کد خبر: ۲۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان:
برای تحقق 5.7 درصد از رشد اقتصادی استان به 122 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که به طور متوسط سالانه باید 24.5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان صورت بگیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور مشاور رییس جمهور با بیان اینکه در کمیته اقتصاد کلان استان نرخ رشد اقتصادی استان 8.5 درصد پیش بینی شده است، اظهار کرد: 5.7 درصد از این رشد اقتصادی از محل منابع و سرمایه گذاری جدید و 2.8 درصد از محل بهره وری محقق می‌شود.

وی  جعفر رودری تصریح کرد: برای تحقق 5.7 درصد از رشد اقتصادی استان به 122 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که به طور متوسط سالانه باید 24.5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان صورت بگیرد.

رودری با اشاره به تقسیم بندی استان در سهم های مختلف در راستای توسعه استان افزود: برای تحقق این رقم یک الگوی مالی تعریف کرده ایم و این مبلغ از طریق هشت بخش تامین مالی می‌شود که 13 درصد سهم دولت است که سهم صندوق توسعه ملی که از محل درآمدهای نفتی است را به سهم دولت اضافه کنیم و در مجموع سهم دولت در برآورد 24.5 هزار میلیارد تومان حدود 25 درصد است و مابقی آن از طریق منابع غیردولتی تامین می‌شود به طوریکه حدود 38 درصد آن را بانک ها، حدود 4 درصد آورده شخصی و 25 درصد از محل سرمایه گداری خارجی تامین می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از تعریف 430 پروژه در سال گذشته سخن به میان آورد و بیان کرد: تاکنون 75 درصد این پروژه ها به بهره برداری رسیده اند ضمن آنکه برای سال جاری نیز 455 پروژه پیش بینی شده است

وی به مدل توسعه ای که در استان کرمان تعریف شده اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی شالوده این مدل توسعه ای است که براساس آن تعامل لازم بین دولت و معین های اقتصادی استان ایجاد کرده ایم.

رودری با بیان اینکه استمرار توسعه استان مبنی بر تامین امنیت سرمایه گذاری، توسعه فرهنگ کار و ... است، عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور شاهد این هستیم که بخش خصوصی دوشادوش دولت در امر توسعه استان کرمان حضور دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بحث همدلی و همراهی همه ارکان استان را یک مدل نوین مدیریتی دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار، توجه به مشارکت محلی و تقویت معیشت روستایی حائز اهمیت بوده و لازم است محور فعالیت های مشارکتی جوامع محلی بر پایه ایجاد تشکیلات سازمان یافته انجام پذیرد، بدین منظور گروه های توسعه روستایی و تعاونی ها در سطح بخش و شهرستان تشکیل می شود.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در ادامه به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان اشاره و اظهار کرد: در این مدل که به دنبال ایجاد همگرایی و وفاق اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... بوده است بیش از 1300 طرح با اعتباری بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون بیش از 30 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رودری با بیان اینکه 70 هزار شغل در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در سطح استان ایجاد خواهد شد اظهار کرد: 897 مورد از این طرح ها هم اکنون به بهره برداری رسیده است که برای 24.5 هزار  نفر ایجاد اشتغال کرده این درحالی است که هم اکنون آمار بیکاران استان کرمان در حدود 103 هزار نفر اعلام شده است

وی در ادامه به تحولات شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج اشاره و عنوان کرد: با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهر قلعه گنج اکنون شاهد افزایش 70 درصدی ضریب امنیت، افزایش امید به زندگی، افزایش حضور گردشگران در این منطقه، کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری و بهبود شاخص های امنیتی و اقتصادی هستیم.

رودری اضافه کرد: الگوی شهر قلعه گنج را به سایر نقاط استان تعمیمم داده و استان کرمان را به 8 منطقه اقتصادی تقسیم کرده ایم و معین ها امر توسعه هر منطقه را برعهده گرفته اند به طوری که هم اکنون 21 بنگاه بزرگ اقتصادی در سرتاسر استان کرمان در بخش مدیریت توسعه مشارکت دارند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان استفاده از ظرفیت های هر منطقه در جهت توسعه آن منطقه را از سیاست های استان کرمان برشمرد و مطرح کرد: معین های اقتصادی در هر منطقه براساس ظرفیت ها و پتانسیل های آن به امر توسعه پرداخته اند.

وی از دستاوردهای سیاست های اجرایی در استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: برق صنعتی استان در سال گذشته نسبت به دوره سال قبل(1394) حدود 14 درصد رشد داشته، همچنین رشد صادرات غیرنفتی استان کرمان در سال گذشته 2 میلیارد و 168 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 71 درصد رشد داشته است

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان کرمان نسبت به متوسط کشوری 2 درصد پایین تر است ادامه داد: در ایجاد اشتغال که یکی از هدف های اقتصاد مقاومتی است، در استان در سال های 75 تا 85 برای حدود 24 هزار نفر ایجاد اشتغال شده، در سال های 1385 تا 90 حدود 13 هزار شغل و اما در سال 95 با توجه به تعداد بیمه شدگان بالغ 32 هزار و 800 شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

رودری از افزایش 2.4 واحد درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان خبر داد و اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 92 حدود 33.5 واحد درصد، در سال 94 حدود 35.2 واحد درصد و در سال گذشته 37.6 واحد درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه شاهد افزایش 42.5 درصدی ارزش کشفیات کالاهای قاچاق در سال 95 نسبت به سال 94 بوده ایم اضافه کرد: با توجه به مقوله اقتصاد دانش بنیان و توسعه آن، تعداد شرکت های دانش بنیان استان در سال 95 با رشدی معادل 35.3 درصد نسبت به سال 94 به 46 شرکت رسیده و میزان صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان از سال 92 تا کنون بالغ بر 430 میلیون دلار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات بهره ورانه ای در حوزه آب رخ داده است، به گونه ای که بیش از 900 میلیون مترمکعب صرفه جویی آب با اجرای این طرح در استان کرمان داشته ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)