کد خبر: ۲۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :
احمد انارکی محمدی تاکید دارد که زیر ساخت های عراق برای حضور سرمایه گذاران ایرانی نیست، به همین جهت افزایش روابط اقتصادی با این کشور همراه با ریسک است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه 20 میلیارد دلار روابط اقتصادی بین ایران وعراق طراحی شده است، به موانع پیش روی این همکاری اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از برجام، روابط بین بانکی ایران با کشورهای دیگر تا حدودی بهبود یافت اما از آنجایی که سرعت بازاریابی و سرمایه گذاری بسیار بالا است، همکاری محدود بانکی نمی تواند از عهده روابط اقتصادی گسترده برآید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط اقتصادی با عراق نیز همکاری بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: به نظر می رسد در زمینه بانکی تا حدودی ما در داخل با مشکلات نرم افزاری روبه رو هستیم و از سوی دیگر بانک های بزرگ تحت تاثیر سیاست خارجی آمریکا همچنان تمایلی به برقراری ارتباط با بانک های ایرانی را ندارند.

زیر ساخت سرمایه گذاری در عراق فراهم نیست

نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی به موانع دیگر در ارتباط با عراق اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه روابط اقتصادی با عراق علاوه بر روابط بانکی باید تاکید داشت که این کشور استاندارد خاصی ندارد بنابراین زمینه سرمایه گذای در این کشور فراهم نشده با این حساب سرمایه گذاری در عراق با ریسک بالایی همراه است.

وی با بیان اینکه تا حدودی امنیت در عراق برقرار شده است، گفت: از سوی دیگر مرزهای عراق به روی همه کشورها باز است و کشورها به راحتی می توانند تولیدات خود را در عراق عرضه کنند در این شرایط رقابت محصول ایرانی با محصولات دیگر با سختی همراه است بنابراین لازم از صادرکنندگان خود را برای حضور فضای رقابتی آماده کنند.

ایران باید سهم بیشتری از بازار عراق داشته باشد

انارکی محمدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سهم ایران از بازار عراق، بیان داشت: در حال حاضر محصولات ایران در بازار عراق وجود دارد اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید سهم بیشتری از بازار عراق در اختیار صادرات ایران باشد.

این نماینده مجلس تاکید دارد که بخش عمده فاصله با شرایط مطلوب صادرات به این کشور به فراهم نبود زیرساخت های سرمایه گذاری در عراق است و از سوی دیگر این کشور سال ها با جنگ داخلی دست و پنجه نرم می کرده و همیشه با حضور تروریست ها مواجه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات داخلی عراق رو به پایان است، اظهار داشت: با این شرایط به نظر می رسد که روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در سال آینده جهش قابل توجهی خواهد داشت.


خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)