کد خبر: ۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امیر سرتیپ اسدالله حیدری :
امیر حیدری در این گفت‌وگو همچنین به آمادگی بازنشستگان ارتش برای فعالیت‌های اقتصادی اشاره می کند و می‌گوید ارتش با توجه به وجود ظرفیت انسانی متخصص توان ایجاد قرارگاهی برای انجام پروژه‌ها را دارد.

امیر اسدالله حیدری بیش از نیم قرن خدمت کرده و هنوز با حکم فرمانده کل قوا در حال خدمت به همرزمان و خانواده‌های آن‌ها است. در دوران دفاع مقدس فرماندهی توپخانه ارتش را بر عهده داشته و رشادت‌هایش موجب شد لقب «شیر جبهه‌های غرب» را از آن خود کند.

فرمانده اکنون ریاست کانون بازنشستگان ارتش را بر عهده داشته و همچون زمان جنگ دغدغه همرزمان خود را دارد. در بخش‌هایی از گفت‌وگو وقتی سخن از وضعیت معیشت بازنشستگان ارتش می‌گوید صدایش می‌لرزد و با اظهار شرمندگی یادآور می‌شود داشتن شغل دوم زیبنده یادگاران دفاع مقدس و نیروهای ارتشی نیست.

او در این گفت‌وگو به امکانات و ظرفیت کانون بازنشستگان نیروهای مسلح ارتش اشاره و از اینکه از این نیرو‌ها همچون نیروهای بازنشسته سپاه در مناصب مختلف استفاده نمی‌شود، ابراز تاسف می‌کند.

امیر حیدری در این گفت‌وگو همچنین به آمادگی بازنشستگان ارتش برای فعالیت‌های اقتصادی اشاره می کند و می‌گوید ارتش با توجه به وجود ظرفیت انسانی متخصص توان ایجاد قرارگاهی برای انجام پروژه‌ها را دارد.

امیر سرتیپ اسدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کانون بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۱۳۶۶ با تدبیر ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی دفاع وقت یعنی مقام معظم رهبری احیا و با انتصاب امیر سرتیپ دوم هوایی مرحوم ایمانی کار خود را همسو با انقلاب آغاز کرد. 

او با بیان اینکه اساسنامه جدید کانون بازنشستگان در سال ۱۳۶۷ به تصویب آیت‌الله خامنه‌ای - که ریاست شورای عالی دفاع را برعهده داشتند - می‌رسد، اظهار داشت: در ماده یک آن اساسنامه آمده است کانون بازنشستگان مشمول قانون ارتش (وزارت دفاع، سپاه، شهربانی و ژاندارمری) تحت ریاست عالیه فرماندهی کل نیروهای مسلح است که از طرف ایشان یک نفر از افسران مجرب ارتش جمهوری اسلامی با صدور فرمان به ریاست کانون منصوب می‌گردد. 

او ادامه داد:او ادامه داد: چون در آن زمان چون شهربانی و ژاندارمری یعنی نیروی انتظامی کنونی و وزارت دفاع تابع قانون ارتش بودند، کانون بازنشستگان جداگانه‌ای هم نداشتند اما پس از آنکه ناجا و وزارت دفاع دارای قانون شدند، ناجا در اول دی ماه سال ۱۳۸۹ و وزارت دفاع در تاریخ اول مهر سال ۱۳۹۱ از کانون نیروهای مسلح منفک شدند و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، کانونهایی با اساسنامه مصوب ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل دادند و کانون نیروهای مسلح نیز با اساسنامه جدید مصوب چهارم شهریور ماه ۱۳۹۲ به کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد.

کانون بازنشستگان ارتش بیش از ۳۰۰ هزار عضو دارد

امیر حیدری با بیان اینکه کانون بازنشستگان ارتش دارای بیش از ۳۰۰ هزار عضو است، تصریح کرد: این کانون شامل بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران است و دارای شخصیت حقوقی مستقل، صنفی، غیرانتفاعی، غیردولتی و غیرسیاسی است. 

کانون بازنشستگان ارتش مجاز به فعالیت اقتصادی نیست

او در پاسخ به این سوال که آیا کانون بازنشستگان ارتش فعالیت اقتصادی هم دارد؟ خاطرنشان کرد: در چارچوب اساسنامه جدید کانون بازنشستگان ارتش که در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ شده است، کانون مجاز به ایجاد شرکت، سازمان، تعاونی و غیره نیست ولی از تشکیل آن‌ها توسط اعضا حمایت می‌کند.


