کد خبر: ۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل میدکو اعلام کرد:
مدیرعامل هلدینگ میدکو گفت: ، عمده شرکت های معدنی در دنیا در کنار فعالیت های تولیدی به فعالیت های بازرگانی هم می پردازند که ما در تلاش هستیم تا این کار رانجام دهیم.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

مدیرعامل هلدینگ میدکو گفت: میدوکو در سال 86 با سرمایه 100 میلیارد تومان کلید خورد اما کار اجرایی آن از سال 78 آغاز گردید، حدود 94 درصد سهام داران آن حقوقی هستند و سهام داران حقیقی و حقوقی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر می باشند.

علی اصغر پرومندعصر امروز سه شنبه در نشست خبری افزود: به طور طبیعی هر شرکت در شروع کار خود یک شعار انتخاب می کند و میدکو هم برای خود شعار استراتژیک توسعه را از معادن آغاز می کنیم انتخاب کردیم و چشمم اندازمان این بود که باید تبدیل به یک هلدینگ معدنی و صنایع معدنی در خاورمیانه با یک کلاس جهانی شویم.

وی میدکو را پیشرو در محورهای ده گانه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: 7.5 میلیون تن گندله سنگ  آهن تولید 4.2 شمش فولاد، 3.5 آهن اسفنجی، 8 میلیون تن کنستانتره سنگ آهن، 400هزا تن آهن،50 هزار تن مس کاتد و 12 هزار تن لوله مسی و ...  از اهداف کلان شرکت میدکو می باشد.

وی با بیان اینکه عمده پروژه های میدکو در استان کرمان قرار دارد اظهار کرد: اینکه جرا استان کرمان را انتخاب کردیم به همان شعار استراتژیک ما بر می گردد که توسعه را از معدن شروع کنیم و همچنین باید جایی باشیم که مواد اولیه در آنجا موجود می باشد، نکته دوم این است که کرمان به بندرعباس نزدیک است و خیلی را حت تر می توانیم به آب های آزاد دسترسی پیدا  کنیم و نکته سوم به لحاظ شرایط آب و هوایی است که در کرمان می توان 4 فصل کار کرد.

وی ادامه داد: ترکیب سرمایه گذاری مجموعه میدکو به حدود 20 هزار میلیارد تومان می رسد که شامل اصل سرمایه گذاری  می شود و تا کنون حدود 13 هزار میلیارد تومان در کرمان سرمایه گذاری کردیم و  در حال حاضر میدکو از  16 شرکت تابعه و 35 طرح و پروژه  تشکیل می شود که خوشبختانه بخشی از پروژه ها به بهره برداری رسیده اند و همچنین  حدود 11 هزار نفر در هلدینگ میدکو فعالیت می کنند و در واقع حدود 100 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ایم و با اتمام پروژه ها 15 هزار نفر به صورت اشتغال مستقیم و 150 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم  محقق خواهد شد. 

مدیرعامل میدکو با تشریه ابعاد مختلف هلدینگ میدکو و پروژه ها و صنابع معدنی که در مجموعه خود دارد، گفت: یک زنجیره اصلی داریم که شامل معادن سنگ آهن کنستانتره سنگ و .. است و یک زنجیره غیر اصلی هم وجود دارد و یک زنجیره ای داریم که مواد جانبی و کمکی است که شامل معادن آهک و سیلیس است

پورمند افزود: همین تجربه شرکت های زیر مجموعه در هلدینگ میدکو باعث شده است در طی این سال ها در عرصه ارائه خدمات و اجرای پروژه ها در سطح کشور حضوری فعال دارند و شرکت های زیر مجموعه ما خارج از سیستم میدکو در حال فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم معادن کوچک مقیاس زیادی در سطح کشور وجود دارد که نباید از آنان غفلت کنیم و حدود 1600 معدن متروکه در کشور داریم که کشور ما در معدن کم نظیر است، عمده شرکت های معدنی در دنیا در کنار فعالیت های تولیدی به فعالیت های بازرگانی هم می پردازند که ما در تلاش هستیم تا این کار رانجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: میدکو همچنین در معادن سنگ آهن و مس فعالیت می کند و با شرکت گل گهر، شرکت مس و ... مشارکت دارد و  4 خط 2 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن دارد که به بهره برداری رسیده اند.

