کد خبر: ۲۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
با انعقاد تفاهم نامه ای ما بین استانداری کرمان و شرکت جهان فولاد، این شرکت بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود به عنوان معین اقتصادی بلورد سیرجان و بیست و چهارمین معین اقتصادی استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.


با انعقاد تفاهم نامه ای ما بین استانداری کرمان و شرکت جهان فولاد، این شرکت بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود به عنوان معین اقتصادی بلورد سیرجان و بیست و چهارمین معین اقتصادی استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.

استاندار کرمان شامگاه یکشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 7 (شهرستان های سیرجان و بردسیر) بخش بلورد افزود: مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید را همواره در استان کرمان دنبال کرده و با شعار ولایت و توسعه همه ارکان حکومت در مسیر توسعه هماهنگ شده اند.

علیرضا رزم حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیامده که روستاها را تخلیه کند، جوانان بیکار باشند، مردم ضعیف شوند یا آسیب های اجتماعی افزایش یابد ، بلکه به وجود آمد تا مردم با عزت زندگی کرده و توسعه یابند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه باید به ظرفیت های بخش های غیر دولتی تکیه کرد که در این رابطه بر مسئولیت شرکت های توسعه گرا تاکید شده است.

وی افزود: همه دولت های پس از انقلاب نیز خدمت کرده اند و خدمات خوبی نیز تاکنون انجام شده است.

وی به وجود 110 واحد دانشگاهی و 107 هزار دانشجو در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: در حوزه زیرساخت کارهای بزرگی انجام شده است که وجود پنج فرودگاه فعال یکی از این موارد است.

وی گفت: با وجود همه خدمات انجام شده، نمی توان گفت کافی است بلکه انقلاب اسلامی به دنبال آن است که مردم را توانمند کرده و آنها را در حوزه اقتصادی خودکفا کند.

رزم حسینی افزود: با تعریف مثلث توسعه اقتصادی همه ارکان حکومت در مسیر توسعه هماهنگ و همراستا شده اند .

وی ادامه داد: مردم به مسئولان رای نداده اند که دعواهای سیاسی ایجاد کنند بلکه به آنها رای داده اند که مشکلات آنها را رفع کنند.

وی با بیان اینکه از برخی آموزه های اسلامی دورشده ایم، گفت: انقلاب نکرده ایم که جامعه فقیر، جاهل و کم فرهنگی باشیم و شهید نداده ایم که بی عزت باشیم بلکه خواسته ایم که بر مبنای توانمندی خود، عزتمند زندگی کنیم.

استاندار کرمان افزود: تفکر دولتی مانع توسعه است و دولت را باید با تفکر خصوصی اداره کرد.
وی اظهار کرد: نظام های نحس، پوسیده و کهنه اداری، مانعی در مسیر توسعه است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بر رفع آنها تاکید شده است.

وی به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اشاره و بیان کرد: این شهرستان محرومترین نقطه کشوربا ظرفیت های بسیار خوب بود که با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی توسط بخش غیر دولتی به شهری فعال و پرنشاط تبدیل شده است.

رزم حسینی به ایجاد زنجیره کرومیت در بافت اشاره کرد و ادامه داد: باید به دارایی های موجود به درستی توجه کنیم.

وی گفت: در 20 سال اخیر مسئولیت های اجتماعی، پیوست شرکت های توسعه گرا در دنیا شده است و امروز در شهر بلورد با همکاری شرکت جهان فولاد برای افزایش سرعت توسعه در این منطقه تفاهم نامه امضا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات استان کرمان این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که اقتصاد مقاومتی که می گفته ام در قلعه گنج محقق شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در قلعه گنج، مردم به جای تقاضای دریافت های نقدی به دنبال کار هستند و نگاه و فرهنگ کار در این شهرستان تغییر کرده است.

استاندار کرمان گفت: توسعه امری، همیشگی، دائمی و مستمر است و استان کرمان با مدل ویژه ای در این مسیر حرکت می کند.

رزم حسینی بیان کرد: ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را در ابتدا برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کردم که مورد تائید ایشان قرار گرقت.

وی ادامه داد: باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه توسعه داد و در این زمینه به گونه ای حرکت کنیم که جوانان به جای دنبال کار دولتی بودن، به توانایی های خود تکیه کنند.

وی گفت: معین اقتصاد مقاومتی مجاهد اقتصادی است و علمای دین باید این موضوع را تبلیغ کنند تا نگاه به سرمایه گذاران تغییر کند و هیچ کس، سرمایه گذار را زالوصفت نداند.

استاندار کرمان بر توسعه آموزش اقتصادی در این استان تاکید کرد و گفت: باید منزلت اجتماعی افراد را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: در استان کرمان به دنبال ایجاد نهاد اقتصادی پایدار هستیم تا طرح های توسعه با تغییر مدیران، متوقف نشود.

وی با اشاره به اینکه تک تک مردم باید در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، گفت: معین اقتصاد مقاومتی باید زیر پوست شهر را حس کند و با مشکلات مردم اشنا باشد.

وی ادامه داد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی، 76 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی در استان کرمان امضاء شده است.

وی با طرح این سئوال که چرا بخشدار و دهیار را دولتی کرده ایم؟، گفت: بخشدار و دهیار می تواند زمینه توسعه منطقه را فراهم کند.

وی افزود:سالی حدود 1400 میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: محیط زیست زیرینای توسعه است و هیچ کمپانی حق ندارد به محیط زیست آسیب بزند.

وی ادامه داد: همه مدیران باید در اجرای طرح های توسعه ای به حفظ محیط زیست توجه کنند و در استان کرمان این کار را با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: دولتی ها نباید عوام فریبی کنند، بلکه باید با صداقت با مردم برخورد کنند تا زندگی مردم روز به روز ارتقاء یابد.

