کد خبر: ۲۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار سابق رفسنجان:
فرماندار سابق رفسجان گفت: سیاست به عقلانیت است و انسان با داشتن عقلانیت به توسعه سیاسی و در ادامه آن به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست خواهد یافت.
فرماندار سابق رفسجان گفت: سیاست به عقلانیت است و انسان با داشتن عقلانیت به توسعه سیاسی و در ادامه آن به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست خواهد یافت.

حمید ملانوری در آیین تودیع و معارفه فرماندار رفسنجان گزارشی از عملکرد فعالیتهای سه و نیم ساله خود در شهرستان ارایه کرد و گفت: در حوزه فعالیتهای اجتماعی طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار و جمع آوری قلیانها طرح های موفقی بودند که در این راستا بیش از 340 متکدی جمع اوری و ساماندهی شدند و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی همچنین گفت : طی دوسال قلیانها از سطح پارکها و معابر عمومی جمع آوری شدند و قلیان سراهای غیرمجاز هم تعطیل شدند.
وی افزود: هفت مرکز عرضه قلیان مجاز در شهرستان وجود دارد که تا نیمه اول مهر ماه جمع آوری می شوند و جای خود را به اشتغال جدید خواهند داد.

ملانوری ادامه داد: در راستای فعالیتهای سیاسی نیز در قالب تدبیر و رشد عقلانیت سیاسی مردم برنامه های انتخاباتی در اسفند 94 و اردیبهشت امسال انجام شد و انتخاباتی سالم و امن با حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای و مشارکت بیش از 75.5 درصدی مردم صورت گرفت.
فرماندار سابق رفسنجان گفت: در حوزه ارتقای سطح امنیت در رفسنجان از رشد 25درصدی شاخص امنیت و کاهش 30 درصدی جرایم طی سال گذشته بر خورداریم.

وی افزود: در زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه ها و ساختارهای تفکیک زمین، آب، برق، گاز، خطوط مخابرات و ... را در منطقه ویژه اقتصادی فراهم نمودیم به طوری که در حال حاضر سرمایه گذارانی از کشورهای چین، اتریش ،ترکیه و دیگر کشورها کارخانجات مختلفی ازجمله فروکروم و نیروگاه خورشیدی راه اندازی کردند ضمن اینکه سرمایه گذاران داخلی نیز اقدام به احداث و بهره برداری از کارخانجات مختلفی در این منطقه ویژه اقتصادی کردند.

ملانوری تصریح کرد: با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان بیش از 50 هزار میلیارد ریال سرمایه جذب و تفاهم نامه اقتصادی منعقد گردید که از این میزان 15هزار میلیارد ریال اجرا شده و مابقی نیز تا حدود زیادی اجرا شده اند.

وی بیان کرد: در ادامه فعالیتهای اقتصادی طرح احیاگران آبادی به منظور استفاده از ظرفیت روستاها در خصوص ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و نیز جلوگیری از مهاجرت روستاییان در حال اجراست و اینک بیش از 166 طرح اقتصاد مقاومتی در بیش از 150 روستا شناسایی شده که به متقاضیان این طرحها تسهیلات کم بهره اعطا می شود.

ملانوری خاطرنشان کرد: در زمینه احیای صنعت گردشگری طی 2سال گذشته بسیاری از بناها و آثار باستانی که در معرض خطر و نابودی بودند از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان ، دره راگه، هتل پاریز و دیگر موارد احیا شدند و در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار موفق بودیم.
وی به 80 هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: درحوزه کشاورزی نیز با احرای طرح آبیاری تحت فشار باغات پسته رفسنجان طی 2 سال گذشته از اجرای این سیستم در 8 درصد باغات به14 درصد رسیده ایم و این طرح ادامه دارد تا مدیریت صحیح منابع آبی در بحرانی ترین دشت آبی کشور انجام شود که این طرح هم به افزایش محصول و هم به صرفه جویی منابع آبی کمک می کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)