کد خبر: ۲۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمان تصدی وزارت نیرو توسط بیطرف، مجموعه نظام به دنبال سدسازی بود و نباید تغییرات آب و هوایی و مشکلات کشورهای همسایه را گردن وی انداخت.













خانه ملت:

امیری خامکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزرای شنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، ضمن تشکر از زحمات چیت‌چیان وزیر نیرو در دولت یازدهم اظهار داشت: 3 موضوع مهم برای ارزیابی وزرای پیشنهادی را می‌توان ویژگی‌های شخصی، عملکرد گذشته و توانایی وزیر برای اجرای اسناد بالادستی و برنامه‌های ارائه شده برشمرد.


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیطرف شخصی پاسخگو و دارای قدرت تعامل با نمایندگان است، بیان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو با رانت رشد نکرده و از مدیران انقلابی است که به صورت پلکانی ارتقاء یافته و دارای تجارب مناسبی است.

وی افزود: بیطرف بر اساس آمار از وزرای موفق نیرو پس از انقلاب بوده به طوری که در سال76 پس از انتخاب به عنوان وزیر نیرو قدرت برق نصب شده کشور 23 هزار مگاوات بود که در پایان دوره وی به 41 هزار مگاوات رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید برق در ابتدای وزارت وی 92 میلیارد کیلووات ساعت بود که در پایان دوره مسئولیتش به 178 میلیارد ساعت رسید، ادامه داد: روستاهای دارای برق از 38 هزار به 52 هزار روستا رسید که آمار قابل توجهی است.

امیری خامکانی متذکر شد: در زمان وزارت بیطرف شبکه برق کشور یکپارچه است و استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان بزرگ به شبکه اصلی پیوستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ارتباط برون مرزی کشور در زمان وزارت بیطرف تکمیل شد، گفت: به طوری که کشورهایی مانند افغانستان، ترکمنستان و پاکستان به کشورهای ارمنستان و ترکیه اضافه شدند.

وی افزود: تعادل تولید و مصرف برق در زمان مسئولیت بیطرف به وجود آمد و خاموشی خسته‌کننده از آن زمان حل شد، همچنین بازار برق ایران در زمان بیطرف تأسیس شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اولین بار در زمان بیطرف از بخش خصوصی در وزارت نیرو استفاده شد، گفت:  نیروگاه هزار مگاواتی رودشور در آن زمان صد درصد توسط بخش خصوصی احداث شد، اظهار داشت: همچنین در زمان وزارت بیطرف تولید کابل فشار قوی در داخل کشور بنیانگذاری شد و همچنین ادامه دارد.

امیری خامکانی با بیان اینکه ایران و زیمنس آلمان در زمان بیطرف ساخت توربین نیروگاه گازی را شروع کردند، گفت: این امر موجب شد تا مپنا به وجود آید که در خاورمیانه نمونه است و در صنعت خدمات فنی و مهندسی بسیاری را ارائه کرده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه هر ساله برای تأمین نیاز کشور باید 4 تا 5 هزار مگاوات نیروگاه احداث کنیم، گفت: البته یک راه کاهش نیاز مدیریت مصرف است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم دیده شده است.

وی افزود: 60 سال پیش در خصوص احداث سد مکان‌یابی توسط کارشناسان خارجی انجام شد و در ادامه همین مطالعات احداث سدها پیش رفت و مجموعه نظام همواره به دنبال سدسازی بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید گناه تغییرات آب و هوایی و مشکلات کشورهای همسایه را گردن بیطرف اندازیم، گفت: در آن زمان وزیر وقت نیرو سیاست‌های نظام را پیش می‌برد.

امیری خامکانی ادامه داد: اگر سدهای منطقه خوزستان نبود قطعا سیل‌های بیشتری تاکنون مردم این استان را آزار می‌داد البته ممکن است در جریان احداث برخی از سدها مانند گتوند کارشناسان یا مسئولان اشتباه کرده باشند و این بحث باید کارشناسی شود اما نمی توان با کل سدسازی کشور در آن مقطع زمانی مخالفت کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: استفاده از سواحل کشور و استقرار جمعیت و واحدهای تولیدی باید در سواحل انجام شود تا با ساخت و سازها در مرکز کشور در حالی که مشکل کمبود آب وجود دارد، مشکلاتی ایجاد می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)