کد خبر: ۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تصریح کرد:
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با صدور بیانیه ای تصریح کرد: خیل عظیم مردمی که روز ۲۹ اردیبهشت رأی خود را به نام حسن روحانی به صندوق رأی انداختند منتظرند تا ثمره و نتیجه انتخاب خویش را در چینش کابینه ببیند.
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با صدور بیانیه ای تصریح کرد: خیل عظیم مردمی که روز ۲۹ اردیبهشت رأی خود را به نام حسن روحانی به صندوق رأی انداختند منتظرند تا ثمره و نتیجه انتخاب خویش را در چینش کابینه ببیند.

به گزارش گفتارنو و به نقل از کمیته ارتباطات جمعیت توسعه و آزادی متن کامل بیانیه این تشکل به شرح ذیل است:

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که با پیروزی قاطع حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی همراه بود حاصل حضور مثال‌زدنی مردم درصحنه انتخابات و حامل پیام جدی برای دولت آینده بود.

مردم در انتخابات گذشته با پذیرش برنامه و شعارهای مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب با رأی خود حضور او در منصب ریاست جمهوری را یک‌بار دیگر تمدید کردند. برنامه‌هایی که اجرای آن و به عمل درآوردن آن اگرچه مشکل ولی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور ممکن است.

بدون تردید دکتر روحانی اگرچه با رأی آحاد مردم به پیروزی رسیده اما این پیروزی حاصل مساعدت، دلسوزی، همراهی و تلاش جبهه اصلاحات به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حامی تشکل‌یافته روحانی است؛ که در روزهای سخت و ناامیدکننده‌ای که محصول بی‌تدبیری و ضعف برخی مدیران میانی بود با بسیج کلیه امکانات تشکیلاتی و تبلیغاتی به مدد وی آمد و اگرچه امروز هیچ‌گونه سهمی را مطالبه نمی کند، لیکن با توجه به اخباری که از ترکیب کابینه به گوش می‌رسد نگرانی‌هایی دارد. جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به‌عنوان یکی از تشکل‌های اصلاح‌طلب کشور نکاتی چند را در این زمینه مورد تاکید قرار می دهد:

۱- شرایط کنونی سیاسی کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی و امید به‌صورت توأمان است. بدون تردید خیل عظیم مردمی که روز ۲۹ اردیبهشت رأی خود را به نام حسن روحانی به صندوق رأی انداختند منتظرند تا ثمره و نتیجه انتخاب خویش را در چینش کابینه ببیند. بی‌تردید هر یک از وزرا بایستی آینه تمام نمای اندیشه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور در وزارت‌خانه‌های تحت مدیریت خویش باشند. لذا بیش از هر چیز دیگری لازم است که انتخاب وزرا بر اساس توانایی در اجرای برنامه اصلاح‌طلبانه رئیس‌جمهور باشد. از این منظر تأکید بر اصلاح‌طلب بودن یا اصولگرا بودن وزرای معرفی‌شده فاقد معناست، اما آنچه مورد اهمیت است «توانایی این افراد در پیشبرد اهداف رئیس دولت از منظر افکار عمومی به‌عنوان قاضی آگاه و عادل است.»

۲- وزرای دولت آینده بایستی به صفاتی همچون صداقت، ثبات سیاسی، پشتکار و وفاداری به برنامه‌های دولت متصف باشند تا بتوانند بذر امید کاشته شده در دل مردم را پاسداری و نگهبانی کنند. هرگونه مصلحت‌اندیشی خارج از قاعده به معنای ناامید کردن مردم و در حقیقت قدم زدن در زمین‌بازی حریف است که مهم‌ترین برنامه‌اش لطمه زدن به رابطه دولت و مردم و درنتیجه ناکامی دولت و ناامیدی مردم است و در این خصوص بیش از هر فرد، تشکیلات یا جریانی شخص رئیس‌جمهور مسئولیت دارد.

۳- جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به‌عنوان یک تشکل اصلاح‌طلب حمایت از دولت را در طول دوره فعالیت خود یک ضرورت ملی قلمداد کرده و تأکید دارد که رئیس‌جمهور بایستی در مهلت باقی‌مانده با در نظر گرفتن جمیع شرایط ازجمله شرایط خاص سیاسی کشور، وعده‌های طرح‌شده در ایام انتخابات و مطالبات مردم در طول این دوره، پیام شنیدن خواسته مردم را به‌صورت علنی به آنها ارسال و با تکیه‌بر همراهی شان گام بلندی در رسیدن به اهداف خود بردارد.

۴- آنچه ضرورت دارد که بیش از هرزمان دیگری مورد تأکید قرار بگیرد پاسداری از امید مردم است. لذا انتخاب وزرایی که از منظر افکارعمومی نسبتی با دولت ندارند نه‌تنها به شکست دولت روحانی بلکه به شکست حامیان او یعنی مجموعه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان خواهد انجامید و اعتماد مردم از آنها سلب خواهد شد. بر این عقیده‌ایم که دکتر روحانی به‌عنوان منادی اعتدال در ساختار اجرایی کشور بیش از هر زمان دیگر بایستی برای حفظ اعتدال پافشاری کند و این پافشاری میسر نمی‌شود مگر با کابینه‌ای که برای مردم و حامیان دولت اعتمادآفرین باشد.

۵- متأسفانه در برخی رسانه‌ها دیده می‌شود افراد سیاسی شناخته‌شده‌ای با لحنی مشحون از طلبکاری خواستار مشارکت در قدرت بوده در حالیکه همین افراد برای روی کار آوردن دولت مدعی عدالت و کنار زدن مدیران دلسوز و با تجربه دوره اصلاحات و همچنین در طول چهار سال گذشته برای شکست روحانی از هیچ کوششی دریغ نکردند و اکنون با فراموش کردن کارنامه خود و همفکران خویش؛ حضور مخالفان و رقبا را در عرصه مدیریت اجرایی کشور را به نفع روحانی می‌دانند درحالی‌که این موضوع  نفعی برای روحانی و  سودی برای مردم در پی ندارد؛ بلکه باعث اختلال در کار دولت و قطع شدن ارتباط آن با لایه‌های مختلف و درنتیجه به شکست رساندن برنامه‌های دولت؛ یا خدای‌ناکرده توطئه علیه دولت خواهد شد.

جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان صمیمانه و همدلانه از جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری تقاضا دارد که با در نظر گرفتن آنچه در ایام انتخابات به مردم وعده داده اند نسبت به انتخاب وزرا و همکاران خود اقدام نمایند.

همچنین امید است که خبرهایی که این روزها از سوی برخی منابع به گوش می‌رسد عاری از حقیقت بوده و رئیس‌جمهور با معرفی کابینه‌ای شایسته، کاردان و وفادار چراغ امید را همچنان برافروخته نگاه دارند.
 
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)