کد خبر: ۲۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار ریگان :
امین باقری گفت: بیش از 100 دانش‌آموز شهرستان ریگان که در مناطق عشایری و خاص زندگی می‌کنند از تحصیل باز مانده‌اند.
فرماندار ریگان صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان در این شهرستان اظهار داشت: ریگان با 8 هزار و 600 کیلومتر مربع وسعت دارای جمعیت 90 هزار نفری است که 13 هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و 11 هزار نفر از آن‌ها در مدارس عادی و 2 هزار نفر در مدارس شبانه‌روزی هستند.

وی بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه آموزش و پرورش است، هنگامی که فرماندار ریگان شدم، 70 درصد مدارس این خطه به صورت خشت و گلی بود بر همین اساس ساخت 25 مدرسه توسط خیران در دستور کار قرار گفت و تاکنون 21 مدرسه را ساخته‌ایم با توجه به اینکه 30 درصد مناطق ریگان کوهستانی است، بیش از 100 دانش‌آموز که در مناطق عشایری و خاص زندگی می‌کنند از تحصیل باز مانده‌اند.

باقری با اشاره به اینکه یک دانشگاه پیام‌نور در ریگان دایر شده است که 11 رشته دارد و چهار حوزه علمیه داریم که دو حوزه متعلق به اهل تسنن است، تصریح کرد: 60 کانون فرهنگی‌هنری مساجد، دو کتابخانه با 16 هزار جلد کتاب و چهار مؤسسه قرآنی فعال وجود دارد و 73 شهید، 80 جانباز و پنج آزاده در شهرستان داریم.

فرماندار ریگان با بیان اینکه 115 مسجد در شهرستان احداث شده است که 80 مسجد برای اهل شیعه و بقیه متعلق به اهل تسنن هستند، زیرا 12 درصد جمعیت ریگان را اهل تسنن تشکیل می‌دهند، ادامه داد: یک اثر ثبت ملی در شهرستان داریم و یک سالن ورزشی و زمین چمن نیز احداث شده، اما هنوز بیمارستان راه‌اندازی نشده است و پزشک متخصص نداریم.

وی با اشاره به اینکه 11 درصد جمعیت ریگان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و دو درصد جمعیت هم زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: معلولیت‌ها به دلیل ازدواج‌های فامیلی در این منطقه زیاد است، همچنین بیکاری در این شهرستان زیاد و پیش‌بینی ما این است که افزون بر 20 درصد بیکاری داریم.

باقری عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر ریگان را با اجرای طرح اسکان عشایر از مناطق کوهستانی به اطراف روستاها برده‌ و اسکان داده‌اند، عشایر نه کشاورز و نه عشایر هستند، 6 هزار و 400 نفر معتاد در شهرستان داریم که 600 نفر از آنان به مواد مخدر صنعتی معتاد هستند و در حالی آمار طلاق در ریگان بالا است که ازدواج‌ها به دلیل وجود فقر و برخی سنت‌ها در سن پایین صورت می‌گیرد.

وی از وجود قاچاق انسان و سوخت در ریگان به دلیل همجواری این شهرستان با سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: ازدواج با افراد بیگانه یکی از معضلات منطقه است که باید توجه ویژه‌ای به این مسئله شود، معین اقتصادی شهرستان در حوزه اجتماعی نیز ورود کرده و تاکنون 4 میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان بیمارستان اختصاص داده است که طی دو، سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری همچنین ساخت یک مجتمع آموزشی با حدود 2 میلیارد تومان اعتبار و تکمیل یکی از مدارس را از دیگر اقدامات معین اقتصادی شهرستان ذکر و خاطرنشان کرد: پروژه آبخوان‌داری در ریگان تعطیل شده که معین اقتصادی برای اجرای دوباره این طرح هم وارد عمل شده و 1.5 میلیارد تومان هم در بحث شهری کمک کرده‌اند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه شهرستان در شاخص‌های زیربنایی و بحث‌های فرهنگی باید به صورت ویژه دیده شود، اذعان داشت: همچنین می‌طلبد، نسبت به ایجاد روحیه نشاط و رفاه مردم منطقه توجه ویژه‌ای کنیم، 30 صندوق خرد روستایی نیز در روستاهای با جمعیت بالای ریگان ایجاد شده است. 
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)