای اين بازيكن بودیم.

به عقیده من مصلح هرچند کمی عجول به نظر می‌رسید که می‌تواند ناشی از اولین تجربه بازی در آزادی باشد، ولی به طور حتم می‌تواند سمت چپ پرسپولیس را سال‌ها بیمه کند. در مورد تیم نفت نمی‌توان گفت که حریف قدرتمندی برای پرسپولیس نبود چرا که متاسفانه تیم‌های دیگری نيز هستند که از شرایط مشابه نفت برخوردارند و اگر هر تیم دیگری جای نفت بود همان نتیجه تکرار می‌شد.

پرسپولیس در بازی اول اين فصل نشان داد که دوست دارد بازی مالکانه را به نمایش بگذارد. همان سبکی که اکنون در تیم‌های بزرگ اروپایی شاهد آن هستیم و اجازه هیچ خودنمایی به تیم نفت نداد. نفت تهران البته تیم بسیار دونده و پرتلاشی نشان داد و نمی‌توان عدم برگزاری دوره‌های بدنسازی پیش فصل در تمرینات اين تيم را عامل موثری در شکست در برابر پرسپولیس دانست. هرسال می‌بینیم که به خاطر دوره‌های بدنسازی پیش فصلی که تیم‌ها پشت سر می‌گذارند، بازی‌ها در هفته‌های نخست چنگی به دل نمی‌زند.

نفت تهران از قاعده بدنسازی مستثنی بود ولی نداشتن بدنسازی به هیچ‌وجه عاملی برای آماده نبودن بازیکنان نفت نبود. دربازی برابر پرسپولیس آن‌ها از نظر بدنی درشرایط خوبی بودند. عاملی که باعث پیروزی تیم پرسپولیس شد، بازی فوق‌العاده این تیم بود. از نکات قابل توجه دیدار پرسپولیس و نفت، بازی چشم‌نواز علی علیپور بود.

این بازیکن که در طول فصل گذشته اغلب یا نیمکت‌نشین بود یا اواخر بازی به زمین مي‌آمد، در بازی مقابل نفت نشان داد در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و درکنار منشا و طارمی برای هر تیمی دردسرساز خواهند شد. در پايان اميدوارم پرسپوليس مانند فصل گذشته روزهاي درخشاني را پشت سر بگذارد و به قهرماني برسد.

مشكلي به نام غرور

امیرحسین اصلانیان/ مهاجم پیشین پرسپولیس

شرایط بازی سوپرجام امسال با توجه به مشکلات تیم نفت تهران و کناره‌گیری مربی این تیم ساعاتی پیش از شروع بازی، به گونه‌ای بود که اگر این دیدار برگزار نمی‌شد، بهتر بود. مربی جدید نفت درطی چند ساعت مانده به شروع بازی، شناختی از بازیکنان تیم خودش نداشت و این بازی برای پرسپولیس صد در صد آماده بیشتر نقش یک بازی تدارکاتی را داشت. اضافه شدن جام به این دیدار که از نظر من به طور کامل یک بازی تدارکاتی بود، ازاین نظر می‌تواند نگران‌کننده باشد که شاید بازیکنان پرسپولیس به خودشان مغرور شوند.

با توجه به اینکه پرسپولیس سال قبل قهرمان لیگ شد و امسال را نیز با جام شروع کرد، ممكن است غرور براي اين تيم مشكل‌ساز شود. هیچ تیمی در طول مسابقات لیگ مثل نفت تهران نخواهد بود و تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر با تمام قوا به مصاف پرسپولیس خواهند رفت. عطش پیروز شدن در مسابقات، در این سال‌ها همواره همراه بازیکنان پرسپولیس بوده است. کادر فنی اين تيم با درایت و تدبیر ویژه‌ای باید از مغرور شدن بازیکنان این تیم جلوگیری کند تا مبادا این جام‌هایی که به قول جواد خیابانی از خیابان منیریه تهیه و به تیم‌ها اهدا می‌شود، به سرخ‌پوشان تعلق نگيرد. اميدوارم از این عطش بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی درتمام دیدارها ذره‌ای كم نشود. خوشبختانه امسال پرسپولیس درنقل وانتقالات روزهای خوبی را سپری کرد. شرایط این تیم برای لیگ برتر بسیار خوب است.

