کد خبر: ۲۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
بازتاب تحولات شورای شهر در فضای مجازی
12 سال سکاندار شهرداری تهران بود. 12 سالی که انتقادهای بسیاری به مدیریتش وارد بود. البته نمی‌توان برخی اقدامات خوب این مدیر اصولگرا را نادیده گرفت. اما بعد از شکست محمدباقر قالیباف در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و سوژه‌های به‌یاد ماندنی‌اش در دنیای مجازی حالا باید بعد از این همه مدت با مدیریت شهری خداحافظی کند
12 سال سکاندار شهرداری تهران بود. 12 سالی که انتقادهای بسیاری به مدیریتش وارد بود. البته نمی‌توان برخی اقدامات خوب این مدیر اصولگرا را نادیده گرفت. اما بعد از شکست محمدباقر قالیباف در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و سوژه‌های به‌یاد ماندنی‌اش در دنیای مجازی حالا باید بعد از این همه مدت با مدیریت شهری خداحافظی کند و جای خود را به فردی دهد که قطعا بعد از او کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت. اکنون ماه‌هاست که برای جایگزینی قالیباف در شهرداری تهران بحث و گفتگو می‌شود که ماحصل این گفتگوها معرفی هفت کاندیدا یعنی محمدعلی نجفی، محسن مهرعلیزاده، الهه کولایی، حسین مرعشی، محمدعلی افشانی، حبیب‌الله بی‌طرف و محمد شریعتمداری بود که شش نفرشان بنا به دلایلی از داشتن چنین پستی انصراف دادند. از این جمع دو نفرشان یعنی حبیب‌الله بی‌طرف و محمد شریعتمداری به‌دلیل منصوب‌شدنشان به پست دولتی از شهردارشدن سرباز زدند، نفر دیگر یعنی حسین مرعشی در همان روزهای نخست معرفی شدنش به نفع محمدعلی نجفی کنار کشید. محمدعلی افشانی نیز آن‌طور که گفته می‌شود به‌دلیل حفظ وحدت در میان اصلاح‌طلبان انصراف داد، اما آنچه باعث تعجب بسیاری بود انصراف الهه کولایی بود که بنا به گفته خودش ناچارا از تصدی شهرداری تهران انصراف داده است. در همین حال محسن مهرعلیزاده هم در میان بحث‌های اهالی شورا برای انتخاب یکی از میان دو عضو باقی مانده، دست به انصراف می‌زند تا به این ترتیب تنها گزینه موجود یعنی محمدعلی نجفی، مردی که همیشه گزینه مدیریت اصلاح‌طلبان است به‌عنوان تنها گزینه شهرداری تهران برگزیده شود. حالا این فراز و نشیب‌های انتخاب شهردار تهران در فضای مجازی بازتاب‌هایی را به‌دنبال داشته است.

بی تو چه کنم؟
یکی از اتفاق‌هایی که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، اتمام شهرداربودن محمدباقر قالیباف بعد از 12 سال است که در این خصوص شاهد واکنش‌های گاها طنز کاربران هستیم.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «قالیباف با اون پس‌انداز و دارایی که زمان انتخابات اعلام کرد بعد از شهرداری فقط می‌تونه با ۳میلیون تومنش یه کم جنس بخره، تو مترو بفروشه!»
فرد دیگری در این خصوص نوشت: «ما این مدیر جهادی رو لازم داریم، پس کی تو کوچه 8 متری مجوز 10 طبقه بده به مردم.»
شخصی نیز عنوان داشته است: «خب مثل اینکه آخر هفته قالیباف رفته.»
یکی دیگر از کاربران اینطور گفته است: «تهران دیگر روی مدیریت جهادی را به خود نخواهد دید.»
کاربری گفت: «بی تو با فضای مجازی چه کنم؟»

