کد خبر: ۲۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: در استان کرمان حجم قابل توجهی از مطالبات را از مشترکین داریم و بیش از 200 هزار تلفن قطع یک طرفه در استان وجود دارد
مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: در استان کرمان حجم قابل توجهی از مطالبات را از مشترکین داریم و بیش از 200 هزار تلفن قطع یک طرفه در استان وجود دارد.

محمد دوست محمدی با اشاره به فعالیت های مخابرات منطقه کرمان در دولت یازدهم تصریح کرد: اکنون مشترکین تلفن ثابت به عنوان قدیمی ترین خدمت مخابرات استان، بیش از 900 هزار مورد هستند.

وی با بیان  اینکه 160 هزار مورد از این مشتریان در چهار سال گذشته به مشترکان اضافه شده اند، گفت: در حوزه تلفن همراه طی چهار سال اخیر نزدیک به 900 هزار سیم کارت جدید همراه اول به مردم واگذار شده و در حال حاضر بیش از جمعیت استان سیم کارت همراه اول به مردم واگذار کرده ایم، گرچه همه سیم کارت ها در همه دوره ها فعال نباشند.

مدیر مخابرات منطقه با اشاره به اینکه 3 میلیون و 200 هزار سیم کارت به مردم واگذار شده است، افزود: در حوزه تلفن همراه در چهار سال گذشته راه اندازی فناوری نسل سوم و چهارم در استان را داشتیم که بعد از برجام تجهیزات این فناوری به استان وارد و در فاز نخست 71 شهر استان هدفگذاری شد که تاکنون 58 شهر استان مجهز به این فناوری ها شده و بقیه تا پایان مهرماه امسال مجهز می شوند.

وی عنوان کرد: در نیمه دوم امسال نقاط صنعتی و گردشگری مهم و در اولویت بعدی جاده های استان را تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار خواهیم داد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان تصریح کرد: در طرح ترابرد (حفظ شماره تلفن و تغییر اپراتور)، اکنون بیش از 200 مشترک به مشترکان همراه اول اضافه شده و از اپراتورهای دیگر به این اپراتور تغییر یافته است.

وی اظهار کرد: بخش اعظم جاده های اصلی و بخشی از جاده های فرعی استان تحت پوشش همراه اول است و این گستره وسیع خدمات گاها مشکلاتی را ایجاد می کند.

دوست محمدی افزود: در بخش خدمات اینترنت طی چهار سال گذشته نزدیک به 90 هزار پورت اینترنت جدید را به مردم استان واگذار کردیم و اکنون بیش از 110 هزار پورت اینترنت پرسرعت مربوط به مخابرات استان در حال فعالیت است و سایر اپراتورها نیز این خدمات را ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در این دولت افتاد، پهنای باند ورودی مخابرات استان افزایش 600 درصدی داشت که 6 برابر نسبت به قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های گسترده ای در شبکه مخابراتی استان در حال انجام است، بیان کرد: با برنامه ریزی دو سال گذشته، بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید پیش بینی شده و بخش اعظمی از این سرمایه گذاری در بخش های مختلف تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: با سرمایه گذاری های جدید تا حد زیادی عقب ماندگی هایی که از سال های گذشته در استان داشتیم، جبران می شود و بخش دیگر توسعه فیبر زیرساختی استان است که بیش از 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه از مردادماه جاری آغاز شده و تا پایان سال 97 نزدیک به 2 هزار کیلومتر فیبر جدید را به شبکه کنونی استان اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشتری و مشترکان به عنوان اولویت اول همه برنامه ها و استراتژی های مخابرات ایران و منطقه کرمان است، افزود: مخابرات کشور یک سند ره نگاشت را در سال 95 تدوین کرد و براساس آن قرار است در 5 سال آینده مخابرات کشور به عنوان شرکت پیش رو در عرصه ارتباطات منطقه خدمات با بالاترین کیفیت و کلاس جهانی به مردم ارائه کند که قلب این سند مشتری است.

دوست محمدی اظهار کرد: یکی از اولویت های ما، توسعه خدمات غیرحضوری است و سامانه 2020 مربوط به پاسخگویی مشکلات و رفع خرابی پورت های اینترنت و سامانه 2010 برای پاسخگویی مشکلات و رفع خرابی و تماس های مشترکین تجاری است.

وی تصریح کرد: سامانه 2021 برای ارتباط عمومی با روابط عمومی مخابرات برای دریافت مشکلات، انتقادات و سامانه 2000 برای پرداخت صورتحساب مشترکان بدون نیاز مراجعه به بانک و جای دیگر است و این سامانه جایگزین 1818 است و امکان خرید شارژ و ترافیک نیز از طریق سامانه 2000 وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کرمان افزود: در استان کرمان حجم قابل توجهی از مطالبات را از مشترکین داریم و بیش از 200 هزار تلفن قطع یک طرفه در استان وجود دارد

وی تصریح کرد: به زودی در بسیاری از نقاط جدید و شهرک های ساخته شده استان توسعه شبکه تلفن ثابت را خواهیم داشت و ثبت نام تلفن ثابت در سامانه الکترونیکی مخابرات ایران به زودی به صورت غیرحضور فراهم می شود.

وی با اشاره به تجهیز کرمان به فناوری "اف تی تی اچ" بیان کرد: از طریق این فناوری، فیبر نوری وارد منازل مشترکین شده و ارتباطات از این طریق صورت می گیرد.

دوست محمدی ادامه داد: از اواخر سال گذشته اجرای این فناوری را آغاز کرده ایم و در برخی نقاط شهر کرمان در حال ظرفیت سازی و انجام است که طی یک ماه آینده ارائه امکانات و دایره سرویس را برای مشترکین آغاز خواهیم کرد و مشترکان می توانند پهنای بسیار بالایی را در منازل استفاده کنند.

وی در پایان درباره عدم پوشش تلفن همراه در برخی جاده های استان خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم امسال برنامه تکمیلی پوشش نسل دو(قدیم) را داریم و سال قبل عمده سرمایه گذاری و توان ما مصروف توسعه نسل سوم و چهارم بود و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به طور کامل نقاط کور جاده ها را پوشش بدهیم و مشکل رفع شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)