شجاع خلیل زاده، شایان مصلح و سیامک نعمتی که خریدهای تازه تیم هستند، بازی قابل قبولی ارائه دادند ولی به عقیده من این بازی را نمی‌توان به عنوان محکي جدی برای آن‌ها درنظر گرفت. از طرفی علی علیپور نيز نمایش بسیار خوبی داشت و بارها درطول مسابقه استارت‌های سریعی را از او شاهد بودیم. پرسپولیس سال‌هاست که مهاجمی به سبک سرعتی نداشته و امیدوارم علیپور بیشتر بتواند درطی فصل به میدان برود. متاسفانه برای مسابقات پیش روی پرسپولیس در بازی‌های آسیایی، ما از سایر تیم‌های آسیایی عقب هستیم. تیم‌های شرق و غرب آسیا، هرسال بودجه‌های چشمگیری را برای به خدمت گرفتن بازیکنان بزرگ و تراز اول اختصاص می‌دهند. این درحالی است که باشگاه‌های ما به خاطر بدهی‌هایی که ازسال‌های گذشته انبار شده‌اند، توانایی پرداخت بدهی بازیکنان خودشان را نيز ندارند چه برسد به جذب بازیکنان بزرگ که به سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد.

برای حل این مشکلات، فوتبال ما به مدیریت قوی نیاز دارد. چه دلیلی دارد با بازیکنان قراردادهایی ببندیم که از پرداخت آن‌ها عاجز هستیم. متاسفانه درنحوه بستن قراردادهای‌مان با بازیکنان هنوز در دهه‌های گذشته سیر می‌کنیم که البته تبعات این کار نيز سال گذشته گریبان‌گیر استقلال و تراکتورسازی شد. هیچ بعید نیست كه امسال گریبان‌گیر پرسپولیس شود.

ماموریت ممکن پرسپوليس

ضیا عربشاهی/ پیشکسوت پرسپولیس

پرسپولیس با توجه به قهرمانی که سال گذشته در لیگ کسب کرده بود، با انگیزه گرفتن دومین جام پی در پی، راهی مسابقه سوپرجام شد و توانست این جام را نیز به گنجینه افتخارات خودش اضافه کند.

البته ناگفته نماند نفت تهران نیز با تیم قدرتمندی که در این سال‌ها همیشه شاهد آن بودیم، فاصله بسياري داشت. تغییرات گسترده‌ای در کادر فنی نفت رخ داد که باعث شد این تیم با کمتر از نیمی از توانایی خودش در برابر پرسپولیس به میدان برود.

به عنوان هوادار پرسپولیس خوشحال هستم که این تیم توانست از بازی سوپرجام سربلند بیرون بیاید. این پیروزی‌ها باید تداوم داشته باشند تا سرخ‌پوشان بتوانند به قهرمانی در آسیا که خواسته قلبی میلیون‌ها هوادار این تیم است، برسند. پرسپولیس همیشه شایسته قهرمانی در تمامی جام‌ها بوده است. این تیم تجربه کسب همه جام‌ها را دارد.

تنها جامی که هرگز به آرشیو قهرمانی‌های پرسپولیس اضافه نشده، قهرمانی در آسیا بوده و امیدوارم شاگردان برانكو ايوانكوويچ از فرصتی که امسال به‌دست آورده‌اند و در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار گرفته‌اند، به خوبي استفاده كنند.

اين تيم نبايد به جام‌هایی که تاکنون کسب کرده است، بسنده كند و بايدتمام تلاشش را در راه رسیدن به اولین قهرمانی در آسیا صرف كند. پرسپولیس در این سال‌ها موفق به پرورش بازیکنان خوب زیادی شده که از بین آن‌ها می‌توان به علی علیپور اشاره کرد.

من بارها گفته‌ام که او بازیکن موثری است. در طول بازی با نفت و بازی‌های قبلی که از این بازیکن دیده‌ایم، عليپور با جنگندگی منحصربه‌فرد و با فداکاری که برای بازیکنان کناری خودش انجام می‌دهد، فرصت‌های متعددی برای پرسپولیس خلق می‌کند. برانکو باید با مدیریت صحیح، زمینه روحی روانی مناسب برای پیشرفت هرچه بیشتر علیپور را فراهم کند.

حضور اين بازيكن درکنار طارمی و منشا می‌تواند زمینه‌ساز خط حمله‌ای قدرتمند برای پرسپولیس در ادامه بازی‌های لیگ باشد. مهدی طارمی نیز که از سرمایه‌های باشگاه است، باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد و با تداوم حضورش در اين تيم و البته درخشش در جام جهانی، راهی تیم‌های درجه یک اروپایی شود. در غير اين صورت حضور در تیم‌های درجه دو و سه اروپا هیچ فایده‌ای برای طارمی نخواهد داشت.

امیدوارم باشگاه پرسپولیس با پشت سر گذاشتن بحران‌های مالی که در پیش رو دارد و فراهم کردن تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزار‌های لازم بتواند در مسابقات آسیا بدرخشد و عنوان قهرمانی در این مسابقات را کسب کند.

در پايان لازم مي‌دانم كسب نخستين جام در مسابقات اين فصل را به بازيكنان، كادرفني و هواداران پرسپوليس تبريك بگويم. اين تيم بدون‌شك شايستگي بسياري دارد و حق خود را از فوتبال خواهد گرفت.
منبع: قانون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)