کد خبر: ۲۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری :
علیرضا دلیری از نشست سه جانبه مابین وزیر نیرو‌، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار کرمان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه ای در زمینه مطالعه، شناسایی و استخراج آب‌های ژرف در شمال و جنوب استان به امضاء رسانده‌ایم که در صورت تحقق آن نیازی به انتقال آب با صرف هزینه‌های گزاف از دریای عمان و سد صفارود نخواهد بود.


علیرضا دلیری از نشست سه جانبه مابین وزیر نیرو‌، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار کرمان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه ای در زمینه مطالعه، شناسایی و استخراج آب‌های ژرف در شمال و جنوب استان به امضاء رسانده‌ایم که در صورت تحقق آن نیازی به انتقال آب با صرف هزینه‌های گزاف از دریای عمان و سد صفارود نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر یکشنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان اظهار داشت: برای ارتقا و تقویت بنیه آموزشی اصحاب رسانه جنوب کرمان آمادگی لازم وجود دارد و باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا حوزه‌ رسانه‌ای منطقه از نظر آموزشی ارتقا یابد.

وی با انتقاد از انعکاس برخی اخبار منفی از منطقه جنوب استان کرمان بیان داشت: اهالی رسانه و به ویژه خبرنگاران منطقه جنوب کرمان باید اخبار خود را به شکلی تهیه و تنظیم کنند که به فرهنگ و سرمایه‌گذاری منطقه ضربه نزند، بلکه در راستای ارتقاء منطقه و معرفی ظرفیت‌های خدادادی باشد.


معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با گلایه از عدم معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و تمدن کهن جنوب استان کرمان در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف تصریح کرد: باید در راستای اطلاع‌رسانی محصولات کشاورزی که دارای رتبه‌های نخست در کشور هستیم و همچنین گیاهان دارویی که در منطقه وجود دارد، جشنواره‌های متعددی برگزار شود.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله جیرفت افزود: در مهر ماه سال جاری سفر پروفسور مجید زاده باستان‌شناس به جیرفت انجام می‌شود که امیدواریم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خطاب به اصحاب رسانه ادامه داد: باید ضمن معرفی ظرفیت‌ها و اطلاع‌رسانی نعمت‌های خدادادی از مسؤولان مربوطه نیز مطالبه‌گری داشته باشید.

وی با تشریح وضعیت منطقه جنوب استان کرمان ابراز داشت: منطقه جنوب کرمان همواره مظلوم بوده است و باید بستر کار و فعالیت افراد توانمند برای منطقه فراهم شود و نیروی انسانی فعال و اثرگذار برای منطقه داشته باشیم.

دلیری با بیان اینکه هنر افراد این است که با تعاملات و بدون از سیاسی‌کاری و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای شهر و منطقه کار کنند، بیان داشت: باید بدون دیدگاه‌های بسته نیروی انسانی را منسجم کنیم و هر تیم مدیریتی قوی و خوبی در منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بحران آب در شمال و جنوب استان کرمان به خط قرمز نزدیک شده است و ارائه راهکار عملیاتی و کم هزینه و به طور کلی چاره‌جویی اصولی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد، عنوان کرد: مطالعه آب‌های ژرف یکی از این راهکارها است که با جلسات و نشست‌های تخصصی انجام شده‌، این مهم با سرعت در حال پیگیری و انجام است.‌

دلیری از نشست سه جانبه مابین وزیر نیرو‌، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار کرمان خبر داد و گفت : تفاهم‌نامه‌ای در زمینه مطالعه، شناسایی و استخراج آب‌های ژرف در شمال و جنوب استان به امضاء رسانده‌ایم که در صورت تحقق آن طبق برنامه زمانبندی شده‌، مشکل بحران آب در استان به صورت دراز مدت رفع و نیازی به انتقال آب با صرف هزینه‌های گزاف از دریای عمان و سد صفارود نخواهد بود و بر این اساس انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود نیز منتفی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: هزینه استخراج آب‌های ژرف ایران در قیاس با انتقال آب از دریای عمان و یا صفارود بسیار ناچیز خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
لابد خط انتقال تونل در حال اجرا هم تبدیل به غار مصنوعی سیاحتی خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)