کد خبر: ۲۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
حجت الاسلام و المسلمین"سعیدی" با اشاره به تلاش دولت کارگزاران در توسعه سیاسی مبتنی بر مدل غربی اظهار کرد: اصلاح طلبان به مقدسات حمله کردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دولت کارگزاران در توسعه سیاسی مبتنی بر مدل غربی اظهار کرد: اصلاح طلبان به مقدسات حمله کردند.


حجت الاسلام و المسلمین"سعیدی" شامگاه سه شنبه 7 شهریورماه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کرمان اظهار کرد: این مراسم برای پاسداشت دو چهره انقلابی و موثر در پیدایش نگاه انقلابی و استقرار نظام دینی است و شهید باهنر افتخار استان کرمان است.

وی با اشاره به رویش ها و ریزش ها افزود: تاریخ، آینه تمام نمایی برای درس گرفتن از رویش ها و عبرت گرفتن از ریزش هاست و انسان در این تحولات نقش اساسی دارد.

سعیدی با اشاره به رویش ها و ریزش ها در پنج موضوع تصریح کرد: رویش و ریزش در انقلاب ها، امت ها، دولت ها، خواص و جامعه رخ می دهد که هر گروه می تواند رویش داشته و هم دستخوش ریزش شود.

وی با اشاره به اینکه رویش ها و ریزش ها جبری و تصادفی نیست، بیان کرد: این اتفاقات قانونمند است و تحولات تاریخی مانند قوانین فیزیک و شیمی است و اگر انقلابی به رویش دست یافته قانونمند بوده و ریزش های آن نیز قانونمند است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تاکید خداوند در قرآن به پیامبر مبنی بر بیان حوادث تاریخ برای مردم اظهار کرد: خلوص و بقای انقلاب قانون دارد و اگر به الزامات بقای قانون التزام نباشد، انقلاب دچار ریزش می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب موسی بن عمران یک رویش بود و در عصر خود بزرگ ترین تحول در جامعه به وجود آمد، اما این انقلاب دچار ریزش شد، گفت: انقلاب صدر اسلام در جزیره العرب نیز رویشی در جامعه عقب مانده بود که زمینه جهانی شدن این انقلاب فراهم بود اما این انقلاب دچار ریزش شده و سقوط کرد و اینکه اسلام ماند، با ایثار، شهادت و فداکاری ائمه معصومین علیهم السلام بود.

سعیدی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله، انقلاب دچار ریزش شد، تصریح کرد: سومین انقلاب رویشی، انقلابی بود که در ایران شکل گرفت که امواج آن سراسر گیتی را فرا گرفته و تا اعماق دنیای امروز انقلاب ما پیش رفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: خلوص این انقلاب قانون داشته و بقای این انقلاب نیز قانون دارد و اگر به الزامات بقای این انقلاب پایبند نباشیم، ممکن است به سرنوشت انقلاب های پیشین گرفتار شود.

وی با اشاره به رویش ها و ریزش های امت ها افزود: 38 سال صبر کردن در برابر امریکا خیلی مهم است. اما اگر در سال 38، 39، 40 یا 50 امت دچار انفعال شد، انقلاب گرفتار ریزش می شود. لذا اگر بناست یک امت بماند، باید تا آخر این خط را ادامه بدهد.

سعیدی در ادامه گفت: امت انقلابی ایران رویش عظیمی بود که در صحنه بین المللی اتفاق افتاد و امت ایران برای دنیا الگو هستند و اینکه امریکا دنبال شکستن اراده ماست، می خواهد ما را وادار به تسلیم کند، برای اینکه الگو بودن ما را بشکند.

وی تصریح کرد: نمی توانم مصداقی از ریزش انقلاب اسلامی بگویم، زیرا به خاطر الزاماتش انقلاب سر جای خودش مانده و امت ما در صحنه بین الملل درخشیده اما در درون، فراز و نشیب هایی داشته و باید ببینیم کجا اشتباه کرده و از مسیر اطاعت از رهبری خارج شده و فرمایشات ایشان آویزه گوشمان نبوده که باید این موارد را جبران کرده تا مبادا اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: خواص در هر انقلابی یک چهره کاریزماتیکی دارند و به خاطر ارتباطشان با رهبری در دوره ای محبوب می‌شوند اما این محبوبیت نباید باعث لغزش آنها شود.

