کد خبر: ۲۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در چهار ماه نخست امسال در تصادفات درون شهری استان 65 نفر و در تصادفات برون شهری 295 نفر فوتی داشته ایم که به ترتیب 11 و 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
سردار"رضا بنی اسدی" صبح امروز 16 مردادماه در نشست خبری با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: احساس امنیت مهم تر از خود امنیت است و می توانیم این احساس را با کمک رسانه ها در جامعه رواج بدهیم.

وی افزود: جاهایی که مسئله امنیتی داریم، بار اصلی ناشی از خلائی است که به دوش رسانه هاست و اگر مردم وظیفه خود را در پشتیبانی از رده های مختلف جامعه انجام داده و دستگاه های مختلف به وظیفه خود عمل کنند، شرایط بسیار بهتری خواهیم داشت.

بنی اسدی در ادامه با اشاره به عملکرد چهار ماه گذشته نیروی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این مدت در تصادفات درون شهری استان 65 نفر و در تصادفات برون شهری 295 نفر فوتی داشته ایم که به ترتیب 11 و 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی بیان کرد: علی رغم تلاش هایی که برای جلوگیری از تخلفات رانندگی توسط پلیس صورت می گیرد، به پلیس انتقاد می شود که چرا در جاده ها کمین می کند و متاسفانه در این مدت 4 هزار و 17 نفر مجروح در تصادفات استان داشته ایم که 22 درصد تصادفات در جاده ها و 77 درصد در درون شهرها رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه گفت: بیش از 41 تن انواع مواد مخدر در چهار ماه نخست امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته و 19 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و 7 شرور حذف شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 62 درصد دستگیری های نیروی انتظامی مربوط به اتباع خارجی غیرمجاز و 38 درصد مربوط به تبعه ایرانی بوده که از مجموع این دستگیری ها 83 درصد بیکار، 32 درصد از آنها بیسواد، 68 درصد دیپلم و پایین تر بوده و خوشبختانه دستگیری افراد با تحصیلات عالی نداشته ایم.

بنی اسدی تصریح کرد: در حوزه جرائم فضای مجازی 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تشکیل پرونده در استان کرمان داشته ایم که بیش از 96 درصد پرونده ها کشف شده و اولویت جرائم نسبت به قبل تغییر نکرده و عمدتا برداشت غیرمجاز اینترنتی، مزاحمت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی و ... بوده است.

وی بیان کرد: به 2 هزار و 500 نفر در مراکز مشاوره پلیس در چهار ماه ابتدای امسال مشاوره ارائه شده که منجر به مصالحه 63 درصدی پرونده های مراجع قضایی شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه درباره تحلیل جرم سرقت گفت: مهم ترین علل بروز جرم سرقت در سطح کلان، مشکلات اقتصادی، تورم، اعتیاد، احساس بی عدالتی، شکاف طبقاتی، احساس محرومیت و سطح آموزش است.

وی افزود: خودروی پراید با 75 درصد بیشترین سرقت وسیله نقلیه را در استان کرمان به خود اختصاص داده و در چهار ماه نخست امسال کشف خودروهای سرقتی 74 درصد افزایش داشته، البته نکته قابل تامل این است که بیش از 80 درصد سرقت ها ناشی از غفلت مالباختگان بوده است.

بنی اسدی تصریح کرد: بیشترین آمار وقوع سرقت مربوط به خیابان های منتهی به مجتمع ها و مراکز تجاری و پارک هاست و باید دستگاه های متولی نسبت به احداث پارکینگ عمومی اقدام کرده و مردم نیز مسائل امنیتی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: 12.4 درصد سرقت مغازه ها در چهار ماه ابتدای سال جاری کاهش داشته و افزایش 53 درصدی کشف این نوع جرم را شاهد بوده ایم و سرقت منزل در این مدت 55 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: 71 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت را در چهار ماه اول سال جاری در استان داشته ایم که 736 فقره موتورسیکلت نیز در این مدت کشف شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نخستین نقش را مالکین در پیشگیری و کاهش سرقت ها دارند، بیان کرد: شهرداری ها با لحاظ کردن موارد ایمنی و پیشگیری از سرقت در ساخت و سازهای اماکن و مجتمع های مسکونی، شناسایی محل هایی که عدم وجود نور کافی موجب ایجاد بستر وقوع سرقت می شود و احداث پارکینگ های عمومی مورد نیاز در مناطق اداری و تجاری شهرها و ... می توانند در پیشگیری از سرقت ایفای نقش کنند.

بنی اسدی تصریح کرد: رسانه ها نیز با آموزش عمومی مردم، فرهنگسازی، مسئول سازی و مطالبه گری در زمینه کاهش جرم سرقت نقش دارند.

وی تاکید کرد: اقدام منطقی در کاهش و کنترل سرقت، از بین بردن عوامل است که هر کدام از ما، مردم، سازمان ها و مسوولان وظیفه ای داریم و هر کس باید به مسوولیت و رسالت خود عمل کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست توسط فرمانده انتظامی استان کرمان از خبرنگاران تقدیر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)