کد خبر: ۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
ساخت پل عابر پیاده معلولین شهر کرمان به کجا رسید/ طرحی که از سال 90 کلید خورد؛
در نشست هم‌اندیشی شهرداری و اداره‌ی کل بهزیستی استان کرمان در سال 90 ‌احداث یک پل هوایی ویژه‌ی معلولان در مقابل ساختمان مرکزی اداره‌ی کل بهزیستی استان کرمان تصویب شد اما بعد از گذشت 6 سال معلولین و افراد با شرایط خاص از نبود این پل عابر پیاده رنج می‌برند.
گفتار نو/ ماهان فرح‌بخش:

برای نشست خبری دکتر صادق زاده به همراه معاونین به اداره کل بهزیستی استان کرمان دعوت‌شده بودم، در جلوی درب ورود به فردی با شرایط خاص جسمی برخورد کردم که با فرد همراه خود در خصوص عبور از بولوار جمهوری اسلامی بحث می‌کرد و در هم‌صحبتی با وی متوجه شدم عبور از بولوار جمهوری اسلامی از مشکلات مراجعه‌کنندگان این اداره کل است.

در نشست هم‌اندیشی شهرداری و اداره‌ی کل بهزیستی در سال 90 باهدف تشریح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، انجام اصلاحات ترافیکی و نصب سرعت‌گیر در باندهای کندروی شهر کرمان، ‌احداث یک پل هوایی ویژه‌ی معلولان در مقابل ساختمان مرکزی اداره‌ی کل بهزیستی استان کرمان تصویب شد و مقرر گردید پل هوایی جهت استفاده‌ی معلولان در مقابل ساختمان مرکزی اداره کل بهزیستی استان واقع در بولوار جمهوری اسلامی توسط شهرداری کرمان احداث شود.

حال بعد از گذشت 6 سال هنوز کلنگ احداث این پل هوایی بر زمین زده نشده است و افراد با شرایط خاص که عمده مراجعین اداره کل بهزیستی هستند با مشکلات عدیده‌ای در عبور از بلوار جمهوری اسلامی مواجه می‌شوند، بطوریکه تاکنون چندین حادثه به خاطر نبود پل عابر پیاده در این جغرافیای از شهر کرمان شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پاسخ به سؤال خبرنگار گفتار نو مبنی بر اینکه مانع اصلی احداث پل عابر پیاده ویژه معلولین در مقابل این اداره کل چیست، گفت: پرونده مکاتبات برای احداث پل عابر پیاده مقابل اداره کل بهزیستی استان کرمان وجود دارد و می‌توانید ببینید که ما پیگیر این موضوع هستیم. وی در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر  به تشریح پاسخ شهرداری در خصوص مجوز ندادن برای احداث این پل که از خواسته‌های مراجعه‌کنندگان بهزیستی است پرداخت.

عباس صادق زاده اظهار کرد: بارها در مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیون و مطبوعات در خصوص مجوز احداث این پل صحبت کردم و در این زمینه مکاتبات متعددی با شهرداری و شورای شهر کرمان داشتیم که حفاظت از جان مردم وظیفه ما است و تاکنون به خاطر نبود این پل مراجعه‌کنندگان این سازمان که بخشی از آنان مشکلات جسمی دارند با مشکل مواجه شده‌اند و حتی یکی از مراجعه‌کنندگان به علت نبود پل عابر پیاده در بولوار جمهوری اسلامی دچار سانحه می‌شود و جان خود را از دست داد، اما متأسفانه شهرداری و شورای شهر نسبت به این موضوع بی‌اعتنا بودند.

وی بابیان اینکه اداره کل بهزیستی استان اعلام آمادگی کرده تا هزینه ساخت پل عابر پیاده با تمامی تجهیزات به‌صورت کامل پرداخت نماید، خاطرنشان کرد: شهرداری دریکی از اظهارات خود عنوان کرده که ما تبلیغات را در این بخش به‌جایی سپردیم و نمی‌توانیم با احداث این پل در این قسمت از شهر موافقت کنیم، باید به آن‌ها گفت واقعاً جان آدم‌ها از تبلیغات برای شما مهم‌تر است؟!

بر اساس گفته‌های صادق زاده، اداره کل بهزیستی استان کرمان در خصوص احداث پل عابر پیاده مجهز به امکانات برای معلولین در جلوی این اداره کل واقع در بلوار جمهوری اسلامی29 فقرِه نامه، 4 مصوبه شورای ترافیک و 3 مصوبه کمیته مناسب‌سازی استان را گذرانده اما هنوز مجوز احداث این پل نهایی نشده است.

** صادق زاده برای همفکری به شورای شهر دعوت می شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان که قبلاً در جلسات شورا خواستار پیگیری شهرداری کرمان برای احداث پل عابر پیاده ویژه معلولین در مقابل اداره کل بهزیستی استان کرمان شده بود، در پاسخ به سؤال در خصوص آخرین وضعیت احداث این پل اظهار کرد: به‌زودی مدیرکل بهزیستی استان کرمان به شورای شهر دعوت خواهد شد.

زهرا لری افزود: با حضور صادق زاده در شورای شهر در خصوص احداث این پل چاره‌اندیشی می‌شود تا اقدامات لازم برای احداث این پل صورت گیرد.

** ساخت پل عابر پیاده مصوب شد

اما از شهردار کرمان بعد از نشست این هفته شورای شهر پرسیدم آیا پل عابر پیاده ویژه معلولین که بهزیستی استان هزینه احداث کامل آن را برعهده گرفته است و تنها نیازبه مجوز شهرداری دارد، ساخته خواهد شد؟

علی بابایی عنوان کرد: مجوز ساخت پل عابر پیاده ویژه معلولین در شورای شهر مصوب شده است و احداث آن هیج مانعی ندارد و فکر می کنم اداره کل بهزیستی استان کرمان به دنبال سرمایه گذار برای احداث این پل می باشد.

ما هم امیدواریم این پل که قرار است به امکاناتی به روز ویژه معلولین ساخته شود هر چه زودتر به بهره برداری رسد تا شاهد حوادث ناخوشایند برای اراب رجوع اداره کل بهزیستی استان کرمان در این سوی شهر کرمان نباشیم.    

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)