کد خبر: ۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر اطلاعات در آیین بزرگداشت ارتحال امام در حسینیه ثارالله کرمان:
حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطر نشان کرد: این روش حکیمانه زمینه را به دست تیم مذاکره کننده می دهد که به آن ها بگویند که فصل و خطاب کشور ما رهبری است و ایشان به شما اعتماد ندارند لذا شما باید برای رهبری انقلاب اسلامی اعتمادسازی بکنید و الا هیچگونه قراردادی امکان پذیر نیست.
وزیر اطلاعات در کرمان گفت: مکرر در جلسات مقام معظم رهبری با سران سه قوه نوع عطوفت معظم له و اظهار اعتماد ایشان را نسبت به محمدجواد ظریف دیده ام.

حجت الاسلام سید محمود علوی در آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در محل حسینیه ثارالله ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام(ره)،  افزود: دشمنان تلاش می کنند تا بین مردم شکاف ایجاد کرده و جامعه اسلامی را دو قطبی کنند لذا باید امسال را در عمل به سال همدلی و همزبانی تبدیل کنیم.

وی با تاکید براینکه دشمن سعی کرده تا ناامیدی را بر ملت ایران حکمفرما نموده و امید را از ملت ایران بگیرد، خاطر نشان کرد: دولتی روی کار آمده تا با عقلانیت، دولت همه ملت ایران باشد و به همه جناح های سیاسی فرصت بازی دهد.

وزیر اطلاعات گفت: در این شرایط هرچه با هم یکپارچه تر و همزبان تر باشیم، باعث افزایش امید در مردم  و یأس در دشمنان اسلام می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی، مسئله همدلی و همزبانی را در سال جاری خط کش مناسبی برای اندازه گیری ولایتمداری افراد دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری با ژرف اندیشی و آینده نگری امسال را به عنوان سال« دولت و ملت، همدلی و همزبانی » نامگذاری کرده است لذا باید به این شعار نه در حرف و نه در احساسات بلکه در عمل پاسخ مثبت داد.

وی تغییر گفتمان‌ها، نوع صحبت‌ها، پرهیز از دروغ، تهمت و تخریب همدیگر را نشان دهنده ولایتمداری دانست و افزود: زمانی ولایتمداری ثابت می شود که نظرات مختلف باشد اما زمانی که ولی فقیه مطلبی را می‌فرمایند، افراد با همدلی تنها به ندای مقتدای خود لبیک گویند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز درصد کمی از افراد به جای حرکت به سوی همدلی و همزبانی و دعوت مردم به این سمت، نبض اختلاف افکنی شان تندتر می زند و به گونه ای صحبت و رفتار می کنند که جامعه را ملتهب می نمایند، اینگونه رفتار مسائل احساسی و آرمانی را به سمت امنیتی شدن و مسائل اجتماعی را به سمت سیاسی شدن سوق می دهد که با بیانات و منویات مقام معظم رهبری تناقص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: وقتی که شعار صلح مقام معظم رهبری بر گفتار و حرکات کسی تاثیر نگذارد، نشان می‌دهد که ولایتمدار نیست، بلکه نان ولایتمداری را می‌خورد و از ولایتمداری استفاده شخصی نموده و از ارادت مردم نسبت به ولایت به نفع خودش استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با تیم 1+5 ناشی از ضعف نیست بلکه ناشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید با تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، ولایتمداری خود را ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده افراد در هیأت مذاکره کننده کنونی، قبل از دولت یازدهم نیز عضو هیأت مذاکره کننده بوده اند و محمد جواد ظریف به جای جلیلی به جمع آن ها اضافه شده است، افزود: مکرر در جلسات مقام معظم رهبری با سران سه قوه نوع عطوفت معظم له و اظهار اعتماد ایشان را نسبت به محمدجواد ظریف دیده ام.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در مسئله مذاکرات، مقام معظم رهبری با روشی حکیمانه فرمودند: ما اصل مذاکره را تأیید می کنیم و به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد داریم ولی به طرف مقابل اعتماد نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطر نشان کرد: این روش حکیمانه زمینه را به دست تیم مذاکره کننده می دهد که به آن ها بگویند که فصل و خطاب کشور ما رهبری است و ایشان به شما اعتماد ندارند لذا شما باید برای رهبری انقلاب اسلامی اعتمادسازی بکنید و الا هیچگونه قراردادی امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایرانی برای دستیابی به موفقیت نیاز به تشویق دارد اما متاسفانه گروهی در داخل کشور به جای اینکه دروازه حریف را هدف قرار دهند به دروازه خودمان گل می‌زنند.

