کد خبر: ۲۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست شهرداری کرمان مطرح کرد:
سرپرست شهرداری کرمان با ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌های وابسته اظهار کرد: شهرداری کرمان درمجموع 302 میلیارد تومان بدهکار است.
گفتار نو/گروه جامعه:

سرپرست شهرداری کرمان  با ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌های وابسته اظهار کرد: شهرداری کرمان درمجموع 302 میلیارد تومان بدهکار است.  

سید محمد موسوی عصر امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان بابیان اینکه شهرداری کرمان  2643 نیروی رسمی و قراردادی و 1683 نیروی شرکتی را تحت پوشش خود دارد، اظهار کرد: شهرداری کرمان بالغ‌بر 16 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌کند. 

وی افزود: 367 میلیارد تومان بودجه سال 94 در سال 95 به 600 میلیارد تومان بودجه رقم خورد.

وی بیان کرد: بر اساس تعریف پروژه‌های جدید بیش 468 میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری بوده که یک کسری بودجه را در شهرداری رقم‌زده است و این عدد به سال 96 منتقل شد.

سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: با ذکر این موارد شهرداری کرمان در سال 95 با مبلغ 138 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شده است.

کسری بودجه 225 میلیارد تومانی در اتمام پروژه‌های سطح شهر

وی ادامه داد: در سال 96 برای پرداخت هزینه پروژه‌ها 350 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است اما آن چیزی که محقق شده برابر با 100 میلیارد تومان هست و 225 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

وی بابیان اینکه عدم کسب درآمدهای پایدار و مشکلات رکود و ... به این کسری بودجه دامن زده و با اشاره به پرداخت‌های حقوق شهرداری به نیروهای خود بیان کرد: وضعیت شهرداری در پرداخت حقوق بروز نیست و دو ماه در پرداخت حقوق نیروهای شرکتی عقب هستیم و سعی بر این بوده فاصله  دو ماهی که وجود داشته بیشتر نشود، بنابراین درزمینهٔ پرداخت حقوق کارکنان، شهرداری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: اکثر کارکنان شرکتی حقوق مرداد و شهریور را طلبکار هستند ضمن اینکه حقوق نیروهای رسمی تا پایان شهریور پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد: درازای حقوق باید یکسری مطالبات را هم پرداخت کنیم که بر این اساس در شهریورماه سال جاری شهرداری به تأمین اجتماعی و دارایی حدود دو میلیارد و 100 میلیون تومان بدهی داشته که پرداخت کردیم و سعی بر این شده تا بدهی افزایش پیدا نکند. 

وی در ادامه به بدهی شهرداران به پیمانکاران و دستگاه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم تاکنون بیلان شهرداری را آماده کنیم اما آن چیزی که اکنون تهیه و اعلام‌شده و ثبت سیستم مالی است نشان می‌دهد شهرداری 61 میلیارد تومان به پیمانکاران و سازمان‌های مختلف بدهکار است.

وی بابیان اینکه برخی پیمانکاران همکار شهرداری، قرارداد دارند و بخشی هم قرارداد ندارند، اظهار کرد: درمجموع بیش از 44 میلیارد تومان به این پیمانکاران بدهکاریم.

سرپرست شهرداری کرمان همچنین به دریافت وام 50 میلیارد تومانی شهرداری از بانک شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون 22 میلیارد و750 میلیون تومان از بانک شهر دریافت کرده‌ایم که 11 درصد از مبلغ وام 18 درصد نزد بانک شهر بلوکه‌شده است.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه کار پیمانکاران با دریافت پروانه از سوی آنان جبران می‌شود که در عمل با صدور پروانه‌ها چیزی عاید شهرداری نخواهد شد.

وی گفت: شهرداری 72 چک پاس نشده دارد که 55 عدد آن مربوط به قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مابقی آنان مربوط به پیمانکاران است و درمجموع برابر با  17 میلیارد تومان می‌باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: 6 پروژه در سطح شهر در حال انجام است که پروژه‌های تقاطع شهید بادپا، شهدای خلبان، تقاطع ولیعصر و تقاطع غیر همسطح ابوذر در یک قرارداد منعقدشده‌اند و پروژه میدان آزادی یک قرارداد و تقاطع غیر هم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج) هم یک قرارداد دارد که درمجموع چهار قرارداد برای این شش پروژه وجود دارد

موسوی با اشاره به بدهی 267.5 میلیارد تومانی شهرداری به خاتم‌الانبیاء، خاطرنشان کرد: برای مجموع این قراردادها که در بالا ذکر شد 234 میلیارد تومان صورت‌وضعیت به شهرداری اعلام‌شده است.

وی با تشریح قراردادهای خاتم‌الانبیاء و با بیان اینکه نقش خاتم الانبیاء در پروژه ها به عنوان پیمانکار است و سرمایه گذار نیست،  گفت: بر اساس قراردادها 50 درصد هزینه کار به‌صورت نقد و 50 درصد به‌صورت زمین پرداخت می‌شود که  68 میلیارد و 900 میلیون تومان به‌صورت نقد و 75 میلیارد تومان دو قطعه زمین دریافت کرده است و درمجموع 144 میلیارد تومان به خاتم پرداخت شد و اکنون 123 میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء بدهکاریم.

