کد خبر: ۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
کمیسیون‌های شورا در صحن علنی گزارش دادند
چناریان همچنین اظهار کرد: کمک 550 میلیون تومانی به فرهنگسراها و مراکز فرهنگی از دیگر مصوبات این کمیسیون بوده است.

گفتارنو/ گروه جامعه: 

در نشست علنی شب گذشته شورای شهر کرمان روسای کمیسیون‌ها مختلف گزارشی از فعالیت کمیسیون‌های خود در هفته گذشته ارایه کردند. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بابیان اینکه عملکرد این کمیسیون را به دو بخش تقسیم کرده‌ام، اظهار کرد: قالب اول بحث مطالبات و مراجعات مردمی است که به کمیسیون می‌رسد و سعی کردیم تا بسیاری از نامه‌ها رسیدگی و در سطح شهرداری و کمیسیون تعیین تکلیف شوند.

رامین ارجمند کرمانی افزود: بخشی دیگر مربوط به قوانین و دستورالعمل‌ها است که مقداری از آنان در شهرداری اجرایی نشده است و سعی کردیم بخشی از کار کمیسیون را به این موارد که تأثیر مثبت می‌گذارد هدایت کنیم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: بررسی مصوبه شورای شهرسازی و معماری ایران در خصوص منظر شهری از اقدامات دیگر این کمیسیون بود که در قدم اول سعی کردیم محدوده بافت تاریخی کرمان را مدنظر قرار دهیم.

نامه های ارجاعی به شورا وظیفه روتین شهرداری است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر هم در ادامه گفت: اکثر نامه‌هایی به شورا می‌رسد درواقع کارهای روزمره و روتین شهرداری است که ممکن است شهرداری بدون ضابطه می‌فرستند یا نویسندگان نامه‌ها متقاضی می‌شوند.

محمدجواد کامیاب  بابیان اینکه بسیاری از نامه‌های رسیده به کمیسیون، مربوط به شهرداری است، خاطرنشان کرد: ما 9 مورد از نامه‌ها را در کمیسیون اخیر عمران شورا بررسی کردیم که شرح وظایف شهرداری است و ربطی به شورا ندارد و درنهایت در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که یک برنامه پیشنهادی برای کمیسیون ارائه کنیم که می تواند برای همه کمیسیون ها در نظرگرفته شود.

کامیاب  در ادامه به برنامه پیشنهادی کمیسیون عمران و حمل در برنامه پیشنهادی مدیریت شهری کرمان در حوزه عمرانی، ترافیک و شهرسازی پرداخت  و گفت: بازنگری و تصویب طرح تفضیلی، پیگیری طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری، توجه جدی به زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های عظیم شهری، بهبود حمل‌ونقل همومی براساس طرح جامع ترافیک و ارتقا سطح ایمنی شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه جدی به مبلمان و منظر شهری،اطلاع‌رسانی صادقانه به شهروندان محور فعالیت های کمیسیون عمران را تشکیل خواهد داد. کامیاب 

همچنین پیگیری، تصویب و بازنگری طرح تفضیلی، تشویق مردم به ساخت‌وساز در بافت قدیم، جلوگیری از ساخت‌وسازهای حاشیه‌ای غیرمجاز، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی آن‌ها، ایجاد سازوکار مناسب برای تسریع در عملکرد کمیسیون‌ها و توزیع مناسب کاربری‌ها با هدف حذف مسافرت‌های غیرضروری شهری را محور فعالیت های این کمیسیون در بخش شهرسازی عنوان شد. 

کامیاب بررسی و بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک،استفاده از فناوری‌های جدید جهت حل مشکلات ترافیکی، برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی حمل‌ونقل انبوه مسافر، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و معابر پرترافیک و حذف نقاط حادثه‌خیز،توسعه و احداث پارکینگ‌های عمومی، ساماندهی ورودی‌های شهر و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی بار را محور فعالیت های این کمیسیون در بخش ترافیک عنوان کرد. 

او تصریح کرد: امروز کمیسیون باید به دنبال این باشد تا مثلا تقاطع سیدی تا الغدیر را چگونه آزاد کنیم اما بسیاری از نامه ها که مربوط به شهرداری است در کمیسیون مطرح می گردد و وقت را می گیرد.  

