کد خبر: ۲۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اسحاق جهانگيري:
معاون اول رئيس‌جمهور روز گذشته در آيين افتتاح کارخانه آهن اسفنجي ميانه با اشاره به سخنان جمعه‌شب رئيس‌جمهور آمريکا، افزود: «مشخص بود که سخنان ترامپ از روي عصبانيت است چراکه او در زمان تبليغات رياست‌جمهوري سخناني گفت اما بعدا با واقعيت‌هاي اداره کشور و مسائل بين‌المللي روبه‌رو و متوجه شد تمام سخناني که براي اخذ رأي از مردم به زبان آورده با واقعيت‌ها مغاير است».
 معاون اول رئيس‌جمهور روز گذشته در آيين افتتاح کارخانه آهن اسفنجي ميانه  با اشاره به سخنان جمعه‌شب رئيس‌جمهور آمريکا، افزود: «مشخص بود که سخنان ترامپ از روي عصبانيت است چراکه او در زمان تبليغات رياست‌جمهوري سخناني گفت اما بعدا با واقعيت‌هاي اداره کشور و مسائل بين‌المللي روبه‌رو و متوجه شد تمام سخناني که براي اخذ رأي از مردم به زبان آورده با واقعيت‌ها مغاير است».

 اسحاق جهانگيريسخنان ترامپ را تکرار اتهامات ناروا، ناصحيح و دروغ نسبت به ملت ايران که ملتي متمدن، تاريخ‌ساز و اثرگذار در تمدن جهاني هستند، دانست و افزود: «يک شخص معمولي وقتي مي‌خواهد درباره منطقه‌اي سخنراني کند، حداقل سعي مي‌کند که نام آن منطقه را ياد بگيرد اما رئيس‌جمهور آمريکا برخلاف تمام اسناد معتبر بين‌المللي، خليج فارس را که قرن‌هاست با اين نام در اسناد بين‌المللي ثبت شده، با نام جعلي به کار برده است».

 جهانگيري با يادآوري ياوه‌گويي و اظهارنظر ترامپ درباره رابطه ملت ايران با نظام و رهبري گفت: «ملت ايران در ٣٧ سال پس از انقلاب اسلامي، بر اساس باورهايي عميق توانسته‌‌اند با وجود مخالفت‌هاي قدرت‌هاي بزرگ و به‌خصوص آمريکا، مسير خود را به خوبي طي کنند که در رأس اين باورها رابطه صميمانه ملت و مقام معظم رهبري بوده است».

 او همچنين با اشاره به اظهارنظر مغرضانه ترامپ درباره سپاه پاسداران، گفت: «سپاه از جمله نهادهايي است که با تمام وجود ايستادند و از نظام و ملت دفاع کردند. مگر ملت ايران فراموش مي‌کند که سپاه در دوران دفاع مقدس چه نقشي داشته است. دشمنان ملت ايران داعش را ايجاد کردند که امنيت ايران را به خطر بيندازد اما سپاه ايستادگي کرد و امنيتي مثال‌زدني در ايران برقرار كرده است».معاون اول رئيس‌جمهور عنوان کرد: «خيلي‌ها ترديد داشتند که آيا ايران مي‌تواند در مذاکره‌اي که يک طرف آن شش قدرت بزرگ و در طرف ديگر ايران قرار دارد، موفق شود اما ما با اتکا به توانمندي ديپلمات‌ها و با اتکا به منطق سخنان خود و پشتوانه قوي در داخل کشور توانستيم برجام را به جايي برسانيم که شش کشور بزرگ دنيا آن را امضا کردند. اما امروز رئيس‌جمهور آمريکا فرياد مي‌زند که در توافق‌نامه برجام سر آمريکا کلاه رفته و منافع آمريکا ديده نشده است».

 جهانگيري گفت: «تعداد اعضاي تيم مذاکره‌کننده ايران حداکثر ١٠ نفر بودند و اين در حالي است که تعداد گروه پشتيباني مذاکره‌کنندگان آمريکا ١٥٠ نفر بودند و مشخص نيست که چگونه مي‌گويند سر آمريکا کلاه رفته است. مذاکرات برجام يک الگو براي دنيا در جهت حل مسائل پيچيده بين‌المللي است و به همين دليل است که پيش از آنکه ايران بخواهد به سخنان ترامپ پاسخ دهد، نماينده اتحاديه اروپا به او پاسخ داد».

 سپاه به نقطه‌اي رسيده كه قوت قلب كشورهاي منطقه است
 معاون اول رئيس‌جمهوري همچنين روز گذشته در جلسه شوراي اداري استان آذربايجان‌شرقي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور آمريكا و اصرار وي بر اينكه ميان ملت ايران و مقام معظم رهبري فاصله است، گفت: «علت اينكه توطئه‌هاي آمريكا در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي به نتيجه نرسيده و دشمنان ايران نتوانستند اهداف خود را محقق كنند، به خاطر پيوند مستحكم ميان امام خميني (ره) و مردم و پس از آن رابطه مقام معظم رهبري با ملت ايران بوده است»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، دكتر جهانگيري افزود: «رئيس‌جمهور آمريكا اصرار دارد كه روي نهادهاي قدرتمند كشور و نهادهايي كه بيشترين نقش را در حفاظت از كشور داشته‌‌اند، انگشت بگذارد و اين در حالي است كه ملت ايران به خوبي آگاه هستند كه سپاه چه نقش مهمي در دوران دفاع مقدس داشته است. سپاه پاسداران امروز به نقطه‌اي رسيده كه قوت قلب كشورهاي منطقه شده و كسي كه توانست داعش را در منطقه زمين‌گير كند، در واقع سپاه بود».

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)