کد خبر: ۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار بم خبر داد:
فرماندار بم گفت: ۳۹ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در زمینه بسته‌بندی خرما به سرمایه‌گذاران در این بخش اختصاص داده می‌شود.
فرماندار بم گفت: ۳۹ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در زمینه بسته‌بندی خرما به سرمایه‌گذاران در این بخش اختصاص داده می‌شود.

رضا اشک با بیان اینکه امسال خرماداران شرق استان سال خوبی را پشت سر گذاشتند و با توجه به اینکه آفت کمتری در بخش خرما داشتند خرما با کیفیت خوبی تولید شده است، اظهار داشت: در مجموعه شرق استان کرمان شامل چهار شهرستان بم، فهرج، ریگان و نرماشیر حدود ۲۰۰ هزار تن خرما تولید شده است.

فرماندار بم با بیان اینکه از این  ۲۰۰ هزار تن خرما حدود ۱۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم، بیان داشت:  امسال از اول سال ۹۶ تاکنون در  هفت ماهه گذشته  ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن خرما به ۲۶ کشور به  بازار  جهانی صادرات داشتیم. 

اشک با اشاره به اینکه در بازار های داخلی با توجه به کیفیت بالا رطب مضافتی به سراسر کشور ارسال شده است، عنوان کرد: از تمام نقاط کشور برای خرید خرمای مضافتی بم به شهرستان بم می‌آیند که بر همین اساس ما با فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای از جمله فروشگاه رفاه کشور وارد قرارداد و  مذاکره شده‌ایم که محصول خود را از خرمای بم را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی روستایی استان کرمان نیز مقداری از خرمای بم را  در سراسر کشور توزیع می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم دسترنجی که خرماداران در طول یک سال تولید و برداشت می‌کنند در بازارهای داخلی و بین‌المللی  به فروش برسانند.

فرماندار بم با اشاره به اینکه صادرات خرما سبب می‌شود که ارز وارد کشور شود و خرما محصول استراتژیک مهمی در کشور  است، ادامه داد: امسال که توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است محصول خرما در منطقه شرق استان برای بیش از ۶۰  هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

اشک افزود: در بحث اشتغال تجار و کارخانه‌های بسته‌بندی خرما  نیز بخشی دیگر از اشتغال را به عهده می‌گیرند، اقدامات خوبی در بحث بورس خرما انجام و شرکت کارگزار مشخص و قرارداد با بورس و نمایندگی بسته شده است و برخی کارهای جزئی برای بورس خرما باقیمانده است.

وی افزود: در رابطه با بسته‌بندی خرما اقدامات خوبی از طریق مجموعه اداری شهرستان از جمله نماینده مردم شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان انجام شده است که در همین راستا ۳۹ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در زمینه بسته‌بندی خرما به سرمایه‌گذاران در این بخش اختصاص داده می‌شود و امیدورایم با جذب این اعتبار بسته‌بندی را ارتقاء دهیم.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)