کد خبر: ۲۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس خواستار شد:
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری در کوهبنان اقتصاد آن را نجات داده و این مستلزم ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب است.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق گردشگری در کوهبنان اقتصاد آن را نجات داده و این مستلزم ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب است.

حسین امیری در نخستین جشنواره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان با بیان اینکه کوهبنان در بعد میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حرف برای گفتن در استان و کشور دارد، اظهار داشت: یکی از راه‌های نجات اقتصاد این شهرستان بحث گردشگری است و راه‌های ارتباطی نقش مهمی در این راستا دارد که ما دنبال ایجاد این راه‌ها به مرکز استان و استان یزد هستیم.

وی افزود: این شهرستان به لحاظ صنعت و معدن از ظرفیت خوبی برخوردار است اگرچه افت و خیزهایی دارد اما همت، همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان این شهرستان می‌تواند رتبه آن را از جایگاه هفتم شاخص اقتصادی به رتبه‌های مورد قبول برساند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از فعالیت شهرک صنعتی، فعالیت معادن سرب و روی در این شهرستان خبر داد و افزود: در بحث کشاورزی ‌به‌دلیل افت آب باید کشاورزی حفظ شود که راه‌اندازی گلخانه، کشت جایگزین و آبیاری مکانیزه باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر بهترین محصول این شهرستان زعفران است که حدود یک تن زعفران در این شهرستان در سال برداشت می‌شود و همین مقدار در زرند کشت و برداشت می‌شود که رتبه اول کشت و تولید زعفران استان کرمان از آن دو شهرستان کوهبنان و زرند است.

وی گفت: زمین‌های مساعدی در این شهرستان وجود دارد که باید به سمت و سوی کشت یکسان زعفران حرکت کنیم و در بحث صنعت گردشگری که صنعتی سودآور است باید تلاش کنیم گرچه با تاخیر به این صنعت در کشور توجه شده که است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در سال 2020 بیش از یک میلیارد 600  میلیون نفر گردشگر در جهان داریم که باید در راستای جذب این سرمایه حرکت کنیم تا در سال‌های آتی این میزان گردشگر به چندین برابر وضعیت موجود برسد.

امیری خاطرنشان کرد: باید از وجود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رابطه با میراث فرهنگی و جذب گردشگر بهره برد و به توسعه گردشگری معادن توجه بیشتری شود تا آنان با شوق و ذوق در اعماق درونی زمین سیر کنند.

وی تأکید کرد: باید در راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی توجه بیشتری به خرج داده و سفرهای داخلی را رونق دهیم، زمینه برای جذب گردشگران شهرستان‌ها و استان‌های مجاور فراهم شود و وحدت و همدلی مورد نظر مقام معظم رهبری در صنعت گردشگری تقویت شود. 

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از نشان‌های علاقه و محبت مردم این شهرستان به ولایت و رهبری عزاداری سنتی است که باید ثبت ملی و صنعت توتیای کوهبنان احیا شود تا کوهبنان را با این ظرفیت‌های ویژه به جهان و کشور معرفی کرد و این شهرستان به قطب و برند گردشگری مبدل شود.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)