کد خبر: ۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استام کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: احضار، جلب و بازداشت اشخاص تحت هر عنوان در جرائم غیر مشهود، منوط به مجوز قضایی است و در غیر این صورت، بازداشت بدون مجوز قضائی افراد توسط ضابطین جرم و قابل‌تعقیب کیفری است.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: احضار، جلب و بازداشت اشخاص تحت هر عنوان در جرائم غیر مشهود، منوط به مجوز قضایی است و در غیر این صورت، بازداشت بدون مجوز قضائی افراد توسط ضابطین جرم و قابل‌تعقیب کیفری است.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری یدالله موحد در آخرین روز از هفته ناجا در نشست تعاملی مشترک با فرماندهی انتظامی استان کرمان که با حضور مقامات ارشد قضائی استان با فرماندهان انتظامی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: نبایستی گاهی مطالبی مطرح شود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اشخاص بدون دخالت دستگاه قضائی و دستور قضائی جلب و بازداشت می‌شوند. این حرکت درست نیست و خلاف واقع است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تأکید کرد: نباید به شکلی اطلاع‌رسانی شود که خدای‌ناکرده برای مردم تشویش اذهان ایجاد شود که یک مجموعه‌ای از ضابطین بدون اخذ مجوز قضائی اقداماتی انجام می‌دهند، البته ما در استان کرمان چنین مجموعه‌ای را نداریم.

وی با اشاره به اینکه درگذشته و حال در استان کرمان مورد مهمی نداشته‌ایم که بدون مجوز قضائی کسی احضار، تعقیب یا جلب شده باشد، افزود: از صفرتا صد قضایا تا آنجا که بحث برخورد با جرم است، ضابطین تحت امر دستگاه قضائی انجام‌وظیفه می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: قانون مداری در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها درباره تمامی ضابطین خاص ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات و همچنین نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط عام مطرح است.

وی افزود: ارتباطات و تعاملات بین دستگاه قضائی و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بر اساس قانون تعریف می‌شود و قانون‌مند‌است که الحمدالله این مهم در استان کرمان محقق شده است و تمامی اقدامات قضائی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر محور قانون پیش می‌رود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مخصوصاً در حوزه عدالت کیفری مبتنی بر قانون وبر اساس تشخیص و دستورات قضائی اقدام می‌شود.

موحد عنوان کرد: جامعه اسلامی ایران قانون‌مدار است وبر محور قانون حرکت می‌کند لذا تمام تعاملات، اقدامات و مأموریت‌های محوله بایستی مبتنی بر قانون باشد وبر محور قانون فعالیت‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه اشخاص و مسئولان حق ندارند از محدوده قانون پا را فراتر بگذارند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته‌ترین قوانین در جهت حقوق شهروندی و حقوق اشخاص بهره می‌برد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: در همه جرائم اعم از جرائم و رخدادهای ناامنی و جرائم عادی و در بحث مفاسد کلان اقتصادی، قطعاً کسی که تعقیب قرار می‌گیرد و یا احضار و دستگیر می‌شود با مجوز و دستور قضائی صورت می‌پذیرد و اگر غیر این صورت پذیرد یک رفتار خلاف قانون تلقی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی استان از فعالیت‌های مجموعه‌های انتظامی، اطلاعاتی استان که در حوزه برخورد و مقابله با جرائم در کشف و تعقیب مجرمین و در مقابله با رخدادهای ناامنی و مقابله با مفاسد اقتصادی دستگاه قضائی را در جهت مصالح عمومی کشور و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قانون‌مند حرکت می‌کنند و همگام با دستگاه قضائی و مطابق با دستورات قضائی عمل می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

عدالت و امنیت زینت و جلوه نظام حاکمیت دینی هستند
 رییس کل دادگستری استان کرمان هدف مشترک دستگاه قضائی و دستگاه‌های اطلاعاتی ضامنینی و انتظامی را تأمین نظم، امنیت و عدالت دانست و افزود: تمام فعالیت‌ها و اقدامات معطوف به تأمین این سه هدف بزرگ است.

یدالله موحد اظهار داشت: عدالت و امنیت زینت و جلوه نظام حاکمیت دینی است و حیثیت حاکمیت دینی در امور داخلی در گروه تحقق بخشیدن به این مؤلفه‌هاست.

وی عنوان کرد: هرچه امنیت داخلی و عدالت و احساس عدالت و امنیت در جامعه توسعه پیدا کند جامعه و حاکمیت دینی سرافرازتر خواهد بود.

 رییس شورای قضائی کرمان ارتقای شاخص‌های امنیتی استان را محصول یک اراده و کار جمعی دانست و افزود: نقش ناجا در کاهش رخدادهای ناامنی در استان کرمان برجسته است.

موحد بر کیفی سازی اقدامات پلیس تأکید کرد و گفت: بحث آموزش مأموران پلیس به‌عنوان ضابط دستگاه قضا در تمامی رده‌ها بایستی جدی گرفته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)