کد خبر: ۲۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
حواشی دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم
ساعت  هشت و سیزده دقیقه علی لاریجانی زنگ شروع جلسه 25 مرداد ماه مجلس را به صدا در آورد تا با حضور 247 نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دومین روز بررسی صلاحیت وزراء پیشنهادی دولت دوازدهم شروع شود.
 
-  زهرا ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: دکتر محمدجواد ظریف نامی آشنا برای ایرانیان و بلکه جهانیان می باشد که با مقاومت گام های بلندی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران برداشت ولی با ناملایمات همراه شد. برای حفظ مصالح کشور بر اساس قدرت، عزت و مصلحت قدم برداشته است. رأی به ظریف می تواند در مذاکرات منطقه ای و جهانی اثرگذار باشد و باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی شود.
 
-  محمدجواد ابطحی در مخالفت با حضور محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه اظهار داشت: ترامپ تاجر است چرا به وعده ها پایبند بماند؟ برای اینکه هرچه خواسته گرفته است. «آقای برجام» (این حرف او با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد) اگر دستاورد آمریکا همین باشد که ما نباید به آمریکا اعتماد کنیم همین برای دستاورد برجام بس است. مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. استفاده مکرر از واژه های انگلیسی مثل «use» و «all most nothing» ویژگی منحصر به فرد سخنان ابطحی بود و در پایان سخنان خود گفت که «من به جای روحانی بودم ظریف را با لبخندهایش کنار می گذاشتم و یک نفر با شجاعت مثل ابطحی را می آوردم.»
 
-  بهرام پارسایی نیز در موافقت با ظریف گفت: «فرستاده باید که دانا بود» و این ظرافت فقط در دکتر ظریف دیده می شود. آقای ظریف همچون رهبر معظم انقلاب و مردم ایران به شما اعتماد می کنم. دفاع از شما راحت ترین دفاع در بین وزراء است.
 
-  حسین رضازاده در موافقت با حضور محمدجواد ظریف در  وزارت امور خارجه گفت: زبان و قلم از بیان تمام فضائل ایشان قاصر است. روزها و ماه ها بحث کردن با نمایندگان کشورهایی که سابقه استعمار و خنجر زدن از پشت را دارند کاری دشوار است که ایشان به خوبی انجام دادند. از دستاورد های صدارت دکتر ظریف می توان خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل، آزاد شدن میلیاردها دلار از دارایی های بلوکه شده ایران، خارج شدن ایران از انزوای تحمیلی و برهم زدن اتحاد کشورهای غربی علیه ایران را نام برد.
 
-  محمدرضا پور ابراهیمی نیز با تأکید بر ضرورت دیپلماسی اقتصادی در مخالفت با برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: من از آقای ظریف تشکر می کنم که دیپلماسی اقتصادی را تدوین کردند. ما باید اساسنامه وزارت امور خارجه را با هدف نهادینه شدن این موضوع اصلاح کنیم. من فکر می کنم اساسی ترین موضوع تغییر ساختار است. تمام سفرای ما تنها چیزی که بلد نیستند اقتصاد است.
 
-  محمدعلی پورمختار در مخالفت با حضور محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه اظهار داشت: درست نیست که اتباع ایرانی دچار مشکل شوند و از طرف وزارت خارجه حمایت نشود.
 
-  علیرضا رحیمی با اشاره صحبت وزیر پیشنهادی ارتباطات مبنی بر جواب مکتوب به سؤال نمایندگان تذکر داد که وزراء پیشنهادی باید به سؤالات نمایندگان مجلس جواب دهند و به بعد ارجاع ندهند که رئیس مجلس این تذکر را وارد دانست.
 
-  رأی گیری لاریجانی برای اینکه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی بعد از نماز مغرب و عشاء هم دو ساعت ادامه پیدا کند رأی نیاورد و لاریجانی گفت: «بدجوری هم رأی نیاورد.» (با لبخند)
 
-  مسعود کرباسیان در دفاع از برنامه های خود برای وزارت اقتصاد گفت: نیاز داریم در اولین سال برنامه سعی کنیم به اهداف پیش بینی شده تحقق ببخشیم. تمام سیاست ها باید نتیجه اش را در تأمین شغلی آبرومندانه و معیشتی عزتمندانه نشان دهد. من مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده ام. شما خوب می دانید که جوان بیکار داشتن یعنی چه و چه بار سنگینی را بر او و خانواده اش تأمین می کند.
 
-  عبدالحمید خدری نیز در دفاع از مسعود کرباسیان بیان کرد: برنامه های آقای کرباسیان دغدغه های دلسوزان نظام را برطرف می کند. نقطه عطف تجربیات ایشان اصلاحات چهار سال گذشته در گمرک است. اگر گوشه ای از تجربیات خود را در وزارت اقتصاد به کار گیرد قطعا موفق خواهد شد.
 
-  سید کمال الدین شهریاری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای کرباسیان از سال 60 د دولت شهید رجایی قائم مقام معاونت سازمان برنامه و بودجه بودند، در دولت مقام معظم رهبری معاون وزارت صنایع سنگین بودند و در تمام دولت ها بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی فقط برای مملکت کار کردند و نه ادعا داشتند و نه حاشیه. هر وقت اقتصاد سیاسی شد کشور ضرر می کند. ایشان اقتصاد را آلوده به سیاست نکردند و نمی کنند و این برای اقتصاد ما یک ضرورت و نعمت است. اولین کسی که دروازده ورود دلارهای غیر نفتی به کشور را باز کرد آقای کرباسیان است.
 