برای فعالیت اقتصادی آمادگی داریم

جانشین اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش با بیان اینکه اینکه کانون بازنشستگان ارتش براساس اساسنامه از انجام فعالیت اقتصادی، تجارب، تولیدی و بازرگانی منع شده اما در اصلاح اساسنامه برای رفع این مشکل پیشنهاد داده‌ایم، ابراز داشت: دلیل عدم ورود کانون بازنشستگان ارتش به فعالیت اقتصادی به دلیل مفاد اساسنامه است ولی برای ورود به این عرصه در صورت رفع این مانع آمادگی داریم.

مهمترین ظرفیت کانون بازنشستگان ارتش، نیروی انسانی است

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که این کانون از چه امکانات و ظرفیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی برخوردار است؟ بیان کرد: مهمترین ظرفیت کانون بازنشستگان ارتش، نیروی انسانی است. در مجموعه کانون بازنشستگان ارتش، هزاران پزشک، مهندس، خلبان، مدیر و متخصص در امور فناوری و خدماتی بسیاری هستند که می‌توان از توانمندی‌ها و تجارب آنها در انجام پروژه‌های مختلف استفاده کرد.

او در پاسخ به این سوال که کانون بازنشستگان ارتش برای رفع مشکل مسکن بازنشستگان ارتش چه اقداماتی انجام داده است؟ یادآور شد: کانون بازنشستگان ارتش مدافع حقوق بازنشستگان است. ستاد کل نیروهای مسلح مقررات مسکن‌دار شدن بازنشستگان را مشخص کرده است. مسئولیت تامین مسکن بازنشستگان قبل از سال ۷۶ با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است و مسئولیت تامین مسکن بازنشستگان بعد از سال ۷۶ با بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی است. بدیهی است کانون بازنشستگان ارتش در این راستا، وضعیت نیروهای خود را به صورت مرتب مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهد تا آن دو سازمان مشکل مسکن این افراد را رفع کنند.

رییس کانون بازنشستگان ارتش افزود: ضمن اینکه این دو سازمان مشکل مسکن تعدادی از کسانی را که فاقد مسکن بوده‌اند، رفع کرده‌اند اما هنوز هم کسانی هستند که از مشکل فقدان مسکن رنج می‌برند و اتفاقا این بی‌مسکن‌ها مشکل نقدینگی داشته و قادر به حتی پیش‌پرداخت مبلغ اندکی برای مشارکت در تعاونی‌ها نیستند.

دست سپاه در بکارگیری بازنشستگانش در مناصب مختلف باز و دست ما بسته است

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که چرا از نیروهای بازنشسته سپاه بیشتر از ارتش در مناصب مختلف استفاده می‌شود؟ عنوان کرد: ضمن اینکه این چرا را باید از مسئولان محترم بپرسید نه از من، دست برادران عزیز سپاه در بکارگیری بازنشستگان نیروهایشان در مناصب مختلف دولتی و خصوصی باز است و دست ما بسته است. آنها حتی معتقد هستند که بازنشستگی در سپاه معنی ندارد یعنی بلافاصله پس از بازنشستگی بکار گرفته می‌شوند که روش پسندیده‌‌ای است اما ما محرومیم. قطعا از مسئولان محترم این انتظار را داریم که از نیروهای مجرب بازنشسته ارتشی هم استفاده شود زیرا توانایی‌های نیروهای ارتشی فراوان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این کانون تا پیش از اصلاح اساسنامه خود فعالیت اقتصادی می‌کرد؟ اظهار داشت: در اساسنامه پیشین برای انجام فعالیت‌های اقتصادی سکوت شده بود و منعی وجود نداشت اما در اساسنامه کنونی کانون بازنشستگان ارتش از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی منع شده است اما کانون برای ورود به عرصه اقتصادی در اصلاح اساسنامه پیشنهادات رفع این مانع را منظور کرده‌ایم و خواهیم کرد.

