کد خبر: ۲۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۵۱ هزار ویزا در استان کرمان صادر شد، گفت: پیش بینی می شود امسال این آمار به ۶۰ هزار مورد برسد.
حجت الاسلام روح الله صاحبی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری در خصوص پیاده روی اربعین، اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون با طراحی سامانه سماح هر فردی می تواند در زمان اربعین با درج مشخصات کامل خود به عراق وارد شود.

وی افزود: زائران بعد از ثبت نام در سامانه سماح به نزدیک ترین دفتر زیارتی محل سکونت خود مراجعه کرده و گذرنامه و دو قطعه عکس به دفتر زیارتی تحویل دهند.

حجت الاسلام صاحبی با اشاره به اینکه در کرمان ۱۱۰ دفتر زیارتی و نمایندگی در نقاط مختلف استان وجود دارد، گفت: در نقاطی از استان که دفتر زیارتی نیست نمایندگی هایی برای صدور ویزا مستقر شده است.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: کنسولگری عراق برای صدور ویزا در چند سال اخیر در استان کرمان مستقر است و امسال هم صدور ویزا برای استان کرمان و سیستان و بلوچستان را انجام می دهد.

پیش بینی صدور ۶۰ هزار ویزا برای پیاده روی اربعین در کرمان

وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۵۱ هزار ویزا در استان کرمان صادر شد، افزود: امسال پیش بینی می شود تا ۶۰ هزار صدور ویزا را خواهیم داشت.

وی گفت: یکی از محسنات سامانه سماح در ایام محرم و صفر جلوگیری از بازار گرمی تهیه دلار برای صدور ویزا است، در  سامانه سماح نرخ ویزا به ریال محاسبه می شود و با کارت بانک پرداخت انجام می شود.

حجت الاسلام صاحبی ادامه داد: هیچ فردی در ثبت نام خود به صورت نقدی پولی  پرداخت نمی کند و دریافت پول نقد از سوی دفاتر زیارتی تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ثبت نام در قالب گروه های پنج تا ۵۰ نفر  صورت می گرفت، گفت: ثبت نام گروهی از تراکم صدور ویزا کم می کرد اما امسال سفارت عراق برای هر فرد یک ویزا صادر می کند که اقدام شایسته ای است.

افزایش مدت زمان اعتبار ویزای اربعین

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته اعتبار ویزای افراد یک ماهه بود و باید افراد قبل از اربعین از مرز ایران خارج می شدند اما امسال اعتبار ویزای افراد سه ماهه است و می توانند بعد از اربعین هم از مرز ایران خارج شده و یک ماه در عراق اقامت داشته باشند این امر از هجوم افراد به سمت مرزها قبل از اربعین جلوگیری می کند.

 وی با تاکید بر اینکه صدور ویزا تنها با سامانه سماح صورت می گیرد و سازمان حج و زیارت در ایام اربعین هیچ اعزامی خارج از سامانه سماح ندارد، اظهار کرد: امروزه در  سطح شهر تبلیغات اعزام زائران به عراق در ایام اربعین از سوی صنف های صورت می گیرد که هیچ سنخیتی با امور حج و زیارت ندارند و به رسمیت شناخته نمی شوند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان بیان داشت: سال گذشته یک شبکه گسترده صدور ویزای جعلی شناخته شد که این شبکه آمار صدور ویزا هنگفتی داشت.

وی از  ثبت نام پنج هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰  ویزا صادر شده است.

حجت الاسلام صاحبی با اشاره به مبالغ پرداختی زائران پیاده روی اربعین، گفت: هر فرد برای صدور ویزا ۴۰ دلار، ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان برای بیمه، شش هزار و ۲۰۰ خدمات پزشکی و ۱۰ هزار تومان برای شرکت های رابط و مراکز زیارتی پرداخت می کند.

حجت الاسلام صباحی با تاکید به اینکه افراد از اتمام ثبت نام خود مطمئن شوند، افزود: پرداخت تنها از طریق بانک ملی صورت می گیرد و دریافت یک فیش سبز رنگ ملاک اعتبار پرداخت است و شناسه پرداخت اینترنتی هم از طریق پیامک به شماره تماس فرد ارسال می شود.

وی یادآور شد: یک موکب سازمان حج و زیارت استان کرمان در مرز شلمچه وجود دارد و از شلمچه تا نجف موکب های استان کرمان با نام شهدای منا مستقر می شوند.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)