-  رسول خضری با عنوان مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: الآن رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است؛ ما باید به فکر رفع این رکود باشیم. با توجه به سیاست انبساطی بانک مرکزی و انقباضی سازمان مدیریت و برنامه ریزی وزارت اقتصاد چطور می خواهد توازن ایجاد کند؟ بحث اقتصاد و امنیت به هم گره خورده است. انتظار داریم کارهایی که شاید در چندین دهه انجام نشده را ایشان انجام دهند. چقدر به ما قول می دهید در ایجاد مناطق آزاد تلاش کنید تا کولبری نداشته باشیم؟
 
-  سید هادی بهادری در مخالفت با مسعود کرباسیان اظهار داشت: مخالفت بنده از باب حمایت از دولت است که شاید بشود نواقصی که در اقتصاد کشور وجود دارد و به ساختار آن بر می گردد را اصلاح کنیم. مرکز ثقل تیم اقتصادی وزیر اقتصاد است تا بتواند اقتصاد را به یک وضعیت بهتر رهنمون کند. در گذشته عدم هماهنگی ها یکی از دلایل عدم توفیق در کشور ما بوده است.
 
-  فریده اولاد قباد به عنوان اولین موافق حضور مسعود کرباسیان در وزارت اقتصاد گفت: زمانی که وزراء پیشنهادی از تالار آفتاب وارد می شوند دوست دارم توجه کنند که از کنار هفت شهید گمنام عبور می کنید. ما با این شهیدان هم قسم می شویم که برای آرمان های کشورمان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم. وزیر پیشنهادی اقتصاد از دانش کافی برخوردار است و به نظر می رسد با اندوخته های اجرایی گذشته احاطه ایشان به حوزه های اقتصادی کشور جامع و کامل باشد.
 
 
-  ولی ملکی اولین مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد بود و اظهار داشت: آقای کرباسیان این همه مقاله نوشتی پس مسئولیت ها را چه کسی انجام داده است؟ این هم از عجایب است. باید کارنامه ای از عملکرد چهار ساله خود در گمرک ارائه می دادید تا نمایندگان بتوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند. بنده به عنوان کسی که 30 سال بنگاهداری کردم با آمار و ارقام سرکار داشتم و می فهمم چه می گذرد. «شکی نیست که همه وزیران رأی می آورند.» علی لاریجانی در واکنش به این حرف گفت: «جنابعالی رجال الغیب هستید که این حرف را می زنید؟»
 
 
-  سید محمود علوی به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اهتمام وزارت در چهار سال گذشته کار اطلاعاتی با رعایت موازین اسلامی و قانون بوده و چهار سال آینده نیز همین خواهد بود. برنامه ای که ارائه شد تمام ابعاد آن مسبوق به گام های چهار سال گذشته است. در این دوره بحث بررسی صلاحیت ها از تصمیم گیری فردی در آمده و کمیسیون بررسی صلاحیت ها در آمده است. وزارت اطلاعات در برابر اختیارات قانونی هر دستگاهی احترام قائلیم و از اختیارات قانونی خود صیانت و از دستبرد به آن جلوگیری می کنیم.
 
 
-  محمدحسین قربانی موافق بعدی وزیر پیشنهادی اطلاعات  بود و اظهار داشت: وزارت اطلاعات از وزارت خانه های کلیدی و مادر یک کشور است. همیشه در گذشته نگاه به وزارت اطلاعات سیاسی و جناحی بوده است و اطلاعات به عنوان هیزم آتش سیاست بود. یادمان نرفته که دیروز وزارت اطلاعات در بالاترین سطح رضایتمندی مردم بود و امروز با نوع عملکرد رضایتمندی عامه مردم را شاهدیم. آقای علوی وزارت اصلاعات را از سیاست زدگی خارج کرده است.
 
 
-  علاء الدین بروجردی به  عنوان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: علوی از ویژگی های لازم برای چنین مسئولیت مهمی برخوردار است. تدین سعه صدر در کنار قاطعیت، سرعت و تصمیم گیری به موقع در ایشان مشهود است. آنچه در منطقه اتفاق افتاد نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف تمام قدرت های جهانی است.
 
 
-  علی مطهری به عنوان مخالف حضور محمود علوی در وزارت اطلاعات تأکید کرد: باید به وزیری رأی دهیم که اجازه دخالت به سایر دستگاه ها ندهد؛ قانون هم همین را می گوید ولی به مرور زمان برخی دستگاه ها وارد حوزه وزارت اطلاعات شدند.  مشکل امروز مجلس با وزارت اطلاعات این است که به خاطر وضعیت امروز وزیر اطلاعات نمی تواند به سؤالات ما پاسخ دهد. به طور مثال وقتی در مورد بازداشت مدیران کانال های تلگرامی پرسیدیم ایشان گفت که نهاد دیگری این کار را انجام داده است. وزیر اطلاعات باید کسی باشد که بتواند این معضل را برطرف کند. نمی شود که وزیر در امور مختلف بگوید از دست من خارج است؛ به این ترتیب بهانه های حقوق بشری به دست دشمنان هم داده می شود.
 
 
- قاضی پور به عنوان موافق بعدی محمود علوی اظهار داشت: بعد از ده سال می خواهم موافق صحبت کنم؛ انگار معجزه شده است. آقای علوی نگاه فرهنگی به امنیت دارد. آقای علوی با رفتار عاقلانه حرکت می کند و به فضای امنیتی کشور آرامش داده که جای تشکر دارد.
 
- عزیز اکبریان به عنوان اولین موافق حضور محمود علوی در وزارت اطلاعات گفت: این وزارت خانه یکی از افتخارات امنیتی کشورمان است و در کنار نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج جزیره امنی برای کشور ما به وجود آورده است. وزیر اطلاعات رسالت پدری دارد که آقای علوی توانسته به عنوان یک عالم مجاهد این رسالت را انجام دهد. شاخص های امنیتی در کشور ما بالا رفته و احساس ناامنی در مردم پایین آمده است. یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)