کد خبر: ۲۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی کرمان عنوان کرد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سرشماری سال 90 جمعیت سالمندی کشور 8 درصد و کرمان 6.7 درصد بوده است که رشد روبه‌جلو سالمندی را نشان می‌دهد، در استان کرمان که جمعیتی بالای سه میلیون دارد سلانه 253 هزار و 200 نفر به جمعیت استان اضافه می شود.



گفتار نو/ گروه جامعه:

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سرشماری سال 90 جمعیت سالمندی کشور 8 درصد و کرمان 6.7 درصد  بوده است که رشد روبه‌جلو سالمندی را نشان می‌دهد، در استان کرمان که جمعیتی بالای سه میلیون دارد سلانه 253 هزار و 200 نفر به جمعیت سالمند اضافه اضافه می‌شود.

عباس صادق زاده صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز مهرماه و فرارسیدن مناسبت‌هایی ازجمله روز نابینا، روز ناشنوا، هفته سالمند، روز جهانی کودک و هفته ملی کودک اظهار کرد:
وی بابیان اینکه مسائل اجتماعی امروز ما نیازمند یک مدیریت ویژه است، بیان کرد: مسائل امروز جامعه ایران نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و یک مشارکت همگانی از سوی همه افراد جامعه است که در غیر این صورت قطعاً مسائل اجتماعی نمی‌توانند مدیریت و کنترل شوند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم یک مدیریت عالمانه و قابل‌اجرا داشته باشیم برنامه‌ای در دست اقدام داریم و امیدواریم تا پایان سال جاری از آن رونمایی کنیم و بر اساس این برنامه سند چشم‌انداز را دنبال می‌کنیم که در این سند همه تلاش ما این است تا یک مهندسی و آینده‌نگری از اوضاع اجتماعی داشته باشیم که در ده سال آینده چه شرایطی خواهیم داشت و چه اقداماتی بایستی انجام دهیم.

صادق زاده ادامه داد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه دربندهای مختلف به مسائل اجتماعی پرداخته‌شده است و باید بگویم بعد از برنامه سوم توسعه برنامه‌ی نداشتیم که به رویکردهای اجتماعی بپردازد و برنامه ششم توسعه بیشترین نگاه را نسبت به برنامه‌های گذشته خود در خصوص مسائل اجتماعی دارد. 

وی اضافه کرد: بیش از 25 ماده از برنامه ششم توسعه به موضوعات اجتماعی اشاره‌کرده و سازمان‌هایی را مستقیم خطاب قرار داده است و همچنین بر اساس این برنامه دولت مکلف است در سال، 25 درصد طلاق را کاهش دهد که با توجه به اینکه برنامه مشخصی نداریم کار بسیار سختی هست.

وی اظهار کرد: هرساله هفته‌ای را برای تکریم مقام سالمندان داریم که از نهم تا شانزدهم مهرماه در ایران برگزار می‌شود و یک موضوع جهانی است و شاید دنیا در این نگاه از ما بسیار جلوتر است و ما از این نگاه عقب‌تر هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: شعار هفته جهانی سالمندان «حرکت به‌سوی آینده و بهره‌گیری از استعدادها، همکاری و مشارکت‌های افراد سالمند در جامعه» است یعنی به‌جای بی‌اعتنایی به ظرفیت عظیم سالمندان آنان را در مسائل مختلف جامعه نقش دهیم.

وی عنوان کرد: در سرشماری سال 90 جمعیت سالمندی کشور 8 درصد و کرمان 6.7 درصد  بوده است که رشد روبه‌جلو سالمندی را نشان می‌دهد، در استان کرمان که جمعیتی بالای سه میلیون دارد اکنون 253 هزار و 200 نفر سالمند در بین خودمان سالانه اضافه می‌کنیم و این در قبال رشد موالید که تاکنون 1.2 درصد بوده و به 1.4 افزایش پیداکرده است بالاتر است. 

صادق زاده با اشاره به اینکه نیازمند مدیریت سالمندی سالم در جامعه هستیم، گفت: بایستی سلامت سالمندی را بالا ببریم و امروز تعداد افرادی که در کشورهای اروپایی سن بالای 90 سال دارند خیلی زیاد است زیرا به‌سلامت سالمندی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و باید بدانیم در صورت توجه نکردن به‌سلامت سالمندی، هزینه‌های جامعه ازجمله هزینه‌های درمانی بالا خواهد رفت و به پایین آمدن امنیت جامعه کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه تبدیل مراکز سالمندی شبانه‌روزی را  به روزانه در دستور کارداریم، عنوان کرد: 5 مرکز سالمندی و سه مرکز روزانه داریم و کارشان این است به مسائل موردنیاز ازجمله موضوعاتی همچون تغذیه، توان‌بخشی، فیزیوتراپی و درواقع بیان خاطرات و مسائل روحی و روانی بپردازند.

این مسئول یکی از برنامه‌های بهزیستی استان برای سالمندان را طرح شروع خط زندگی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح درواقع شماره تلفنی است که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد و وظیفه دارد که به همه مسائل موردنیاز سالمند پاسخ دهد و البته هزینه هم دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌ها در حوزه سالمندی افراد جامعه کوتاهی کردند و به همین منظور اداره کل بهزیستی برنامه‌ای را تنظیم کرده است که بر اساس وظایف دستگاه‌ها در قبال سالمندان جامعه مشخص است و سالمندان و اصحاب رسانه می‌توانند بر اساس آن مطالبه کنند که دستگاه‌های مربوط برای سلامت سالمندان جامعه چه‌کاری انجام دادند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: دستگاه‌های مربوط باید پاسخ دهند که برای ورزش و سلامت افراد سالمند جامعه چه طرح‌هایی را انجام داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز ناشنوا اشاره کرد و گفت: 10درصد از افراد جامعه دچار انواع معلولیت‌ها هستند و بین نیمی از این درصد دچار معلولیت بارزند و نیازمند حمایت می‌باشند. 5239 نفر ناشنوا و کم‌شنوا در کرمان داریم و موردحمایت سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه جامعه این افراد را از بسیار فعالیت‌ها محروم می‌کند و خوشبختانه آمار اشتغال این افراد بالا رفته است و در ازدواج این افراد هم تلاش کردیم تا لااقل بین خوشان ازدواج رواج داشته باشد.

به گزارش گفتار نو، صادق زاده همچنین به‌روز جهانی نابینایان اشاره کرد و گفت: تعداد 4493 نابینا تحت حمایت بهزیستی در استان کرمان وجود دارد و ما توجه جدی به پیشگیری از نابینایی معطوف کرده‌ایم.

وی افزود: 215 هزار و 223 هزار ناشنوا و 120 هزار نابینای مطلق در کشور تحت حمایت بهزیستی وجود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)