کد خبر: ۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
آخرین وضعیت شهردار شدن محمد سام از زبان رئیس شورای شهر:
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: صبح امروز دوشنبه محمد سام شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کرمان برای مصاحبه در وزارت کشور حاضرشده است.
گفتار نو/ گروه جامعه:

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: صبح امروز دوشنبه محمد سام شهردار منتخب شورای اسلامی شهر کرمان برای مصاحبه  در نازت کشور حاضرشده است.

محمد فرشاد عصر امروز دوشنبه در نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) با تشریح نحوه انتخاب شهردار توسط شورای شهر خاطرنشان کرد: از بین 27 نفر به 10 نفر رسیدیم و اسامی را رسماً اعلام کردیم و  ارگان‌های مربوط در تمامی مراحل در جریان قرار گرفتند و بعد نهایتاً به 5 نفر رسیدیم و اسامی مشخص بود و در حضور اصحاب مطبوعات برنامه‌های خود را اعلام کردند  و باز از هیچ ارگانی موردی دال بر عدم صلاحیت 5 نفر منتقل نشد.

وی ادامه داد: بعد از ارائه برنامه‌ها شورای شهر به مدت 8 الی 9 روز صبر کرد و تصمیم‌گیری نکرد و باز صحبتی دال بر عدم صلاحیت هر یک از کاندیداها مطرح نگردید.

فرشاد بیان کرد: صبح روز تصمیم‌گیری  شخصاً به نمایندگی از سوی شورای شهر کرمان با استاندار کرمان به‌عنوان رئیس شورای تأمین استان ملاقات کردم و استاندار گفتند که خیلی خوب است  و نظر خاصی نداشتند.

وی اضافه کرد: بعد از رأی‌گیری و انتخاب شهردار توسط شورای شهر بر اساس چارچوبی که می‌بایست باشد مدارک مربوط با امضای استاندار کرمان در دوم مهرماه به وزارت کشور فرستاده شد.

وی یادآور شد: از تاریخی که مدارک فرستاده می‌شود تا 10 روز وزارت کشور پاسخ خواهد داد، یا تائید می‌کند و یا با دلایل مستند مخالف خود را اعلام می‌دارد، البته هنوز 10 روز نگذشته و چند روز پیاپی هم تعطیل بوده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: هیچ مدارکی دال بر عدم صلاحیت پنج نفر نبوده است و انشا الله آنچه خیر جامعه است اتفاق خواهد افتاد.
رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص بازنشستگی محمد سام گفت: سام بازنشسته نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نسبت به فرآیند انتخاب شهردار کرمان و آنچه تاکنون انجام‌گرفته است صحبت‌هایی در فضایی مجازی منتشر می‌شود، اظهار کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم همان‌طور که در جلسات شورای شهر حاضر می‌شوند در جهت  رساندن اخبار و اطلاعات شورای شهر به جامعه کوشا باشند.

فرشاد افزود: از روز نخست به شفافیتی که قول داده‌ایم پایبند هستیم و خبرنگاران و اصحاب رسانه در جلسات علنی بدون هیچ‌گونه مانعی حضور پیدا می‌کنند و در جریان فرآیند تصمیم‌گیری قرار گیرند و همچنین نظرات و درخواست‌های مردم را بیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: افراد مختلف در فضای مجازی گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند و از اعضای شورای شهر می‌خواهند تا در این گروه‌ها حضور پیدا کنند و پاسخگو باشند که گاها این گروه‌ها توسط افرادی با اسم مستعار ساخته می‌شود و تعداد این گروه‌ها در فضای مجازی فراوان شده است، البته این گروه‌ها توسط روابط عمومی رصد و سؤالات و درخواست‌ها به شورا منتقل می‌گردد. 

 رئیس شورای شهر تصریح کرد: حضور در همه گروه‌ها و پاسخگویی به همه سؤالات از سوی اعضای شورای شهر دشوار است و همان‌طور که اشاره کردم جلسات علنی است و رسانه‌ها حضور دارند و اگر در سایت‌های شناسنامه‌دار مطلبی بیان می‌شود و نیاز به پاسخ شورای شهر باشد حتماً پاسخ‌خواهیم داد.

در ادامه علی بهرامی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری به تشریح مصوبات این کمیسیون پرداخت.

وی بیان کرد:با فرار رسیدن ایام محرم و روز تاسوعا و عاشورا جلساتی با حضور مسئولان شهرداری برگزار شد و مطالبی ازجمله بحث همکاری هیئت‌های عزاداری با شهرداری در جهت جلوگیری از آلودگی صوتی، نظافت معابر و خیابان‌ها و... مطرح گردید و شهرداری با هیئت‌ها هماهنگی کاملی داشت.

بهرامی افزود: خوشبختانه نسبت به گذشته مسائل و مشکلاتی کمتری را شاهد بودیم و هیئت‌های عزاداری درزمینهٔ آلودگی صوتی و ترافیک بسیار کمک کردند.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورای شهر هم به مصوبات این کمیسیون پرداخت.