معیشت مشکل اصلی بازنشستگان و حتی شاغلین ارتش است

این مقام عالی‌رتبه اسبق ارتش درخصوص وضعیت معیشت اعضای کانون بازنشستگان ارتش تصریح کرد: مساله معیشت مشکل اصلی بازنشستگان و حتی شاغلین ارتش است. با توجه به شناختی که از نیروهای ارتشی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس دارم، می‌توانم بگویم که آنها از زمره خالص‌ترین، سالم‌ترین و کم‌توقع‌ترین افراد هستند که چه در زمان جنگ و چه پس از آن، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی بیشترین ایثارها را داشتند. آنها خنثی‌کنندگان هر تهدیدی بودند و از آغاز تا پایان جنگ به خاطر مشکلات معیشتی و حقوق کم‌شان ناله‌ای از آنها بیرون نیامد ولی اکنون آنها به سن پیری رسیده‌اند و مساله معیشت می‌تواند اعتبار و آبروی خانوادگی آنها یا عزت آنها را تحت تاثیر قرار بدهد و شان و منزلت آنها را پایین بیاورد. که متاسفانه در حال حاضر چنین است.

داشتن شغل دوم زیبنده یادگاران دفاع مقدس و نیروهای ارتشی نیست

امیر حیدری با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان ارتش به رغم اینکه بعد از بازنشستگی باید استراحت کنند اما برای امرار معاش مجبورند به مشاغلی روی بیاورند، خاطرنشان کرد: داشتن شغل دوم زیبنده یادگاران دفاع مقدس و نیروهای ارتشی نیست. ما متوجه کمبودها و معضلات کشور هستیم. ما می‌دانیم که کشور طی سال‌های گذشته تحت فشار تحریم‌های استکبار جهانی بوه و هست اما با توجه به اینکه مشکل اصلی بازنشستگان، مساله معیشت است و این مشکل به منزلت آنها ضربه می‌زند و امکان رفع آن میسر است، بنابراین باید چاره‌اندیشی کرد.

مشکل در عرصه مدیریتی است

او با بیان اینکه مشکل اصلی در نداشته‌ها نیست بلکه در عرصه مدیریتی است، ابراز داشت: آقای مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور در مصاحبه‌ای که چندی پیش با یکی از خبرگزاری‌ها داشتند، گفتند مراحل نهایی لایحه قانون خدمات کشوری در دولت طی می‌شود. این لایحه در دستورکار هیات دولت است، رسیدگی شده و برای رفع چند اشکال جزیی در حال بررسی است. آقای انصاری ادامه دادند که اجرای قانون جامع خدمات کشوری آزمایشی بوده و چند سال تمدید شده است و ما موارد اصلاح این قانون را آماده کرده‌ایم و مراحل نهایی آن در دو طی می‌شود. در این لایحه بخش‌های عمده‌ای از پرداخت‌های حقوق و مستمری‌های بازنشستگی حل شده و با تصویب این اصلاحیه، بخش عمده‌ای از نارسایی‌ها و ناهمگونی‌ها و اختلالاتی که در نحوه پرداخت حقوق بوده است، اصلاح خواهد شد.

رییس کانون بازنشستگان ارتش اضافه کرد: اجرای آزمایشی این قانون در سال ۸۶ به مدت پنج سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و باید در سال ۹۱ اجرای آن دائمی می‌شد اما با تاخیر پنج ساله، هم‌اکنون درصدد دائمی‌سازی آن هستند. من خطاب به دولت می‌گویم اکنون که به دنبال دائمی کردن این قانون هستید چرا می‌خواهید فقط بخشی از مشکلات حل شود و به دنبال حل کردن همه مسائل و مشکلات نیستید؟ تجربه نشان داده است اگر در این مرحله مشکلات حل نشود سال‌های سال انجام نخواهد شد. 

امیر حیدری یادآور شد: در سال ۶۶ قانون ارتش به تصویب رسید. براساس ماده ۱۷۰ آن قانون مبنی هر ماه حقوق پرسنل شاغل اضافه یا کسر می‌گردد به‌‌ همان نسبت حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران اضافه یا کس خواهد شد و مبلغ اضافی از محل بودجه وزارت دفاع تامین می‌گردد. در ماده ۱۱۸ قانون سپاه و ماده ۱۹۶ قانون ناجا با همین انشا مع‌الوصف با این تفاوت که تامین بودجه آن‌ها در سپاه و ناجا ذکر شده است و نه وزارت دفاع.

