کد خبر: ۲۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
هیئت وزیران روز گذشته به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، آخرین جلسه خود را برگزار کرد تا روحانی خود را برای مراسم تنفیذ دوره دوم ریاست‌جمهوری خود که امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود، آماده کند
 به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه هیئت دولت، معاون اول رئیس‌جمهور به نمایندگی از اعضای هیئت دولت از خدمات ارزنده حسن روحانی تقدیر و تشکر کرد.
 اسحاق جهانگیری گفت: «دولت قدردان تلاش‌های ارزنده و خدمات بزرگ، تحمل فشارهای زیاد و صبوری فراوان آقای رئیس‌جمهور است. دکتر روحانی چرخ اقتصاد کشور را در یک مسیر صحیح قرار داد و دولت درحال‌حاضر در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت قرار گرفته است».او افزود: «امروز بستر سیاست خارجی، زیرساخت اقتصادی و فضای داخلی مهیاتر از قبل است و شرایط برای سرعت بیشتر با تلاش بیشتر فراهم شده است».اسحاق جهانگیری با آرزوی موفقیت برای روحانی در دوره جدید ریاست‌جمهوری و دولت جدید اظهار كرد همه ما هم در حد وسع و توانمان در هر جایی که لازم بدانید، کمک خواهیم کرد. 

آنان که رفتنشان حتمی است
دیروز از جواب وزیر دادگستری و همچنین معاون حقوقی رئیس‌جمهوری به خبرنگاران مشخص شد که این دو دیگر در دولت نخواهند بود. مصطفی پورمحمدی اعلام کرد نمی‌ماند و جایگزین او هم یکی از قضات سابقه‌دار دستگاه قضائی است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شما به قوه قضائیه بازمی‌گردید، گفت: «هنوز تکلیفم معلوم نیست و فکر نکرده‌ام به کجا بروم، اما علاقه دارم به فعالیت‌های آموزش و علمی بپردازم».مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز درحالی‌که به‌سرعت در حال خروج از حیاط هیئت دولت بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا در دولت بعدی حضور دارید یا خیر؟ با قاطعیت گفت: «خیر در دولت بعدی نیستم».محمدعلی نجفی، مشاور امور اقتصادی رئیس‌جمهور، از اعضای دولت است که به احتمال زیاد به شهرداری تهران خواهد رفت. او در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌هایتان را برای شهرداری تهران تهیه کرده‌اید، ‌گفت: «شنبه برنامه‌هایم را به اعضای شورای پنجم شهر تهران می‌دهم».

آنانی که احتمالا جابه‌جا خواهند شد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم که از او به‌عنوان یکی از وزرای اقتصادی دولت بعدی نام برده می‌شود، در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجادشده برای کابینه آتی، گفت: «درباره این موضوع اعداد و ارقام مختلفی منتشر شده اما میزان این تغییر به همان عدد ۵۰ درصد که اعلام شده بود، نزدیک‌تر است».محمد نهاوندیان درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور برای انتخاب کابینه تحت فشار قرار گرفته‌ است یا خیر، افزود: «کسانی که آقای روحانی را می‌شناسند می‌دانند که فشارها روی ایشان تأثیری نمی‌گذارد و رئیس‌جمهور بنا بر وظیفه‌ای که مردم بر دوشش گذاشته‌اند کارش را انجام داده و ما برای مشخص‌شدن اعضای کابینه بیشترین میزان مشورت را با نخبگان هر حوزه داشته‌ایم. در نهایت می‌توان گفت آنچه از سوی آقای روحانی برای گزینش وزرای کابینه دوازدهم انجام شده، براساس همان اقبالی است که ایشان از مردم دریافت کرده‌اند».او با بیان اینکه انتخاب‌های روحانی برای کابینه حتما مورد حمایت مردم خواهد بود، گفت: «آقای رئیس‌جمهور برنامه‌ای را ارائه کردند که مردم به آن برنامه و جهت‌گیری رأی اعتماد دادند و ایشان بهترین کسی هستند که پیام انتخابات را دریافت کرده‌اند و واقف به مسیری هستند که به مردم نشان دادند و عزم جدی در پیمودن این مسیر دارند».

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: «ملاک در جهت‌گیری ایشان اعتدال بود و به همین جهت هم اقشار مختلف مردم و سلیقه‌ها و گرایش‌های گوناگون مشی اعتدالی را پذیرفتند و آقای روحانی این رویکرد اعتدالی را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی و جریانی دنبال کردند تا کشور با انسجام و کارآمدی بیشتري جلو رود. من مطمئن هستم پس از معرفی وزرا به مجلس ترکیبی که از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد، مجموعه‌ای است که هماهنگ و کارآمد خواهد بود و در مسیر اعتدال حرکت خواهد کرد».