منصور ایران‌منش به درخواست برخی ارگان‌ها ازجمله بهزیستی و آموزش‌وپرورش برای مساعدت بیشتر شهرداری با مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این ارگان‌ها خواستار این شدند تا شهرداری در زمینه دریافت عوارض مساعدت لازم را داشته باشد.

ارجمند کرمانی اما دریافت عوارض از برخی مدارس که استقرارشان در برخی نقاط شهر خلاف ضوابط است، خاطرنشان کرد: : موضوع این است که بسیاری از استقرارها خطرساز هستند و شهرداری با این‌گونه برخورد داشته باشد نه اینکه کار آنان را قانونی بپندارد و عوارض دریافت کند.

موسوی سرپرست شهرداری کرمان هم در این رابطه گفت: متأسفانه برخی مراکز آموزشی در مشکل‌دارترین نقاط شهر استقرار دارند و هر زمان شهرداری رجوع می‌کند زمان خریدند و دوباره از طریق کانال‌های دیگر کار خود را ادامه می‌دهند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر هم با تشریح عملکرد این کمیسیون و بابیان اینکه شورای شهر یکی از محورهای اصلی توسعه استان را گردشگری می‌داند، عنوان کرد: این کمیسیون راهکارهای مختلفی را در رابطه بارونق گردشگری خود دارد. 

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی افزود: مثلث طلایی گردشگری اکنون بین  یزد، اصفهان و شیراز قرار دارد و در حوزه برند سازی هم بسیار فعال شدند که البته در کرمان هم کارهایی انجام‌شده اما ناقص مانده است.

وی با تشریح نقشه راه گردشگری شهر کرمان اظهار کرد: به این جمع‌بندی رسیدیم تا شورای مشورتی سیاست‌گذاری گردشگری شهر کرمان شکل گیرد  و بر اساس آن با کمک سازمان‌های زی ربط بتوان یک نقشه راه مناسب تدوین کرد.

معین زاده میرحسینی بابیان اینکه یکی از شاخصه‌های گردشگری کرمان بافت قدیم آن است، خاطرنشان کرد: جذب مشارکت مردم در احیای بافت قدیم از اولویت‌ها است و بایستی از ظرفیت اصناف هم استفاده کرد.

وی همچنین با یادآوری حادثه‌هایی همچون پلاسکو در تهران گفت: آتش‌نشانان از هتل‌ها و مراکز اقامتی بازدید کردند و موارد ایمنی را گوشزد کرده‌اند.

یکی از موارد دیگر که در نشست امروز شورای مطرح شد بحث تصمیم‌گیری در خصوص معاملات شهرداری بود که انجام مزایده‌ها و مناقصه‌ها تا چه سقفی با تصمیم شهرداری و با حضور نماینده شورا برگزار شود و چه معاملاتی در صحن شورای شهر مطرح گردد.

چناریان در این رابطه گفت: تاکنون معاملات شهرداری اشکالات جزئی و کوچکی داشته اما هیچ کار خلاف قانونی صورت نگرفته است.

محمدجواد کامیاب عضو دیگر شورای شهر هم اظهار کرد:بر اساس قانون معاملات و نظارت بر فرآیندها بر عهده شورا است و بهتر است شورا تصمیم نهایی را در این رابطه بر عهده گیرد و به تصویب شورا رسند.

علی‌اکبر مشرفی بیان کرد: درگذشته قراردادها تا سقف 500 میلیون  بر عهده شهرداری و با حضور نماینده شورا بوده است و قراردادهای بالاتر از آن در صحن علنی شورا مطرح می‌شده است.

معین زاده میرحسینی در تائید نظر مشرفی گفت: معاملات تا یک سقف معین در شهرداری انجام شود و معاملات بزرگ‌تر در صحن علنی شورا مطرح شوند. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای شهر عنوان کرد: اعضای شورای شهر مصوبات جلساتی را که در کمیسیون‌های دیگر ارگان‌ها دارند و هرکدام با شورای شهر و شهرداری مرتبط است  در نشست شورا بیان کنند.

حسین چناریان افزود: در سنوات قبل قرار براین بوده است چند زمین به شهرداری واگذار گردد تا از ورود کامیون‌ها به داخل شهر جلوگیری شود و باید این موضوع پیگیری شود تا از مشکلاتی که برای مردم شهر پیش می‌آید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: مواردی که در این رابطه در شهر کرمان دیده می‌شود درشان کرمان نیست و باید در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.
رئیس شورای شهر هم در پایان نشست امروز از اعضای شورای شهر خواست تا زمان ملاقات‌های عمومی خود را تدوین و به روابط عمومی و دبیرخانه اعلام کنند تا مراجعه‌کنندگان آگاه شوند.

فرشاد همچنین به دعوت‌نامه‌هایی برای شرکت اعضای شوری شهر در سمینارها و جلسات آموزش اشاره کرد و گفت: شرکت اعضا در این جلسات خوب است، اما باید هزینه‌های آن را هم در نظر گرفت و باید در این خصوص مدیریت لازم صورت گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

پربازدید ها

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)