کد خبر: ۲۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
کاندیدای شهرداری تهران با تشریح برنامه های خود عنوان کرد:
کاندیدای شهرداری تهران گفت: اگر امروز بخواهیم هزینه اداره شهر به میزان هزینه 5/2 میلیون تومان را از مردم وصول کنیم تایید می فرمائید که چه فشار غیر قابل تحملی را بر مردم وارد خواهیم کرد. شهردار باید در اولین قدم هزینه های اداره شهر را با قدرت پرداخت شهروندان هماهنگ کند.برون سپاری بخشی از فعالیت ها به مردم، و نگاه اقتصادی به فعالیت های گوناگون یکی از راه کارهاست.
سید حسین مرعشی در ارائه برنامه های خود برای کاندیداتوری شهرداری تهران اظهار کرد: توجه به شخصیت های بزرگ فرهنگی، سیاسی، ادبی، علمی که زمانی در تهران زیسته اند امری بسیار با اهمیت است، زیرا  تهران فقط کالبد نیست تهران یک شهر زنده و پویا و الهام بخش ایران است.

وی افزود: شهردار تهران منتخب جبهه اصلاحات کشور خواهد بود. جبهه اصلاحات دارای ارکان شناخته شده اعم از شخصیت ها و احزاب با سابقه روشن در انقلاب اسلامی، دوران پر افتخار دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران اصلاحات، دوران سخت عزلت و دوران جدید، تدبیر و امید و با پایگاه اجتماعی وسیع در عرصه کشور و بخصوص تهران (قریب 75%) می باشد.

مرعشی تصریح کرد: شهردار جدید باید با نگاهی وسیع جبهه ای به مسائل سیاسی کشور و تهران نگاه کند. هر نوع نگاه حزبی و تنگ نظرانه باعث خدشه به وحدت جبهه اصلاحات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار تهران منتخب اصلاح طلبان ولی شهردار همه تهران خواهد بود. رفتار عادلانه با همه اقشار و گروههای اجتماعی و صاحبان سلایق سیاسی می تواند مظهر بلند نظری و سعه صدر و سیاست های انسان محور اصلاح طلبان باشد.

وی گفت: شهردار تهران در دوازده سال اخیر بدلیل تسلط یک جناح سیاسی بر آن و بدلیل اعمال سیاست های غیر موجه سیاسی در امور فنی و مدیریتی دارای بافت مدیریتی یک سویه است.

وی ادامه داد: شهردار تهران ضمن رعایت شئونات همه مدیران و کارکنان شهرداری باید در یک برنامه زمانی میان مدت ساختار عمومی نیروی انسانی شهرداری را با ساختار عمومی شهر و شهروندان هماهنگ کند. بر این اساس هیچ جناحی از حضور در شهرداری و مدیریت های آن حذف نخواهند شد بلکه جمع کارکنان شهرداری و نهادهای وابسته بر اساس شایستگی با گرایش های عمومی مردم هماهنگ خواهد شد.

مرعشی عنوان کرد: توجه به صلاح مدیران و مقابله با هر نوع فساد و تباهی باید یک سیاست قاطع و دارای قدرت وتو تلقی شود. با هیچ عنصر خدای نکرده فاسد نباید مماشات کرد.

کاندیدای شهرداری تهران گفت: شهردار نباید هیچ یک از نزدیکان خود را به سیستم مدیریتی شهر وارد کند و با ورود هر یک از وابستگان به هر یک از اعضای محترم شهر هم جلوگیری کند. محیط اداری با محیط خانوادگی نباید اشتباه گرفته شود.در شهرداری از هر نوع خویشاوندگرایی باید پرهیز شود.

مرعشی افزود: ارتباط با همه مردم، امکان دسترسی مردم به مدیران همه رده های شهرداری و شخص شهردار پایتخت، زندگی با مردم، حضور در محلات و مناطق و ایجاد یک رابطه انسانی و عاطفی با عموم شهروندان از ضرورت های یک جامعه سالم و بانشاط است و توجه به مسائل اجتماعی ، به رسمیت شناختن همه سازمان های مردم نهاد، جلب همکاری همه فعالان اجتماعی، پرداختن به معضلات و آسیب های اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.

وی با بیان اینکه هزینه اداره شهر تهران به دلائل گوناگونی افزایش یافته است، اذعان کرد: در سال های اخیر اداره شهر نه از طریق دریافت عوارض مستقیم از شهروندان که بیشتر از طریق فروش تراکم تامین گردیده است.

وی اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم هزینه اداره شهر به میزان هزینه 5/2 میلیون تومان را از مردم وصول کنیم تایید می فرمائید که چه فشار غیر قابل تحملی را بر مردم وارد خواهیم کرد. شهردار باید در اولین قدم هزینه های اداره شهر را با قدرت پرداخت شهروندان هماهنگ کند.برون سپاری بخشی از فعالیت ها به مردم، و نگاه اقتصادی به فعالیت های گوناگون یکی از راه کارهاست.

وی بیان کرد: نوسازی تهران باید متکی به عوارض نوسازی باشد. عوارض نوسازی 5 در هزار ارزش املاک واقع در محدوده شهر است.  این عوارض باید به تدریج به ارقام واقعی نزدیک و تمام آن صرف نوسازی تهران شود. این هزینه ها خود باعث افزایش ارزش املاک و دارایی های مردم خواهد شد و همچنین تحقیق و مطالعه و استفاده از مشاوران ذیصلاح برای افزایش درآمدهای پایدار برای اداره شهر یک ضرورت است و مدل های فعلی برای درآمدهای ثابت ناکارآمد است.

وی با اشاره به اینکه تهران در بخش مسکونی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در سال های اخیر در توسعه بازارها و مراکز فروش سرمایه گذاری های گسترده ای انجام شده که قابل توجه است. لیکن در بحث توسعه هتل ها و هتل آپارتمان ها شاهد اقدامات گسنرده ای نبوده ایم.  در دوران جدید توسعه صنعت گردشگری و ایجاد ده ها هتل مناسب در تهران می تواند مورد توجه قرار گیرد و توجه به ساختمان های نمادین در شهر می تواند به زیبایی و هویت بخشی به شهر موثر باشد. شهرداری باید از هر نوع پیشنهاد جدید در این عرصه استقبال کند.

ادامه دارد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)