وی با اشاره به اینکه خواص هستند که زمینه خیلی از ریزش ها را فراهم می کنند، عنوان کرد: رویش خواص در هر انقلابی بسیار گسترده بوده اما ریزش خواص ریزش اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و اگر کسی از خطوط قرمز عبور کند، هم زودتر به قدرت و هم به ثروت می رسد اما خسارتش غیرقابل جبران است و اگر کسی در سیاست از مسیر قانون و در تبلیغات انتخاباتی از چهارچوب موازین خارج شد، زودتر به قدرت می رسد اما فایده ای ندارد.

سعیدی با اشاره به حرف سیاستمدارانی که می گویند باید با امریکا کنار آمد، تصریح کرد: این تغییر محاسبات و ریزش است این در حالی است که هیچگاه دیدگاه امام و رهبری این نبوده و نیست و با این قلدر نمی شود کنار آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سه دسته شدن خواص در فتنه 88 اظهار کرد: بنا نبود تاریخ را تکرار کنیم. چرا زمانی که رهبری می فرمایند" اَین عمار" سکوت می کنند و حرف نمی زنند؟

سعیدی با بیان اینکه ما در زمان امام ریزش داشتیم و بعد از رحلت ایشان همینطور ریزش ادامه دارد و محاسبات تغییر کرد، با اشاره به رویش ها و ریزش های دولت ها و اینکه دولت شهیدان رجایی و باهنر سمبل دولت رویشی بود، گفت: متاسفانه نتوانستیم دولتی که بتواند کارآمدی حاکمیت دینی را در ذائقه مردم بچشاند، داشته باشیم و در عرصه دولت ها با چالش ها و مشکلاتی مواجه بودیم. دولت بازرگان از ابتدا با امام زاویه داشت و این تقابل به بنی صدر منتقل شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران خیلی عظیم است و دنیا را تسخیر کرده و هوشمندی رهبری در خاورمیانه و غرب آسیا تاثیر زیادی گذاشته و نبرد نابرابر را به نبرد نامتقارن و تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تلاش دولت کارگزاران در توسعه سیاسی مبتنی بر مدل غربی اظهار کرد: اصلاح طلبان به مقدسات حمله کردند.

وی با اشاره به رویش و ریزش های جامعه اظهار کرد: جامعه ای که در آن شاخص های روحیه انقلابی باشد، جامعه رویشی است اما اینکه بر رویش خود باقی بماند، الزاماتی دارد.

سعیدی با انتقاد از مصرف کالاهای خارجی افزود: از افرادی که با حجاب مخالفت می کنند سوال دارم که آیا واقعا وضعیت حجاب نشانه جامعه متمدن است؟ 

وی با بیان اینکه جامعه شایعه پذیر، تقلیدگرا و جامعه ای که با اندک نهیبی موضعش را عوض کند، آثار ریزش دارد و این نگران کننده است، افزود: بنا بود ما دنیا را عوض کنیم نه اینکه رنگ بگیریم و آنچه امروز در جامعه ما می گذرد، نگران کننده است البته یک دولت انقلابی می تواند خیلی تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دولت انقلابی باید در حوزه مبانی و اصول، سیاست خارجی، فرهنگ فرهنگ دینی، اقتصاد و اداره کشور تاثیرگذار باشد. اما اگر به تبعیت گزینشی دچار شدند، تکلیف چیست؟

سعیدی تصریح کرد: در حُجیّت کلام بین ولی فقیه و امام معصوم تفاوتی نیست. در تبعیت فرقی بین ولی فقیه و امام معصوم نیست و این تفاوتی برای رییس جمهور، استاندار، امام جمعه و شهروندان ندارد و همه باید به فرمایشات رهبری تعبد داشته و عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در انتصابات شایسته سالاری باشد، بیان کرد: سیاست خارجی انقلابی یعنی واقعا باید در مقابل امریکا ایستاد و در مذاکره عزتمندانه وارد شد.

سعیدی در پایان با اشاره به اینکه آنچه از منکرات در جامعه می بینیم، ناشی از فضای مجازی و ماهواره است، گفت: باید مسوولان فضای مجازی را کنترل کنند. هیچ جای دنیا اینقدر آزاد نگذاشته اند.
منبع: ایسنا
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)