وی ادامه داد: عیبی ندارد که در داخل کشور حرف هایی مخالف 1+5 سر داده شود اما نه مخالف مذاکره کنندگان کشور خودمان. 

وزیر اطلاعات موضع مقام معظم رهبری را نسبت به تیم مذاکره کننده حکیمانه عنوان کرد و گفت: خداوند به ما چنین رهبری و چنین نعمت بزرگی عطا نموده که اتمام نعمت و دین است  و عزت را برای امت اسلامی با رهبری هوشمندانه و امام گونه خودشان به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جریان آخرین اتفاقات مذاکرات هسته ای هستند و نتایج نیز برای سران سه قوه ارسال شده و در جریان قرار می گیرند، این مذاکرات در چارچوب های مدنظر رهبری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی افزود: سالروز ارتحال حضرت امام خمینی و حضور ارزشمند مردم در این مراسم، برای مردم ما فرصت ارزشمندی را فراهم می‌کند تا بار دیگر مروری بر حرکت حضرت امام (ره) و دستاوردها و درس‌های آموزنده آن بزرگوار داشته باشیم.

وی با اشاره به آیاتی از  قرآن کریم مبنی براینکه «حرکت پیامبران با اذیت و آزار و مانع‌تراشی کفار روبه‌رور می‌شد و قدرت‌های ظالم زمان در برابر دعوت پیامبران موضع می‌گرفتند و آنها را اذیت می‌کردند و پیروان آنها را شکنجه می دادند»، یادآور شد: در نقطه‌ای که پیامبران هم دچار یاس و ناامیدی می‌شدند، یاری و کمک خداوند به سراغ آنها می‌آمد و آنها نجات می‌یافتند و سیلی بر چهره دشمنان نواخته می‌شود.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: در نقطه ای که سیاسیون به بن‌بست رسیدند و ناامید شدند، امام راحل با یاری خدا حرکت خود را آغاز کرد و سرانجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند زیرا خداوند وعده داده است که در لحظه‌ای که یأس بر شما مستولی می‌شود و به بن‌بست رسیده‌اید، نقطه مساعدت و کمک الهی است و خدا به شما کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی دست به قیام زدند که هیچ کس امید نداشت که این حرکت و جنبش جنبه فراگیر پیدا کند و مردم هم از آن استقبال کنند.

وی با اشاره به سیر آمادگی جامعه ایران برای جریانات انقلاب در سال های 41 تا 43 گفت:شرایط داخلی کشور به نحوی بود که مبارزه جواب نمی‌داد و فراگیر نمی‌شد.

وی ادامه داد:خاستگاه قیام چند جا بود در حالی که وحدت رهبری شرط یک حرکت است و همه باید گوش به فرمان رهبر باشند تا بتواند یک قیام فراگیری را رهبری کند.

وزیر اطلاعات افزود: آیت‌الله بروجردی مرجعی بود که اگر اشاره می‌کرد ملت تکان می‌خورد، اما وقتی ایشان از دنیا رفت، مرجعیت بین چند مرجع تقلید تقسیم شد و رهبری نبود که به صورت منحصر به فرد، امر رهبری را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی، دانشگاه را، یکی از قوی‌ترین عناصر برای یک قیام و نهضت دانست و یادآور شد: دانشگاه در آن زمان جنبه مذهبی چندانی نداشت و نیروهای اهل جنب و جوش مذهبی کمتر بودند و تمایل به سوسیالیسم و مارکسیسم داشتند.

وی با تاکید براینکه دانشگاهیان برای اینکه مبارزات سیاسی داشته باشند و تقیدات مذهبی خود را هم حفظ کنند، جمعیت مسلمانان سوسیالیست را راه‌اندازی کردند، خاطر نشان کرد: دانشگاهیان با راه اندازی این جمعیت می‌خواستند با این اسم بگویند ما هم می‌خواهیم نماز بخوانیم و هم مبارزه علمی کنیم .

وزیر اطلاعات گفت: بازاریان هم با اعتصاب، راهپیمایی و حضور در تظاهرات در مشروطیت و صنعت ملی نفت مبارزات را پیش برده بودند اما در سال‌های 41 و 42 آمادگی برای حرکت مبارزاتی را نداشتند زیرا در صنعت نفت حضور پیدا کرده بودند و آن وضعیت را دیدند و برای حضور در مبارزه سرخورده شده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی حوزه های علمیه و روحانیان را سومین خاستگاه مبارزه برشمرد و افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیان هم که با علما در مشروطه و صنعت نفت همراه شده بودند و با سخنرانی و روشنگری نقش بی‌بدیلی ایفا کردند، به علت آنچه بر سر ملی شدن صنعت نفت پیش آمده بود، آنها نیز سرخورده شدند و به سمت کارهای فرهنگی رفتند و عطای عرصه سیاست را به لقایش بخشیدند و از حضور در صحنه سیاست خودداری کردند.

