کد خبر: ۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
برگزیدگان هنرمند کرمانی با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشوری و استانی چهارشنبه شب در هفت رشته معرفی و تجلیل شدند.
نخستین جشن خانه هنر کرمان همراه با نکوداشت زنده یاد علی معلم، به مناسبت روز ملی سینما چهارشنبه با شب حضور علی اوجی (تهیه کننده و بازیگر سینما)، سامان سالور (کارگردان و فیلم نامه نویس) ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و سایر قشرهای مردم در باغ شاهزاده بخش ماهان برپا شد.

این جشن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعیت هلال احمر استان کرمان و با حمایت فروشگاه های زنجیره ای رفاه و تعاونی ماهان گشت کریمان برگزار شد و برگزیدگان هنرمند کرمانی از نگاه خانه فرهنگ و هنر با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره تجلیل شدند.

برگزیدگان در هفت رشته سینما، تئاتر، عکس، پوستر، موسیقی، تلویزیون و رسانه های نوشتاری بودند که جایزه در رشته سینما جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری به غلامرضا سعادت برای تصویربرداری فیلم مروارید کویر و حمید نخعی برای تهیه و تولید انیمیشن لاگی (قصه کیف ها)، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به مهرداد حسنی برای فیلم کج (دختر) رسید.

جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش تئاتر را جواد خواجویی برای تئاتر افرا و مهدی خسروی برای شام کوتاه کریسمس، جایزه کارگردانی را امید طاهری برای تئاتر شام کوتاه کریسمس و امیرحسین طاهری برای خانم، جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری را نیز امیرحسین طاهری برای طراحی نور و صحنه خانم و ابراهیم اسدی و امیرحسین طاهری برای طراحی و اجرای نور و صحنه منهای دو کسب کردند.

جایزه بهترین بازیگر زن در این رشته هنری را سمانه مهدی پور برای شام کوتاه کریسمس و الهام الثوره خسروی برای خانم و جایزه بهترین اثر تئاتر را امیرحسین طاهری برای اثر خانم و امید طاهری برای تئاتر شام کوتاه کریسمس به دست آوردند.

جایزه بهترین تصویر فیلم یا تئاتر در بخش عکس به محسن سعادت نصری برای قیام یک سامورایی و حمید صادقی برای تئاتر رقصنده با باد و جایزه بهترین پوستر فیلم یا تئاتر در این بخش به هدایت سلطانی رسید.

جایزه ویژه مدیر جشن را حامد سعادت، عبدالرحیم عبدالکریمی، علی صادقی، اسماعیل ملک محمدی و محمدعلی جوشایی کسب کردند و جایزه بهترین خواننده پاپ در بخش موسیقی را حمید پیروزنیا برای آهنگ خبرداری و مجتبی دلزنده برای آهنگ شادی ما به دست آورد.

بهترین چهره تلویزیونی نیز حمیدرضا غیاث کمدین آ ماشالا، زهرا استاد نارویی و وحید یوسف زاده در بخش مجری تلویزیونی معرفی شدند و رضا شمس به عنوان بهترین خبرنگار یا منتقد هنری نشریات تجلیل شد.

تهیه کننده و بازیگر سینمای کشور در این جشن گفت: از دست دادن علی معلم بزرگترین حسرت در فعالیت های فرهنگی و هنری است.

علی اوجی افزود: وی ازجمله بزرگترین کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور بوده است.
همچنین کارگردان و فیلم نامه نویس کشور در این جشن اظهار کرد: حمایت دستگاه های دولتی و خصوصی جهت برگزاری چنین جشن هایی موجب شکوفایی هنرمندان برجسته کرمانی می شود زیرا هدف از برپایی این جشن معرفی آثار هنری مردم کرمان است که در نهایت برنده واقعی جوانان کرمانی هستند که نیاز به حمایت دارند. 

سامان سالور افزود: مردم کرمان مردمی خونگرم، شریف و پاک هستند که در کشور به خوبی شهرت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جشن بیان کرد: امروزه آمادگی مردم کشور در مقابل حوادث بسیار کم و حدود 9 درصد است و با اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در افق سال یکهزار و 400 این آمادگی به 30 درصد خواهد رسید.

رضا فلاح افزود: با اجرای این طرح برای بالا بردن آمادگی خانوارها در مقابل حوادث و بلایا 12 مرحله در سال به درب منازل مردم استان مراجعه می کنیم و این آمادگی را با آموزش و طرح سئوال افزایش می دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از حامیان برگزاری جشن خانه هنر کرمان طرح خادم جمعیت هلال احمر است که به صورت ملی پیگیری می شود.

مدیرعامل خانه هنر و فرهنگ کرمان نیز با بیان اینکه خانه هنر کرمان هشت ماه سابقه فعالیت دارد گفت: نخستین جشن خانه هنر با رقابت آثار برتر سه ساله هنرمندان استان کرمان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد و آثار منتخب به هیات داوران ارائه شده و برترین ها انتخاب می شوند.

امیر عابدین پور افزود: هیات داوران این جشنواره مهدی جعفری، علیرضا مهدی زاده، سکینه عرب نژاد، محمد اسلامی، امیر عابدین پور، سیدفواد توحیدی، مهدی جعفری، جلیل احمدی و آریانوش ماهری بودند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جشن گرداوری هنرمندان کرمانی بوده است عنوان کرد: 70 درصد از آثاری که به داوری راه یافتند مربوط به شهرستان های استان کرمان بودند.
21 شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما به صورت نمادین نامگذاری شده است و هر سال جشن خانه سینما در این روز برگزار می شود.

علی معلم نویسنده، منتقد، تهیه کننده، کارگردان، ناشر و مجری تلویزین نام آشنای ایرانی در سال 41 شمسی در تهران دیده به جهان گشود و از وی آثاری ازجمله شوکران، گاوخونی، ازدواج به سبک ایرانی، آل، کوروش کبیر و دوالپا، آلما، جنگ هنر، از واژه تا تصویر، ویژه برنامه فیلم فجر، سینمای اندیشه، چشم انداز، تماشاخانه ادب و هنر، نقد 3، نگاه دو در مقام تهیه کنندگی، بازیگری و آثار تلویزیونی به جای مانده است.

همچنین همکاری در مطبوعات و کتاب های مختلف و برگزاری همایش و سمینارها از جمله فعالیت های وی در عرصه فرهنگی بوده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)