شوک انصراف کولایی
اما آنچه کاربران شبکه‌های اجتماعی را متعجب و شوک‌زده کرد؛ انصراف الهه کولایی از تصدی شهرداری تهران بود. الهه کولایی در دلیل انصرافش گفته بود: «راهی جز انصراف نداشتم». در زیر بخشی از واکنش‌ها به این انصراف را می‌خوانید.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «نجفی مدیر شایسته‌ای است، اما با توجه به نحوه انتخاب قبیله‌ای نامزدهای شهرداری، از همان اول معلوم بود او شهردار است. حیف از افرادی مانند دکترکولایی که این وسط هزینه این نمایش شدند.»
دیگری گفت: «روزی که خانم کولایی برای انصراف بقیه تلاش می‌کرد فکر می‌کرد روزی برای انصرافش تلاش شود؟»
شخصی نیز عنوان داشته است: «خب خانم الهه کولایی هم که شهردارتون نشد، اینکه دیگه دست رئیس‌جمهور نبود.»
فرد دیگری نوشته است: «همان اول عرض کردم کولایی یک آنونس روشنفکرانه ا‌ست، جهت ارضای بعضی رودربایستی‌های پوپولیستی.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند:
«شورای شهر جدید در اولین امتحانش مردود شد! شاید نجفی بهترین گزینه باشه، ولی نمایش امروز و رفتارشون با کسی مثل کولایی بسیار زشت بود»،«دکتر کولایی شهردار تهران نشد، اما یکی از شایسته‌ترین و با برنامه‌ترین کاندیداهای این سمت بود. دیر نیست: پست وزارت علوم هم برازنده اوست»، «کولایی، مهرعلیزاده و مرعشی به‌رغم داشتن ظرفیت‌های خوب برنامه‌ای با احترام به رای مردم انصراف دادند تا انسجام شورا حفظ شود»، «از اون همه نامزد شهرداری اکثرا مثل مرعشی و کولایی انصراف دادن... نمایش مسخره‌ای از مثلا برنامه‌محوری و شفافیت و اهمیت به زنان»، «انتخاب نجفى براى شهردارى پیش‌بینى می‌شد، ولى انصراف خانم کولایى نه...!»

تقصیر شهردار قبلیه
از سوی دیگر تنها گزینه موجود برای تصدی شهرداری تهران یعنی محمدعلی نجفی نیز واکنش‌هایی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت. در این میان عده‌ای موافق و عده‌ای دیگر مخالف این انتخاب بودند.

موافقان
یکی از کاربران در موافقت به انتخاب نجفی به عنوان شهردار اینطور توئیت کرده است: «ضمن تبریک به آقای نجفی، امیدواریم ایشان در مدیریت شهری، به رسانه‌ها و شهروند-خبرنگاران بها دهند و برنامه‌شان را تقویت کنند.»
دیگر کاربری گفته است: «امیدوارم محمدعلی نجفی توی این چهار سال چندتا نشست خبری برگزار کنه که خبرنگاران باز آرزو به دل نمونن که از شهرداری تهران چندتا سوال بپرسن.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند:« خبر کوتاه بود و دلنشین! محمدعلى نجفى شهردار تهران شد!»، «محمدعلی نجفی را مناسب‌ترین می‌دانم برای مدیریت کلانشهر تهران. توانایی شهردار تهران باید مدیریت کلان باشد و نه لزوما شهرسازی/برنامه‌ریزی»،«اکثریت جامعه فرهنگیان از دوره وزارت محمدعلی نجفی به خوبی یاد می‌کنند»، «محمدعلی نجفی تنها گزینه‌ای است که می‌تواند به این شهر جانی دوباره بخشد»، «محمدعلی نجفی یک انتخاب معقول و شایسته برای تهران خواهد بود. فردی که کارنامه‌اش مثبت بوده و قبای شهردار شدن به تنش می‌آید»، «محمدعلی نجفی عالی هست برای شهردار شدن به‌شرطی که تا ۴ سال شورا بهش مهلت بدهند و عوضش نکنند»، «بهترین گزینه برای شهرداری تهران محمدعلی نجفی، سیاستمدار باتجربه، اصلاح‌طلب واقعی و مدیر سالم.»

مخالفان
یکی دیگر از کاربران در مخالفت به این انتخاب اینگونه نوشت: «چرا نجفی می‌تونه وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، رئیس برنامه و بودجه، رئیس میراث فرهنگی، مشاور اقتصادی و حتی شهردار باشه؟»
فردی نیز عنوان داشته است: «به لحظات "تقصیره شهردار قبلیه" نزدیک می‌شویم.»
یکی دیگر از کاربران گفت: «محمدعلی نجفی چهره محترم و دوست‌داشتنی، اما کم‌اثر و ناموفق در شورای شهر تهران بود. آدمیزاد از اینکه همه‌چیز حتی مدیریت شهری سیاسی است، دلزده می‌شود.»
کاربر دیگری نوشت: «محمدعلی نجفی: وزیر علوم و وزیر آموزش پرورش، یکهو رئیس برنامه و بودجه، ناگهان رئیس میراث فرهنگی و اتفاقی الان شهردار هستند.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند:
«محمدعلی نجفی که به دلیل بیماری قلبی از سازمان میراث فرهنگی جدا شده بود، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. امیدواریم که قلبشون بهتر شده باشه»، «از آقای محمدعلی‌ نجفی انتظار می‌رود فعالیت کنند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)