کد خبر: ۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در نشست با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان مطرح کرد:
استاندار کرمان در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان با طرح این سوال که چرا ایران با عدم توسعه یافتگی روبرو شده است؟ گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی ما در اقتصاد، اداره دولتی بخش های اقتصادی می باشد.
استاندار کرمان  با طرح این سوال که چرا ایران با عدم توسعه یافتگی روبرو شده است؟ گفت: یکی از دلایل عقب افتادگی ما در اقتصاد، اداره دولتی بخش های اقتصادی می باشد.

علیرضا رزم حسینی در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان بیان کرد: باید به دنبال راهکارهایی عملی برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصادی در جامعه باشیم.

وی با طرح این سوال که چرا ایران با عدم توسعه یافتگی روبرو شده است؟ اظهار کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی ما در اقتصاد، اداره دولتی بخش های اقتصادی می باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه نظام اداری کنونی از موانع اصلی توسعه کشور محسوب می شود، عنوان کرد: 40 سال است که نتوانسته ایم حجم زیاد نظام اداری دولتی را کاهش دهیم.

وی بحث تمرکزگرایی را از دیگر مشکلات توسعه و اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: کشورهای پیشرفته جهان، بروکراسی اداری و نظام تمرکزگرا ندارند و در این راستا با توسعه مسئولیت ها ظرفیت های زیادی در کشورهای خود ایجاد کرده اند.

رزم حسینی قوانین مزاحم را از دیگر موانع توسعه دانست و مطرح کرد: باید با ایجاد رقابت، فرصت هایی در مناطق ایجاد شود که یکی از این راه ها نظام مالیاتی می باشد این در حالی است که متاسفانه امروز نظام مالیاتی کشور مشکلات جدی دارد و همه مالیات مناطق در اداره مالیاتی مرکز واریز می شود و از آنجا توزیع می شود.

وی با بیان این مطلب که حجم نظام اداری ایران 15 برابر ژاپن است، تصریح کرد: برای ایجاد توسعه در استان کرمان چه باید کنیم؟ باید موسسات خصوصی، توسعه را رقم زنند و دولت فقط نقش حمایتی و نظارتی بر آنها را داشته باشد.

استاندار کرمان با اشاره به زیرساخت هایی که پس از انقلاب در مناطق ایجاد شده، عنوان کرد: با وجود ایجاد زیرساخت ها اما نتوانسته ایم توسعه را رقم بزنیم.

وی ایجاد ثبات های اقتصادی در کشور را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و عنوان کرد: مشارکت مردم در اقتصاد یکی از اقدامات استان کرمان در دولت یازدهم در راستای توسعه استان بوده به طوری که شاهد افزایش میزان مشارکت اقتصادی مردم هستیم

رزم حسینی اعلام کرد: 10 درصد معادن کشور را اکتشاف کرده ایم و از 90 درصد دیگر آن بی اطلاع می باشیم که باید در این راستا تلاش های لازم را انجام دهیم.

وی از ظرفیت هایی که در شهرستان قلعه گنج است، سخن به میان آورد و بیان کرد: در قلعه گنج، گنج های زیادی وجود داشت اما در گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح از آنها در راستای بهبود معیشت مردم استفاده نشده بود..

استاندار کرمان به مدلی که در سال 93 برای شهرستان قلعه گنج تعریف و اجرایی شد، اشاره و افزود: شهرستان قلعه گنج را به بنیاد مستضعفان برای استفاده از آب و خاک در جهت رونق اقتصادی و رفاه مردم این شهرستان واگذار کردیم، و هم اکنون شاهد هستیم که در این شهرستان اقداماتی انجام و اجرایی شد که اگر می خواستیم در نظام اداری دولتی آنها را انجام دهیم، هنوز این طرح ها به بهره برداری نرسیده بود.

وی توسعه را فقط در بخش اقتصادی ندانست و مطرح کرد: توسعه باید در همه بخش های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و ... ایجاد شود.

رزم حسینی از نهادینه شدن فرهنگ اقتصادی در شهرستان قلعه گنج سخن گفت و اظهار کرد: مردم باید آموزش اقتصادی و فرهنگی ببینند تا بتوانند خلق ثروت از راه های صحیح کنند.

وی بیان کرد: نوزادان شهرستان قلعه گنج دچار سوءهاضم بودند و مشکلاتی که از این مهم بوجود می آمد رنج می بردند که دانشگاه علوم پزشکی با کمک بنیاد مستضعفان به توزیع بسته های تغذیه در بین 3500 خانم باردار این منطقه کرد و اکنون شاهد آن هستیم که نوزادان این شهرستان بدون مشکل به دنیا می آیند.

استاندار کرمان با اشاره به حضور 22 موسسه و بنگاه بزرگ اقتصادی در استان بعنوان معین های اقتصادی بیان کرد: موسساتی که عهده دار توسعه مناطق مختلف استان شده اند، آماده اند که از ظرفیت های استان در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده کنند و با مشارکت مردم مناطق را آباد کنند.

وی منابع طبیعی مانند آب و معادن را ثروت های بین نسلی دانست و عنوان کرد: ما حق نداریم که به نسل های آینده یک گودال تحویل دهیم.

رزم حسینی تصریح کرد: 350 هزار میلیارد دلار در کشور یارانه تاکنون توزیع شده است، که از مقدار سالانه در استان کرمان 1800 میلیارد دلار یارانه توزیع می شود، و حال جای سوال است که آیا با دادن یارنه مردم توانمند شده اند؟ خیر؛ تورم ایجاد شده با اجرای این طرح، چندین برابر از جیب مردم برداشته شد.

وی با ابراز امیدواری از تحول اداری، عنوان کرد: معتقدیم باید یک نظام اداری 300 نفری تشکیل شود و دانشگاه ها باید نقش توسعه ای خود را ایفا کنند.

استاندار کرمان ضمن تبریک ثبت جهانی شیریکی پیچ سیرجان، بیان کرد: ما تنها استانی هستیم که تفاهمنامه اجرای 2 هزار مگاوات تولید انرژی خورشیدی در کشور را داریم و اکنون 200 مگاوات آن در حال اجرا می باشد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
آقای استاندار پیش فروش شهر کرمان هم جزو عقب ماندگی است. باروح اقتصاد مقامتی عمل نکردن هم جزو عقب ماندگی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)