وی با تاکید براینکه امام راحل در شرایطی رهبری امت را آغاز کردند که این آمادگی در روحانیان هم وجود نداشت، خاطر نشان کرد: نقاطی که خاستگاه مبارزه بود، آمادگی مبارزه را نداشت و شاه هم به آیت‌الله حکیم تسلیت گفته بود و مرجعیت را به خارج از کشور جهت داده بود و همه احساس می‌کردند امکان قیام علیه رژیم وجود ندارد.

وزیر اطلاعات گفت: شاه که تا آن زمان از اصلاحات آمریکایی خودداری می‌کرد این بار به آمریکا رفت و دستش را در دست رئیس جمهور آمریکا گذاشت و مدیریت اصلاحات آمریکایی را آغاز کرد و نقطه آغاز آن هم تعرض به اسلام در قوانین کشور بود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: حضرت امام (ره) 9 نفر از علما را که در تراز مرجعیت بودند در قم جمع کردند و با برنامه‌ریزی 150 نامه به علمای بلاد نوشتند و خواستند تا دور هم جمع شوند و مسائل را رصد کنند و اطلاعات را بفرستند و لحظه‌ای غافل نباشند .

وی یادآور شد: بیانیه‌ها در قم نوشته و در تهران و مشهد با امضای 11 مجتهد صادر می‌شد و هیچ کس نمی‌توانست بگوید نظر مرجع تقلید من نیست و شاه با وحدت مراجع مواجه شده و این وحدت جان تازه‌ای به بازاریان، طلاب و دانشجویان مذهبی داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها یکی پس از دیگری به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفت، ادامه داد: امام راحل (ره) سران هیئت‌های مذهبی و بازاریان را فرا خواندند و گفتند، هیئت‌ها با هم مؤتلف شوند و دست به دست هم دهند تا دشمن دعوای حیدری و نعمتی راه نیندازد و از آنها به نفع سیاست‌های رژیم استفاده نکند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) که می‌دانستند، رفتن در سینه رژیم و مقابله با شاه مواجه است با قربانی دادن، شکنجه، زندانی و تبعید اما فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج کردند و فرموند «سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کرده‌ام» و با چنین حرف‌ها و حرکت‌ها خون شهادت را در رگ‌های ملت به جریان انداخت.

وی تاکید کرد: در 15 خرداد زمانی که مردم قم مطلع شدند امام راحل را دستگیر و به زندان فرستادند، زنان قم چادرها را به کمر بسته و فریاد یا مرگ یا خمینی را سر می‌دادند و حماسه 15 خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رژیم با جنایات در 15 خرداد و تبعید امام در آبان 43، فکر کرد انقلاب را خفه کرده‌ است، گفت: آن‌ها کانون‌های مبارزه را از سران مبارزه تخلیه و بین سران و بدنه جدایی انداختند و جریان‌های مبارز مسلح را هم سرکوب کردند و در خارج کشور اعلام کردند ایران جزیره ثبات است و رژیم پهلوی را خطری تهدید نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: شاه برای اینکه حرکت‌های روشنگرانه امام ادامه پیدا نکند، مقاله‌ای را در روزنامه اطلاعات به نام یک فرد نوشت و به امام توهین کرد و از انقلاب اسلامی و قیام مردم به نحو موهنی نام برد و این نقطه خیزش مردم در قم، کرمان، جهرم، تبریز، اصفهان و ... شد و سرانجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از انقلاب‌ها دو بال یا دو فاز شامل بال‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام این است که هیچگاه به سراغ نیروهای مسلح نرفتند تا با آنها مبارزه کنند و با نیروهای مسلح و ارتش به نحوی صحبت می‌کردند که انگار دارند با آدم‌های خودی صحبت می‌کنند.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) توطئه‌ها و فتنه‌ها را یکی بعد از دیگری در هم کوبید و هشت سال دفاع مقدس را حمایت و رهبری کردند و بنا به گفته خودشان با دلی پاک و ضمیری آگاه ندای حق تعالی را پاسخ گفتند و ملت ایران را در اندوه و غم فراق خود فرو بردند.

حجت الاسلام علوی در ادامه از استاندار کرمان به عنوان مدیری دلسوز نام برد و یادآور شد: آیت‌الله جعفری امام جمعه کرمان مرد علم، ادب و اخلاق است و در هر سفر که در خدمت وی شرفیاب شدم،ایشان این طلبه کوچک را پدرانه مورد تفقد قرار دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)