سوال اینجاست که اگر این ماده قانون مصوب مجلس به وسیله دولت وقت و دولت‌های بعدی اجرا می‌شد برخی از مشکلات حقوقی الان وجود نداشت و واقعا جای تعجب دارد که با وصف صراحت این ماده قانون چگونه به فراموشی سپرده شد! جای تامل دارد که چرا این مواد قانونی اجرا نشده است؟ مضافا اینکه در سال ۸۶، قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید اما‌‌ همان قانون نیز که به دنبال یکسان کردن حقوق بازنشستگان و شاغلان بود، با مشکلات عدیده‌ای برخوردار است. 

به طور مثال، براساس آن قانون، بازنشستگان قبل از سال ۸۶ جزو فصل ۱۳ قانون محسوب می‌شوند و بازنشستگان بعد از سال ۸۶، جزو فصل ۱۰ هستند و همین مساله موجب می‌شود که بازنشستگان بعد از سال ۸۶ دریافتی بیش از دو برابر نسبت به همتایان خود که قبل از سال ۸۶ بازنشسته شده‌اند، داشته باشند.

بازنشستگان نیروهای مسلح مایل به تجمع تنش‌زا و دشمن شاد کن در مقابل مجلس نیستند

او در رابطه با تجمع چندی پیش بازنشستگان در مقابل مجلس بیان کرد: هیچ یک از بازنشستگان نیروهای مسلح مایل به تجمع تنش‌زا و دشمن شاد کن در مقابل مجلس یا هر کجای دیگر نبوده و نیستند. این مشکلات و مسائل معیشتی موجب انجام آن تجمع آرام و با حفظ حرمت همه ارزش‌ها شد تا مسئولان نسبت به وضعیت آنها آگاه شوند، البته برخی از دولتمردان قول‌هایی را هم به نمایندگان این تجمع دادند ولی تاکنون آن قول‌ها به طور کامل عملیاتی نشده‌اند.

خواسته ما از دولت تهیه کامل قانون مدیریت خدمات کشوری است

جانشین اسبق ستاد مشترک ارتش در پاسخ به این سوال که دولتمردان برای حل مشکلات بازنشستگان ارتش چه قول‌هایی را داده‌اند که شما می‌گویید عملیاتی نشده است؟ عنوان کرد: ما زبان تشکر و قدردانی از دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس داریم. ما بی‌منطق و توقع زیاد نداریم. آن‌ها قول همسان‌سازی حقوق‌ها را به نیروهای بازنشسته دادند. البته ترمیم بسیار جزئی در حد ۱۰ درصد در حقوق بازنشستگان از فروردین ماه امسال اعمال شده است. خواسته ما از دولت این است که قانون مدیریت خدمات کشوری را به صورت کامل تهیه کند و به مسایل معیشتی بازنشستگان ارتش هم توجه کند.

نمایندگان مجلس اجازه خم شدن کمر حماسه‌سازان دفاع مقدس را ندهند

امیر حیدری خطاب به نمایندگان مجلس هم گفت: من از ۲۹۰ نماینده مجلس استدعا دارم تا نیروهای بازنشسته ارتش را که در واقع پدران جامعه و حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند و مدیران بحران در مواقع حساس هستند را دریابند و نگذارند کسانی که در برابر هجوم دشمن ایستادگی کردند، کمر‌هایشان زیر بار فشارهای اقتصای خم شود. من از آن‌ها می‌خواهم هنگامی که لایحه خدمات کشوری به وسیله دولت تقدیم مجلس شد با کار‌شناسی لازم قانون جامع و دائمی را طوری نهایی و مصوب کنند که رفع همه مشکلات حقوقی در آن دیده شود. 

رایزنی‌های بسیاری با مسئولان نظام داشته‌ایم

او در پاسخ به این سوال که کانون بازنشستگان ارتش چه رایزنی‌هایی با دولت‌ها برای رفع معضلات بازنشستگان ارتش داشته است؟ اظهار داشت: در دولت قبل از دولت تدبیر و امید، از سال ۱۳۸۶ و همسو با آن مکاتبات عدیده‌ای درخصوص رفع مشکلات بازنشستگان نیروهای مسلح با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سایر مبادی به عمل آمده است و مضافا اینکه رایزنی‌های حضوری نیز به عمل آمده است.