نهاوندیان با تأکید بر اینکه مردم جهت‌گیری دولت تدبیر و امید را تأیید کردند، گفت: «مردم البته به دنبال سرعت‌گرفتن دولت در زمینه جهت‌گیری‌های خود بوده‌اند و خوشبختانه آن موانعی که در آغاز کار دولت یازدهم در مسیر کار ما قرار داشت، امروز برداشته شده است و توقع مردم برای افزایش سرعت دولت توقع بجایی است و در حوزه اقتصادی نیز چه در بخش کلان و چه در سایر بخش‌ها حتما افزایش سرعت را شاهد خواهیم بود».

وزیر ارتباطات هم که گفته می‌شود در دولت دوازدهم جایگزین نهاوندیان خواهد شد، درباره گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم، گفت: «این بد است که رئیس‌جمهوری که برای کابینه این همه وقت گذاشته است، حال عده‌ای بیایند و بگویند آقای فلانی و فلانی در انتخاب کابینه نقش دارند. شخص رئیس‌جمهور با مشورت‌هایی که کرده، تصمیم گرفته و این کمپین‌هایی که به نفع این یکی و آن یکی مطرح شده است، درست نیست و نه من و نه هیچ شخص دیگری در این زمینه نقشی نداشته است». 

محمود واعظی افزود: «درباره تأیید حضور من به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز اجازه دهید خود آقای روحانی این موضوع را اعلام کند».

معاونی که معاون ماند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز با اشاره به اینکه در همین سمت در دولت دوازدهم می‌مانم، گفت: «دولت یازدهم یک دولت فراجناحی بود اما یک‌ بار من در دولت هم ندیدم کسی حرف حزب یا جریان خود را بزند، زیرا همه دغدغه کشور را داشتند، برادری، ‌انسجام، همدلی و اتحاد در کابینه وجود داشت».
حسینعلی امیری همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه واکنش مجلس به وزرای پیشنهادی چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: «در این مدت رئیس‌جمهور با رؤسای سه فراکسیون مجلس دیدار داشته و همچنین دیدارهای انفرادی نیز با نمایندگان مجلس انجام شده است. در جلسه معاون اول با مجامع استانی هم دیدگاه‌های نمایندگان مطرح شده است. پیش‌بینی من این است که شرایط مناسبی در مجلس برای وزرای پیشنهادی شکل می‌گیرد و تشکیل دولت دوازدهم یکی از نقاط عطف دولت و مجلس خواهد بود».
او در پاسخ به این پرسش که آیا فهرست وزرای پیشنهادی روز شنبه به مجلس معرفی خواهد شد، گفت: «من بعید می‌دانم. از روز تحلیف، رئیس‌جمهور دو هفته وقت دارد که وزرا را معرفی کند و زمان معرفی وزرا به تشخیص رئیس‌جمهور بستگی دارد».

حضور ٣ زن در دولت حفظ شده است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه حضور زنان در کابینه کم نشده است، گفت: «باید به این نکته اشاره کنم که اساسا برای زنان سهمیه خاصی وجود نداشته است که حالا بخواهد کم یا زیاد شود. اما باید تأکید کنم وضعیت موجود در زمینه حضور زنان در دولت حفظ شده است و سه زن در دولت حضور خواهند داشت، هرچند تغییراتی در سمت‌های آنان ایجاد شده است».شهیندخت مولاوردی با رد سخنان منسوب به او درباره اختیارات کم معاونت زنان، عنوان کرد: «معاونت زنان یک جایگاه ستادی داشت و به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری جایگاه سیاست‌گذاری داشت و نظارت و انتظار کار اجرائی را مثل وزارتخانه نباید از این جایگاه داشت که البته خیلی‌ها این انتظار را داشتند، درحالی‌که ما وظیفه‌مان راهبری، پایش و ایجاد هماهنگی‌ها بوده است».

او با اشاره به کمپینی که در توییتر برای حمایت از وی به راه افتاد، گفت: «من تا ظهر آن روز در جریان این موضوع نبودم چون خارج از تهران بودم اما از ظهر که متوجه شدم، بیانیه‌ای صادر کردم که این موضوع خاتمه پیدا کند و اینکه چنین کمپینی سودی داشته یا خیر، باید صبر کرد و نتیجه را دید».
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)