وی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل اینکه پروژه‌ها شروع‌شده و عقد قرارداد انجام‌شده است عدد بودجه اضافه گردیده که بخشی از کسری بودجه امسال مربوط به همین قراردادها در سال گذشته است و قطعاً آن درآمد را در سال جاری نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤال بهرامی نایب‌رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه آیا در خصوص پل‌ها کمک دولتی دریافت شده است یا خیر، گفت: تا این لحظه هیچ کمک دولتی به شهرداری در خصوص پل‌ها شاهد نبودیم.

موسوی کمک‌های در نظر گرفته دولتی را در مقابل هزینه‌های شهرداری در پروژه‌ها بسیار ناچیز دانست و بیان کرد: برای بخشی از میدان ارگ 300 میلیون تومان اعتبار دولتی پیش‌بینی شد درصورتی‌که شهرداری باید 1.5 تا 2 میلیارد تومان اعتبار تأمین کند در غیر این صورت پروژه خواهد ماند.

شهرداری تا پایان سال به 402 میلیارد تومان پول نیاز دارد

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به  گزارش سرپرست شهرداری کرمان اظهار کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد 302 میلیارد تومان مجموع بدهکاری شهرداری کرمان است و  با احتساب هفت ماه حقوقی که بایستی در ادامه پرداخت کند و اگر پروژه جدیدی تعریف نشود و کار عمرانی صورت نگیرد، شهرداری کرمان حدود 402 میلیارد تومان تا پایان سال پول نیاز دارد.

محمد فرشاد ادامه داد: این مقدار بر اساس آن مواردی هست که ثبت سیستم شده است.

وی ادامه داد: باید این را هم در نظر گرفت که  در شش‌ماهه اول سال 100 میلیارد درآمد شهرداری بوده است و اگر شق‌القمر کند تا پایان سال 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. 

وی تأکید کرد: شورای پنجم با داشتن این اطلاعات بایستی تمهیداتی را در نظر بگیرد که چنین رویه‌ای تکرار نشود. 

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران عنوان کرد: گزارشی را شهرداری تهران ارائه داده بود که اکنون می‌بینیم وضعیت شهرداری کرمان نگران‌کننده‌تر است و می‌طلبد اعضای شورا راهکاری را در این رابطه پیدا کنند و تمهیداتی در نظر گرفته شود تا این رویه اصلاح گردد.

فرشاد یادآور شد: دیروز پیمانکاری از تهران آمده بود و با مدارکی که در دست داشت گفت قطعاتی را به شهرداری داده و شهرداری کرمان نتوانسته به تعهداتش عمل کند و اکنون قطعه‌ها افزایش قیمت پیداکرده‌اند.

رئیس شورای شهر بیان کرد: امیدوارم خداوند به ما کمک کند و از این وضعیت عبور کنیم.

ارزش افزوده جایگزین درآمدهای پایدار شهرداری شد

علی خدادادی هم با اشاره به نبود کمک دولتی در اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر گفت: باید بدانیم که ارزش‌افزوده اعتبارات دولتی نیست و عوارضی است که مردم به‌گونه‌ای دیگر می‌پردازند و درواقع ارزش‌افزوده جایگزین بخش درآمد پایدار شهرداری ایست و کمک دولتی نیست.

این عضو شورای شهر افزود: یک کلان‌شهر را با این وضعیت تحویل گرفتیم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل نماییم.

پروژه های نیمه تمام زندگی مردم را مختل کرده است

حسین چناریان در ادامه اظهار کرد: من نمی‌دانم روند انجام برخی اقدامات و مخصوصاً پروژه‌های بدون قرارداد چیست که توسط شهرداری‌ها اجرا می‌شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: خیلی از پروژه‌ها شاید اولویت نبود و آغاز آنان اکنون بدهی‌هایی را بر شهرداری تحمیل کرده است و باید جلوی این‌گونه کارها گرفته شود.

وی بابیان اینکه جمع‌کردن پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر کرمان از انتظارات مردم است، عنوان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام زندگی مردم را مختل کرده است .

وی گفت: پیشنهاد من این است در جلسه جداگانه این پروژه‌ها و بخصوص کارهایی که بدون قرارداد انجام می‌شود بررسی گردد.

چناریان تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم تا حداقل بر بدهی‌ها افزوده نشود و همین‌الان بخشی از وقت کمیسیون‌ها به مطالبات پیمانکاران می‌گذرد.

60 درصد 100 میلیارد تومان محقق شده ارزش افزوده است

محمدجواد کامیاب عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه محقق شدن بودجه در حدود 100 میلیارد تومان است که 60 درصد آن اررزش افزوده می باشد، گفت: چرا درگذشته با توجه به بودجه این‌گونه قراردادها بسته‌شده که امروز شهرداری بااین‌همه بدهکاری مواجه گردیده است و بودجه به گونه ای بسته شده که در همان سال 95 هم واهی بوده است.

این عضو شورای شهر کرمان با تاکید دوباره بر نحوه بستن بودجه اظهار کرد: چرا اینقدر بودجه را بستیم که دچار کسری شدیم و ممکن است یک جواب این باشد که پروژه های بزرگ داریم اما این پاسخ درست نیست و باید نسبت به این موضوع به دنبال راه حل بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
تحقیق و تفحص از عمل کرد شورا و شهردار قبل پیشنهاد می گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)