روحانی در خیلی از موارد دستورات لازم را به وزارتخانه‌های ذیربط داده‌ است

رئیس کانون بازنشستگان ارتش در پاسخ به این سوال که آیا کانون بازنشستگان ارتش رایزنی با دولت تدبیر و امید هم داشته است؟ خاطرنشان کرد: بله، در زمان چهار ساله دولت تدبیر و امید مکاتبات زیادی با رئیس‌ جمهور به عمل آمده است و جای تشکر دارد که با همه مشغله‌کاری در خیلی از موارد بلافاصله دستورات لازم را به وزارتخانه‌های ذیربط داده‌اند و با رئیس مجلس و کمیسیون‌های ذیربط نیز مکاتبات و رایزنی‌های زیای به عمل آمده است که شخص رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان بسیار دلسوزانه و مسئولانه عمل کرده‌اند منتهی در فرایند نهایی اقدامات طرح‌ها با مشکلاتی بروبه‌رو شد که نهایی نشد.

می‌خواهیم خدمات و حمایت‌ها به صورت یکسان شامل همه بازنشستگان نیروهای مسلح شود

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که آیا طرح حکمت توانسته است مشکلات نیروهای بازنشسته ارتش را حل کند؟ ابراز داشت: طرح حکمت طرح بسیار خوبی است اما حل‌کننده همه مشکلات نیست. به نظر می‌رسد بخشی از اعتبارات این طرح نیز تامین نشده باشد. ما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ منزلت نیروهای بازنشسته امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که خدمات و حمایت‌ها به صورت یکسان شامل همه بازنشستگان نیروهای مسلح شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا بانک حکمت برای حل مشکلات نیروهای بازنشسته اقدامی انجام داده است؟ بیان کرد: بانک حکمت بانک جوان و پاکی است و قطعا هر گونه اقدامی طبق مقررات امکانپذیر باشد، دریغ نخواهد کرد. این بانک به تازگی اعلام کرده است که حقوق شاغلان از طریق این بانک پرداخت می‌شود. بدیهی است پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق این بانک شود، بهتر است اما برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان، این بانک تابع بانک مرکزی است و نیروی بازنشسته ارتش نمی‌تواند تسهیلات به‌خصوصی را دریافت کنند. البته ما خواستار پرداخت قرض الحسنه یا وام‌هایی با درصدهای کم به نیروهای بازنشسته هستیم و بانک حکمت هم در چارچوب مقررات بانک‌ها آمادگی هرگونه مساعدتی را دارد.

نیروهای ارتش به همان میزان که از نیروهای سپاه استفاده می‌شود، بکارگرفته شوند

این مقام اسبق عالی رتبه ارتش در پاسخ به این سوال که ۱۲ سال است که وزیر دفاع جزو نیروهای سپاه است. آیا اکنون نوبت انتخاب وزیر دفاع از نیروهای ارتشی فرا نرسیده است؟ یادآور شد: من علاقه‌مندم در این مصاحبه به مشکل معیشت بپردازم و ورود به مسائل سیاسی نیز برای ایجاد وحدت بیشتر ندشته باشم. من از صمیم قلب می‌گویم سردار دهقان فردی لایق و توانمندی است و در چهار سال گذشته عملکرد خوبی را داشته است اما ما این انتظار را هم از دولت محترم داریم که اگر از نیروهای سپاه در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود از نیروهای ارتشی نیز به‌‌ همان میزان استفاده کند. البته انتخاب و انتصاب وزرا حق رییس جمهور و تایید مجلس شورای اسلامی و برگزیدگان مسلما با در نظر گرفتن مصلحت نظام تعیین می‌شوند و نوبتی مفهوم ندارد.

اعتراض‌مان به معنای عدم استفاده از نیروهای کارآمد سپاه نیست

جانشین اسبق ستاد مشترک ارتش با بیان اینکه خون نیروهای سپاه و ارتش در هشت سال دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده است، عنوان کرد: اگر ما می‌گوییم از نیروهای ارتشی در مناصب مختلف استفاده شود به معنای عدم استفاده از نیروهای کارآمد سپاه نیست. حرف ما فقط این است که از نیروهای ارتش هم استفاده شود و به بیان «ارتش مظلوم است» اکتفا نکنند.