امام جمعه سیرجان نیز در این نشست گفت: نام استان کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی به همت استاندار این استان در سطح کشور به خوبی می درخشد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی بر اطاعت از فرمایشات رهبری تاکید کرد و گفت: فرمایشات معظم له در تمامی زمینه ها راهگشااست و مدیران در صورت تداوم مسیر مورد تاکید رهبری، موفق خواهند بود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استاندار کرمان مبارزه جدی با فقر و جهل را در سطح استان آغاز کرده اند و اقدامات این حوزه جای تقدیر دارد.

شهباز حسن پور افزود: 12 هزار و 600 جوان متعهد و متخصص بیکار در شهرستان سیرجان وجود دارد که با توجه شرکت های بزرگ اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی خود می توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه از امروز پروژه بزرگ گازرسانی به شهر بلورد آغاز می شود، ادامه داد: استاندار توسعه نگر کرمان در اولین قدم، حافظ محیط زیست هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پروژه اتصال منطقه چهار گنبد به بافت و چهار گنبد به بردسیر آغاز می شود و امروز همچنین بزرگترین پروژه آبرسانی شمال استان کرمان در چهار گنبد افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات و مشکلات ما در حوزه بهزیستی و کمیته امداد، مشکل مسکن مددجویان بوده که در سفر اخیر رئیس کمیته امداد کشور مقرر شد 25 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 35 میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه در اختیار این افراد قرار دهند.

وی تاکید کرد: معتقدیم با همت و مشارکت مسئولان می توانیم شهرستان را به بهترین شکل ممکن ساخت.

فرماندار شهرستان سیرجان نیز به انتخاب این شهرستان به عنوان شهر جهانی گلیم اشاره و بیان کرد: همت استاندار کرمان و سایر مسئولان در این زمینه جای تقدیر دارد.

منصور مکی آبادی خاطرنشان کرد: قبل از انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، در قالب مثلث توسعه اقتصادی، اقدامات اقتصادی بسیار خوبی در استان و شهرستان سیرجان انجام شد.

وی گفت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان سیرجان، 22 طرح با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان اجرایی شد که این پروژه ها بین 10 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی افزود: 15 اثر تاریخی در شهرستان سیرجان بدون استفاده از اعتبارات دولتی مورد مرمت قرار گرفته است.
فرماندار بردسیر نیز گفت: تعداد پروژه های مثلث توسعه اقتصادی شهرستان بردسیر 24 پروژه بوده که در مجموع 1800 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است که از این تعداد 9 پروژه به بهره برداری رسیده و اشتغال زایی 439 نفر را به دنبال داشته است. 

مجید نجف پور خاطرنشان کرد: فاز دوم فولاد هولدینگ ایرانیان در شهرستان بردسیر آماده افتتاح است و طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه فاز دیگر فولاد کرمان نیز ظرف سه ماه آینده با اشتغالزایی برای 250 نفر اجرایی می شود، گفت: 10 واحد صنعتی غیر فعال نیز در این شهرستان فعال شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری 70 هکتار زعفران و 20 هکتار گیاهان دارویی را در این شهرستان کشت کرده ایم که این میزان در سال آینده رشد خواهد یافت.

وی گفت: پروژه های بلاتکلیف این شهرستان از جمله مجتمع فرهنگی بردسیر، جاده نگار به دشتکار و استخر ورزشی این شهرستان نیز در این دوره تکمیل شده و به زودی افتتاح می شوند.
نجف پور با اشاره به تشکیل 33 کانون اجتماعی با ثبت نام دو هزار و 577 نفر در شهرستان بردسیر گفت: توسعه مشاغل خرد یکی از اولویت های مورد نظر در این شهرستان است.

وی یادآور شد: 18 صندوق خرد روستایی نیز در شهرستان بردسیر تشکیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: بیشترین رقم اعتبارات غیر دولتی در حوزه میراث فرهنگی بعد از کرمان مربوط به شهرستان سیرجان بوده است.
محمود وفائی افزود: در شهرستان بردسیر نیز شاهد روند رو به رشد در حوزه میراث فرهنگ و گردشگری هستیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان با اشاره به اینکه امسال اعتبارات بسیار خوبی به ویژه در حوزه روستایی اختصاص داده است، گفت: برنامه اشتغال فراگیر نیز در استان کرمان اجرایی شده است.

وحید میرزایی عنوان کرد: باید در کنار فرمانداران یک تیم مشاوره اقتصادی قوی مستقر شود تا طرح های اقتصادی به خوبی در نقاط مختف اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به اجرای برجام، باید از این فرصت و شرایط ایجاد شده استفاده کنیم و در این رابطه در بخش غیر دولتی شرایطی از سوی دولت ایجاد شده که مردم می توانند از آنها استفاده کنند. 

استان کرمان که به عنوان سومین پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور بوسیله ریاست جمهوری معرفی شد بمنظور تسریع در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی با یک کار کارشناسی و خلاقیت استاندار این استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم گردید و هر کدام از این مناطق طی تفاهم نامه ای 10ساله در اختیار شرکتها و بنگاههای اقتصادی مقتدری تحت عنوان معین اقتصادی قرار داده شده تا از قبل اجرای مسئولیت های اجتماعی این شرکتها رفاه ، کار و اشتغال پایدار در این مناطق ایجاد شود.

اینک 23معین اقتصادی در جای جای استان پهناور در قالب سیاست متوازان اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به کار و فعالیت مشغول هستند.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)