مدیرعامل میدکو  بیان کرد: فولادسازی زرند با 1.7 میلیون تن در سال در حال احداث است که 77 درصد پیشرفت دارد و تلاش می کنیم بخش عمده آن تا پایان سال تمام و از آغاز سال آینده وارد فاز فولادسازی شود.

پورمند اظهار کرد: پروژه دیگر احیاء 2 میلیون تنی آهن اسفنجی در فولادسازی بوتیا است که امیدواریم تا پایان 97 به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: در معادن زغالسنگ، پروژه پابدانا از سال 91 بهره برداری شده و کک های زرند 800 و 400 هزار تنی در حال بهره برداری است و در مواد کمکی و جانبی، خط اول فروسیلیس همدان با 12 هزار تن ظرفیت از بهمن سال قبل بهره برداری شده و خط دو آن نیز امسال بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: ظرفیت سالانه حمل و نقل در گروه میدکو بیش از 20 میلیون تن است که برای مدیریت این ظرفیت دو شرکت حمل و نقل تاسیس شده و بعد از کارهای میدکو، به سایر شرکت ها می توانند خدمات دهند.

وی با تشریح برنامه های میدکو و پروژه های در دست احداث عنوان کرد: حجم آب مورد نیاز مجموعه میدکو برابر با 1100 لیتر بر ثانیه است که طی قراردادی با شرکت آبفای کرمان از فاضلاب کرمان استفاده می کند. اعتقاد داریم صنعت می تواند آب مورد نیاز خود را از شبکه فاضلاب تامین کند و ما با ایجاد صنعت به حفظ محیط زیست کمک می کنیم. در میدکو بر روی بهره وری در استفاده از آب کار می کنیم و خود مصرف آب با یک چرخه دوباره استفاده خواهد شد.

وی گفت: پرونده های مالیاتی شرکت را  به کرمان آوردیم و باید در کرمان باشد و این کار صورت گرفته است اما انتقال حساب ها به بامک ها دارای شرایطی از سوی خود بانک ها است و قانونی دارند که شاید تاثیر زیادی نداشته باشد و باید به مسئله اختیارات شبکه بانکی در زمینه تسهیلات در گردش برای ارقام بزرگ توجه کرد.

وی اضافه کرد: یکسری از کارها در ارتباط با شرکت فولاد زرند همچون دوخت لباس کار و پوشاک را به استان کرمان آورده ایم.

پورمند در ادامه با اشاره به فعالیت های میدکو در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: 6 هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری های میدکو در شهرستان زرند است و کار انجام شده بود و در راستای اقتصاد مقاومتی، باید به سمت روستاها می رفتیم و در چند روستا که به پروژه ها نزدیک بودند، مطابق با استعداد منطقه کارهایی طراحی و در حال اجراست و به عنوان مثال برای تامین پوشاک کارکنان در حال کار هستند و قرار است اقلام مصرفی از منطقه تامین شود.

وی به برجام اشاره کرد و گفت:  یکی از مهمترین مولفه های کسب و کار آرامش سیاسی، اجتماعی، مقرراتی و .. است زیرا شرکت های بزرگ باید بتوانند با یک آرامش و ثبات خاطری تصمیم گیری نمایند. تا قبل از برجام اگر کالایی را با شرایط سختی می آوریدم الان آن شرایط آسان تر شده است اما اینکه بگوییم همه چی حل شده است به طور طبیعی امکان پذیر نیست. باید بدانیم مشکل اقتصادی خیلی زود به وجود می آید اما در برای رفع آن زمان می برد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه تاکید کرد: آثار برجام و رفع تحریم ها افزایش سرمایه گذاری را در پی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: دو پروژه گندله سیرجان با ظرفیت 2.5 میلیون تن و 
دیگری گندله بوتیا با ظرفیت 2.5 میلیون تن که اکنون در حال فعالیت هستند در آینده ای به صورت رسمی با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)