کد خبر: ۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد فرماندار رفسنجان از شرکت بورس کالای ایران:
فرماندار رفسنجان با اشاره به کتابچه تدوین شده از سوی بورس کالا با موضوع آشنایی با معاملات پسته در بورس گفت: در بخشی از این کتابچه یک عکس از پسته استفاده کردند که سراسر آفت است و هر فردی با دیدن این عکس از پسته بدش می آید و لازم است تا نسبت به این موارد حساسیت بیشتری داشته باشیم.
گفتار نو/ گروه اقتصاد:

فرماندار رفسنجان با اشاره به کتابچه تدوین‌شده از سوی بورس کالا با موضوع آشنایی با معاملات پسته در بورس گفت: در بخشی از این کتابچه یک عکس از پسته استفاده کردند  که سراسر آفت است و هر فردی با دیدن این عکس از پسته بدش می‌آید که لازم است تا نسبت به این موارد حساسیت بیشتری داشته باشیم.

حمید ملانوری در جلسه ستاد عالی پسته استان اظهار کرد: متأسفانه کتابچه‌ای با موضوع معاملات پسته در بورس کالای ایران چاپ  و تدوین‌شده است که نظر کشاورزان و باغداران را برایی تهیه این کتابچه نگرفتند و می‌توانستند از نظرات کسانی که سال‌ها با پسته دست و پنج نرم کردند استفاده نمایند.

وی افزود: در بخشی از این کتابچه یک عکس از پسته استفاده کردند  که سراسر آفت است که هر فردی با دیدن این عکس از پسته بدش می‌آید، در این عکس یک خوشه پسته خشک‌شده و سراسر آفت  را نشان داده‌اند و شمایل زشتی از پسته را نشان می‌دهد و لازم است تا نسبت به این موارد حساسیت بیشتری داشته باشیم.


وی تصریح کرد: 80 هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد که سالانه بین 650 تا 800 هزار تن سم در این باغات استفاده می‌شود به‌طوری‌که 60 میلیارد تومان هزینه سم می‌شود و باید هزینه‌های آب، کود، نگه‌داری باغات و موارد دیگر را هم در نظر بگیرید.

ملانوری ادامه داد: در سال گذشته 130 میلیارد تومان تسهیلات در خصوص وضعیت پسته به تصویب رسید اما  43 درصد آن معادل حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات جذب شد و کسی توان این را ندارد تسهیلات با نرخ 18 درصد جذب کند و تمامی هزینه‌های تمام‌شده از جیب کشاورز می‌رود.

وی بابیان اینکه 70 درصد باغداران پسته خرده‌مالک هستند، اظهار کرد: خرده‌مالکان توان ندارند و قبل از برداشت محصولات خود را می‌فروشند و باید حمایت‌ها به‌گونه‌ای باشد که خرده‌مالک بتواند محصول خود را بعد از برداشت بفروشد و متأسفانه افرادی هم در بازار ورد کردند که تخصص، صداقت و فن لازم را ندارند و  دلشان هم به حال هیچ‌کس نمی‌سوزد.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: آمریکا در سال گذشته با چند برابر محصول رقیب اصلی پسته ایران بود ولی نتوانست بازار را از ایران بگیرد زیرا پسته ایران تنوع و کیفیت دارد.

وی گفت: ما اصلاً نگران رقبا نیستیم بلکه نگران کسانی هستیم که در داخل وضعیت پسته را دگرگون کرده‌اند، یک عده دلال به بازار پسته ورد کرده و به اوضاع نابسامان پسته دامن زده‌اند و لازم است تا دستور کار اصلی جلسات مربوط به پسته حمایت از تولیدکننده باشد و کشاورزان بیرون هم‌چشمشان به این جلسات است تا برای ساماندهی وضعیت پسته فکری شود.

به گزارش گفتار نو، کتابچه ای 12 صفحه ای با عنوان «آشنایی با نحوه معاملاتن پسته در بورس کالای ایران» توسط شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) به چاپ رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)