امیران دادرس، سیاری و حاتمی را برای وزارت دفاع به روحانی پیشنهاد می‌کنم

امیر حیدری با اشاره به تدبیر فرمانده کل قوا گفت: من به عنوان یک سرباز تدبیر رهبری را در بکارگیری نیروهای شاغل چنین دریافته‌ام که اگر فرضا ریاست ستاد کل نیروهای مسلح برعهده یک نیروی سپاهی است، جانشین او حتما متعلق به ارتش باشد و بالعکس. در وزارت دفاع نیز همینطور که این تدبیر در جریان است و همین انتظار برای بازنشستگان کارامد هم وجود دارد.

او در پاسخ به این سوال که اگر شما سه نفر از امیران ارتش را برای وزارت دفاع معرفی کنید چه کسانی را به رییس جمهور پیشنهاد می‌کنید؟ اظهار داشت: فرماندهان و امیران بسیار توانمندی در ارتش حضور دارند اما من امیر دادرس، امیر سیاری و امیر حاتمی را به رییس جمهور برای تصدی وزارت دفاع پیشنهاد می‌کنم.

تشکیل قرارگاه، کار بسیار ساده‌ای است

او در پاسخ به این سوال که آیا کانون بازنشستگان ارتش توانایی تشکیل دادن قرارگاهی همانند خاتم‌الانبیاء را دارد؟ خاطرنشان کرد: ما نیروهای کارامد، متعهد و متخصص بسیاری داریم که توانایی‌های بالایی دارند. تشکیل قرارگاه کار بسیار ساده‌ای است و چیدمان آن هم از این انسان‌های شایسته مشکل نیست، پشتیبانی مسئولان از چنین قرارگاهی مهم است.

هدف ارتش حفظ آمادگی دفاعی، مردمیاری و کمک به بحران‌های کشور است

این مقام اسبق عالی‌رتبه ارتش درخصوص انتقاد رئیس‌‌جمهور از ورود نهادهای نظامی به پروژه‌های اقتصادی و اینکه آیا چنین امکانی نیز برای ورود ارتش به این عرصه مهیا بوده است؟ ابراز داشت: فراموش نکنید که من یک سرباز و در حال خدمتگزار بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران ارتش هستم، مصلحت نظام را قوای سه‌گانه و مقام معظم رهبری تشخیص می‌دهند.

امیر حیدری افزود: این اعتقاد و فرهنگ در ارتش بوده و هست که ما به خاطر یک هدف مقدس خاص نظامی سازماندهی شده‌ایم. هدف خاص و مقدس حفظ آمادگی دفاعی است و مردمیاری و کمک به بحران‌های کشور حسب ضرورت مانند سیل زلزله.

او در پاسخ به این سوال که خواسته شما به عنوان رئیس کانون بازنشستگان ارتش و رئیس شورای عالی هماهنگی کانون‌ها از دولت و مجلس چیست؟ بیان کرد: بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح به صورت عام و ارتشیان وابسته به صورت خاص، انسان‌هایی پاک، صادق، کم‌توقع، ولایی، حافظ نظام، استقلال و تمامیت ارضی کشور بوده و هستند و عمر گرانبهای خود را در راه اعتلای پرچم مقدس ایران و وطن در طبق اخلاص گذشته‌اند.

رییس کانون بازنشستگان ارتش اضافه کرد: این افراد از دولت و مجلس انتظار دارند در امر معیشت و منزلت آنها و اشتغال‌زایی فرزندان‌شان برای حفظ کرامت و عزت آنها اقدام کنند و گام اول را در رفع مشکلات با اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و دائمی بودن آن بردارند و بدانند که این قشر ایثارگر تا نفس دارند مصمم هستند که حتی عصای پیری آنها هم بر سر دشمنان ایران اژدها خواهد شد و با درک واقعیت‌ها همیشه وفادار بوده و هستند، ایثارگر بوده، هستند و خواهند بود. 
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پلمب کافه‌ رستورانی در کرمان به‌دلیل عدم رعایت مقررات قانونی و موازین شرعی

ورود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به کرمان

مرعشی: جمهوری اسلامی نباشد، مردم نه به خاتمی و میرحسین مراجعه می کنند نه تاج زاده /با باند رائفی پور، آقاتهرانی و قالیباف نمی توان کشور را اداره کرد

اطلاعیه مهم نظام وظیفه برای سربازان

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ فروردین

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)