در ادامه رئیس شورای شهر خطاب به سرپرست شهر داری کرمان گفت: باید توجه کنید که سیستم شهرداری به گونه‌ای باشد تا کار مردم در چارچوب قوانین و شفاف انجام گیرد و اگر ضرورت به گرفتن مصوبه نیست به بخش مربوطه شهرداری ارجاع دهید و به کمیسیون ها نفرستید و از روسای کمیسیون ها می خواهم با همین ترتیبی که آقای کامیاب رئیس کمیسیون عمران اشاره کردند به وظایف اصلی شورا در چارچوب کمیسیون ها پرداخته شود.

9 اساس‌نامه جدید تصویب شد
رئیس کمیسیون خدمات شهری هم به نامه‌ای از سوی وزارت کشور اشاره کرد که بر اساس آن شورا می تواند پیشنهاد خود را به صورت مصوب برای تغییر نام بخش های زیرمجموعه شهرداری و یا ادغام و تفکیک بخش های زیرمجموعه شهرداری ارائه دهد.

علی خدادادی افزود: بر اساس این نامه تغییر نام‌ها در کمیسیون ها بررسی شده است  و بر همین اساس پیشنهاد تغییر نام سازمان میادین و تره بار به سازماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، عمران و بهسازی  به سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری و سازمان پارک ها به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تغییر نام می دهند، همچنین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت آرامستان ها، سازمان مدیریت پسماند، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و سازمان فناوری اطلاعات از جمله موارد دیگر بوده است که در کمیسیون ها به بررسی گذاشته شده است. 

رئیس شورای شهر در ادامه اضافه کرد: ساختار شهرداری ها توسط وزارت کشوردر حال تغییراتی است و این اساسنامه ها به همه شهرستان ها فرستاده شده است که اگر شهرداری ها نظراتی دارند به وزارت کشوربفرستند که اکنون کمیسیون ها بررسی کردند و با مصوبه شورا به تهران فرستاده خواهد شد.
در نهایت 8 اساس‌نامه  مطرح شده با 9 رأی اعضای حاضر در جلسه شورای شهر به تصویب رسید.

کشتارگاه را فعلا نمی‌فروشیم

خدادادی همچنین پیشنهاد خرید  کشتارگاه کرمان را که از سوی صنف قصابان  مطرح شده است را بیان کرد  و گفت: کشتارگاه منبع درآمد شهرداری محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را به‌طور کامل واگذار کرد. 

نایب‌رئیس شورای شهر هم در این رابطه گفت: لازم است تا کشتارگاه به اوج درآمدزایی برسد تا باقیمت جدید آن را به فروش برسانیم. چناریان هم گفت: اکنون کشتارگاه کرمان مشکل دارد و یک مدت شایعاتی منتشر شد که کشتار بهداشتی نیست. سرپرست شهرداری کرمان البته گفت: هرچه قدر بار شهرداری را  بتوان کم کرد، می‌توان به امور دیگر رسید.

جشن بازنشستگان برگزار می شود

علی بهرامی یکی از مصوبات کمیسیون جوانان را برگزاری جشن بازنشستگان شهر کرمان بعد از ماه صفر عنوان کرد و گفت: این جشن با همکاری شورای سالمندان استان برگزار خواهد شد. 
بهرامی ادامه داد: قرار برای شد شهرداری گزارش کاملی از زمین‌های ورزشی به کمیسیون ورزش و جوانان ارائه دهد.
نایب‌رئیس شورای شهر همچنین از جوانان خواست تا طرح‌ها و ایده‌های خود را برای تنظیم اساسنامه شورای مشورتی جوانان به دبیرخانه شورا ارائه دهند.

کمک 550 میلیون تومانی شورا به فرهنگسراها و مراکز فرهنگی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار هم با تائید برنامه کامیاب عضو دیگر شورای شهر مبنی بر برنامه جدید کمیسیون در رسیدگی به امور گفت: وقت ما در کمیسیون ها صرف مواردی می شود که لزوم نیست در کمیسیون ها مطرح گردد و شهرداری تواند به این نامه‌ها رسیدگی کند.

