کد خبر: ۲۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رئیس‌جمهور:
اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه موضوع محدودیت منابع آب موضوع جدی و نگرانی امروز و فردای کشور است خاطر نشان کرد: بیرون آمدن از مسئله کم آبی با تبدیل شدن به موضوعی ملی امکانپذیر است.
آرمان : 


 اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه موضوع محدودیت منابع آب موضوع جدی و نگرانی امروز و فردای کشور است خاطر نشان کرد: بیرون آمدن از مسئله کم آبی با تبدیل شدن به موضوعی ملی امکانپذیر است.

 معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) – 14 شهریور- در مراسم بهره برداری از فاز نخست ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران (پروژه قمر بنی هاشم ) با تاکید بر اهمیت موضوع آب در کشور اظهار کرد: ما در کشوری هستیم که مسئله آب به عنوان اصلی‌ترین مسئله مطرح است و در میان محدودیت‌های پیش‌روی توسعه پایدار کشور، از همه مهمتر و قابل توجه‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه کل کشور با محدودیت منابع آب مواجه هستند خاطر نشان کرد: موضوع کمبود آب موضوعی جدی و نگرانی امروز و آینده است.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: موضوع محدودیت منابع آب بدان معنا نیست که وارد بحران جدی شده‌ایم و بیرون آمدن از آن ممکن نیست بلکه مسئله ای است که باید آن را به موضوع ملی تبدیل کنیم وبه دنبال راهکارهای مشترک آن باشیم. در این زمینه ملت، دولت و همه ارکان نظام باید برای حل مسئله کم‌آبی بسیج شوند.

جهانگیری با بیان اینکه حل بخشی از مسئله آب برعهده وزارت نیرو است، خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم وزارت نیرو به این موضوع توجه کرد و طرحی به نام تعادل بخشی دشت‌ها را برنامه‌ریزی نمود که این طرح باید در دولت دوازدهم نیز پیگیری شود. همچنین در دولت قبل جلسات شورای آب به طور مرتب و منظم تشکیل شد.

وی اظهار کرد: شاید در دولتهای قبل تعداد جلسات آب برگزار شده به دو رقم نرسیده باشد. در دولت یازدهم بیش از 31 جلسه آب با حضور مسئولان مربوطه و به صورت جدی برگزار گردید.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ممکن است نیازمند تامین آب از خارج از مرزها و دریاهای کشور باشیم، تصریح کرد: انتقال آب از دریای عمان و خیلج فارس باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد. ایران تاکنون در مقایسه با برخی از کشورها کمترین استفاده از آب دریاها را داشته است.

وی افزود: همچنین باید دراستفاده از آب رودخانه‌های مشترک با کشورهای همسایه نوعی دیپلماسی برقرار کنیم که حق آبه کشور ایران گرفته شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم تنها موردی که با اجازه خاص از صندوق توسعه ملی برداشت شد مربوط به موضوع تامین آب بود. در این زمینه بیش از 8 میلیارد دلار با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی برداشته شد و به پروژه‌های در حال اجرا در غرب کشور تخصیص یافت.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در زمینه منابع مصرف آب باید کارهای جدی انجام شود گفت: در بخش مصرف آب کشاروزی وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزها باید بدانند که نیازمند صرفه جویی هستیم در غیر این صورت حجم بالای مصرف آب کشاورزی برای کشور آسیب زا خواهد بود.

جهانگیری برنامه ریزی برای طراحی الگوی کشت در کشور، آبیاری مدرن و آبخیزداری را از جمله اقدامات مورد نیاز در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

وی تامین آب شرب کشور را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت عنوان و اظهار کرد: در دولت یازدهم جلسات متعددی برای آب شرب برخی از شهرها تشکیل شد که بنا به دلایلی رسانه‌ای نشد. نتیجه این جلسات آن شد که باید آب شرب اطمینان بخش و با کیفیت برای مردم تامین شود؛ چراکه سلامت مردم مهمترین مسئله کشور است.

جهانگیری با اشاره به طرح برخی مسائل درباره کیفیت آب تهران در گذشته گفت: در مقطعی درباره برخی مناطق تهران نگرانی ایجاد شده بود که این آب در حال رسیدن به حداقل کیفیت است در آن زمان برنامه ریزی کرده بودیم که در صورت وقوع چنین اتفاقی مردم برای امور اساسی خود از آب بسته بندی شده استفاده کنند اما آب و فاضلاب تهران پیش از رسیدن به نقطه نگرانی با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کاری کرد که 3.5 میلیون نفر مردم جنوب تهران از کیفیت آب مشابه نقاط شمال شهر برخوردار شوند.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از یکی از تصفیه خانه‌های تهران اظهار کرد: امروز مسئولان مربوطه اعلام کردند که کیفیت آب شرب جنوب تهران اگر از آب‌های بسته بندی شده بهتر نباشد پایین تر نیست.

جهانگیری با تاکید بر اینکه وظیفه دولت آبرسانی با کیفیت بالا به همه شهرها وروستاها است، خاطر نشان کرد: در سال 95 به همت کارکنان وزارت نیرو به 2950 روستا آبرسانی شد. این درحالی بود که در گذشته به طور متوسط 200 الی 300 بشکه آبرسانی انجام می شد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاها و شهرها در سال 96 ادامه خواهد داشت از مردم خواست تا نسبت به مصرف آب شرب دقت و صرفه جویی داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه‌های آب و برق گفت: پروژه‌های صد هزار میلیارد تومانی نیمه تمامی که در بخش آب و فاضلاب وجود دارد، جز با مشارکت بخش خصوصی تکمیل نخواهند شد. در همین زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که با ایجاد جذابیت لازم برای بخش خصوصی شاهد حضور این بخش در پروژه های آبی و برقی باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)