کد خبر: ۲۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس :
علی بختیاری گفت: کشور ما در تولید زعفران جایگاه برتری دارد اما واقعیت این است که این جایگاه را به‌دلیل نبود یک استراتژی صادراتی و بسته‌بندی نتوانسته‌ایم بصورت کامل ارائه کنیم.
خانه ملت : 

علی بختیاری گفت: کشور ما در تولید زعفران جایگاه برتری دارد اما واقعیت این است که این جایگاه را به‌دلیل نبود یک استراتژی صادراتی و بسته‌بندی نتوانسته‌ایم بصورت کامل ارائه کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص احتمال لغو ممنوعیت پیاز زعفران، اظهار داشت: در صادرات زعفران مشوق‌های صادراتی وجود ندارد، اگر روزی کشور اشباع شد و امکان تولید وجود نداشت برنامه‌ریزی برای تولید زعفران در دیگر کشورها اشکالی ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم تولیدات خود را به‌خوبی ساماندهی و میزان مصرف زعفران در دنیا را مطالعه کنیم، گفت: در ابتدا باید وضعیت موجود را شناسایی کنیم، آیا ما تا کنون از ظرفیت‌های موجود در کشت داخلی به‌خوبی استفاده کرده‌ایم که به‌دنبال صادرات پیاز زعفران باشیم.

نماینده مردم بافت، رابرو ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه کشور در بحث تولید زعفران، اظهار داشت: کشور ما در تولید زعفران جایگاه برتری دارد اما واقعیت این است که این جایگاه برتر را به‌دلیل نبود یک استراتژی صادراتی و بسته‌بندی نتوانسته‌ایم بصورت کامل ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه هر سال میزان تولید و صادرات زعفران کشور افزایش یافته اما نرخ درآمد حاصل از آن کاهش یافته است، تصریح کرد: در برخی از جوامع خارجی زعفران کاربردی ندارد، صادرات پیاز زعفران فعلا و در این شرایط مصلحت نیست مگر اینکه کسانی که این بحث را مطرح می‌کنند یک اقدام اساسی را انجام داده باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ابتدا صادرات خود زعفران را تعیین تکلیف کنند سپس به‌فکر صادرات پیاز زعفران باشند، خاطرنشان کرد: بیشترین تولید کشور را در استان خراسان رضوی داریم که در زمینه بسته‌بندی در این استان با وجود برخی تشکل‌ها اقداماتی صورت گرفته، این تشکل‌ها در جلسه‌ای که با آنها داشتیم از میزان حمایت‌های دولت و مشوق‌های صادراتی گله‌مند بودند، بجای اینکه سیستم کاشت زعفران کاران را در داخل کشور کامل کنیم می‌خواهیم پیاز آن را نیز به کشور دیگری صادر کنیم که این مسئله ممکن است شرایط موجود را نیز دچار مشکل کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)