حسین چناریان از تشکیل کمیته بررسی ایجاد درآمدهای پایدار در شورای شهر خبر داد و افزود: بررسی ایجاد درآمدها یا مزیت هایی که منجر به درآمد پایدار می شود از اهداف این کمیته خواهد بود زیرا برای کمک به شهر و شهرداری راهی غیر از اینکه به سمت ایجاد منابع پایدار برویم نداریم.
وی همچنین از دیگر مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار تعیین سقف تفویض اختیار به شهرداری در خصوص تصمیمات مربوط به معاملات دانست و گفت: در کمیسیون تصویب شد معاملاتی تا سقف 12 میلیارد ریال توسط شهرداری و با حضور نماینده  انجام گیرد و معاملات بالای رقم ذکر شد در صحن علنی شورا مطرح گردد.

سرپرست شهرداری گفت: بر اساس قانون و سنوات قبل برای برگزاری همه مزایده ها و مناقصه ها با شورا هماهنگی می شود و70 درصد از مناقصات و مزایده ها زیر یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

چناریان همچنین اظهار کرد: کمک 550 میلیون تومانی به فرهنگسراها و مراکز فرهنگی از دیگر مصوبات این کمیسیون بوده است.

تشکیل شورای مشورتی سیاست‌گذاری گردشگری شهر کرمان

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف هم به مصوبات این کمیسیون پرداخت و گفت: کمیسیون با حضور مسئولین مرتبط فعالین گردشگری و دستگاه‌های مربوط برگزار شد با تأکید بر اینکه پتانسیل گردشگری کرمان بالا است بر فراهم نبودن زیرساخت‌ها در شهر کرمان اشاره کردند.
سید محمدرضا معین زاده میرحسینی ادامه داد: لازم است تا یک شورای مشورتی سیاست‌گذاری گردشگری شهر کرمان با حضور دو نفر از نمایندگان شورا، یک نماینده شهرداری و همچنینی نمایندگانی از میراث فرهنگی و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صداوسیما و خانه مطبوعات تشکیل شود.
رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و حاشیه‌نشینی بابیان اینکه جای تشکر دارد که شورای پنجم با یک نگاه ویژه به مسائل شهری می‌پردازد، بیان کرد: یکسری مراجعات مردم به شورا است که لازم است کدخدا منشی حل گردد در غیر این صورت مردم از مراجعه به شورا ناامید می‌شوند.
منصور ایران‌منش گفت: لازم است تا کمیته حاشیه‌نشینی و کمیته نظارت تشکیل گردد.

خبر تبدیل سازه پارک مطهری به بازار تره و بار کذب است

زهرا ایران‌منش  رییس کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان هم بابیان اینکه یک احساس خطری در حوزه فرهنگی می‌کنم، گفت: در دوره‌های قبل سازه‌ای که در پارک مطهری ساخته شد و اکنون وجود دارد که شنیده‌شده می‌خواهند آن را با تغییر کاربری به میدان میوه و تره‌بار تبدیل کنند.  
بهرامی در این رابطه گفت: این سازه از اعتبارات مدیرت بحران ساخته‌شده و کاربری چندمنظوره دارد.
سرپرست شهرداری این تبدیل سازه پارک مطهری به بازار تره و بار را تکذیب کرد.

حمام له له ، هنرسرا شود 

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان همچنین به حمام باغ له له شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این مجموعه تاریخی باید تبدیل به هنر سرا شود که شنیده‌شده می‌خواهند از آن استفاده‌های دیگری ببرند و به بخش خصوصی واگذار کنند.

سرپرست شهرداری کرمان اظهار کرد: این مورد هم تکذیب می‌شود و هنوز کار مرمت باغ لله به اتمام نرسیده است که بخواهیم در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم.

موسوی ادامه داد: متأسفانه برخی ذهنیات در خصوص عملکرد شهرداری به شورا با یکسری به اهداف می‌رسد که صحت ندارند و از اعضای شورا خواهش دارم تا نسبت به این‌گونه موارد بی‌توجه باشند و ابهاماتشان را از شخص شهردار بپرسند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)