کد خبر: ۲۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:
مرتضی مبلغ درباره ضرورت تشکیل اتاق فکر در شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: ما باید اتاق فکری داشته باشیم که مسائل کلان جامعه را مورد بررسی قرار دهند و متاسفانه نبود اتاق فکر یکی از کاستی‌های شورای عالی سیاست‌گذاری است.
مرتضی مبلغ درباره بررسی ضروت تشکیل اتاق فکر در کنار فراکسیون امید و شورای شهر در شورای‌عالی‌سیاست‌گذرای‌اصلاح‌طلبان گفت: اصلی‌ترین مسئولیت شورای عالی سیاست‌گذاری برگزاری انتخابات است اما در دوره‌ای که ماموریتش را پشت سر می‌گذارد برای بهتر عمل کردن در دوره‌های بعدی عملکردش را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها برای این صورت می‌گیرد تا علاوه بر این که نقاط ضعف گذشته و راه‌حل‌های آن مشخص شود بر اساس شرایط و  مقتضیات آینده برنامه‌ریزی کند.

این عضو کمیته ارزیابی با بیان این که نبود اتاق فکر به عنوان یکی از کاستی‌هایی بود که مطرح شد، عنوان کرد: نبود اتاق فکر نقیصه بزرگی است؛ باید اتاق فکر و یا کارگروهی باشد که مسائل کلان جامعه بویژه روندهای سیاسی را بررسی و نظریه‌های جدید مطرح کند که شورای عالی سیاست‌گذاری تاکنون این مهم را نداشته است.

وی ادامه داد: زمانی که ساز و کار جدید شورای عالی سیاست‌گذرای مشخص شد باید فراکسیون امید و شورای شهر برای این مساله فکری کنند. پشتوانه‌های فکری که تحلیل مستمر از اوضاع دارد باید به فراکسیون امید و شورای شهر اضافه شود تا  موجب تقویت عملکرد این دو نهاد گردد.

ملبغ در ادامه افزود: بحث دیگری که بسیار مطرح شده این است که شورای عالی به عنوان شورایی که سیاستگذاری می‌کند و لیستی را در انتخابات ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند نامزدهایی را که معرفی کرده رأی بیاورند، بعداز انتخابات یا وجود ندارد و یا خیلی ضعیف و حداقلی عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری  یک سری وعده‌هایی به مردم می‌دهد و سیاست اصلاح‌طلبان را اعلام می‌کند، مردم هم اعتماد می‌کنند و بر اساس آن رای می‌دهند هدف‌مان این است که شورای عالی در این زمینه قوی شود. منتخبان باید به آن چه که وعده داده‌اند، به نحو احسن جامعه عمل بپوشانند که این امر نیازمند یک نوع پیگیری و نظارت است و ما باید آن را انجام دهیم.

معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات ادامه داد: تاکنون چنین ساز و کاری خیلی ضعیف و حداقلی بوده است که در حال حاضر باید این موضوع جبران و در آینده تقویت شود.

وی تاکید کرد: منتخبان مجلس و شوراها باید بدانند که به مردم پاسخگو هستند و شورا باید یک تعامل بین رأی دهندگان و منتخبان به وجود بیاورد.

این عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری با اشاره به نقدهایی که به این شورا می‌شود در خصوص بستن لیست‌های انتخاباتی و حضور افراد غیر اصلاح‌طلب در این لیست‌ها گفت: در انتخابات شوراها ما اصلاح‌طلبان را انتخاب کردیم البته بعضی‌ها نقد کردند که بهتر هم می‌شد عمل کرد اما لیست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرایط ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: آن زمان ما دو چالش مهم پیش رو داشتیم؛ نخست رد صلاحیت‌های گسترده و سپس ضرورت حضور در انتخابات، ما می‌خواستیم مجلس را از دست نیروهای افراطی دربیاوریم پس باید به هر طریقی بود در انتخابات شرکت می‌کردیم.

مبلغ یادآور شد: وقتی اصلاح‌طلبان با رد صلاحیت بسیار گسترده رو به رو شدند و تعداد اندکی از آن‌ها ماندند برای حضور مجبور شدیم سراغ کسانی برویم که اگرچه اصلاح‌طلب نبودند اما نیروهای مستقل و معتدل بودند و به همین  دلیل هم ساز و کار جدید شکل گرفت.

معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات با اشاره به لیست امید در انتخابات سال ۹۴ عنوان کرد: زمانی که لیست ارائه شد، نگفتند اصلاح‌طلبانه است گفتند لیست ائتلاف است و طبیعی است که در چنین شرایطی کسانی که انتخاب می‌شوند علیرغم این که میثاق‌نامه و تعهد نامه را امضا کرده بودند در عمل طور دیگری رفتار کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه برخی از افراد از نظر اخلاقی کار درستی نکردند که بعداز انتخابات مسیر خود را تغییر دادند و مردم هم آن‌ها را شناختند، اما وقتی مجبور می‌شوید کسانی را در لیست قرار دهید که تعهد اصلاح‌طلبانه ندارند به همان نسبت هم باید انتظار داشته باشید، طور دیگری عمل کنند.

مبلغ خاطرنشان کرد: البته معتقدم مدیریت فراکسیون امید هم می‌تواند قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کند که افت کمتری در این زمینه داشته باشد .
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)