کد خبر: ۲۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست انجمن هنرهای نمایشی کرمان در گفت‌وگو با گفتار نو:
سرپرست انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان کرمان گفت: در هر شرایط حمایت از توسعه و توسعه هنر لازم است اما موضوع نوع و جنس رابطه هست و به این معنی نیست که دولت پای خود را از توسعه بیرون بکشد.


گفتار نو/ گروه فرهنگ:

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان کرمان گفت: در هر شرایط حمایت از توسعه و 
توسعه هنر لازم است اما موضوع نوع و جنس رابطه هست و به این معنی نیست که دولت پای خود را از توسعه بیرون بکشد.

عبدالرضا قراری امروز یکشنبه در گفت‌وگو با گفتار نو با تأکید بر اینکه بایستی هنر و توسعه هنر به‌صورت کلی موردحمایت قرار گیرد، گفت: مسائلی در سطح کلان کشور در خصوص هنر وجود دارد اما باید بگویم دید در برنامه توسعه هنر متناسب با بخش‌های دیگر جامعه نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه دستگاه‌های تصمیم گیر و دولتی از نگاه‌های مثبت کارشناسی و تخصصی در حوزه هنر و هنرهای نمایشی مشورت می‌گیرند، البته کمبود اعتبارات خود مشکلاتی را درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌ها به وجود آورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ورود دولت به حوزه هنر و قانون و مقررات لازم است اما این به معنی این نیست که دولت در اجزاء هنر هم دخالت کند.

قراری بابیان اینکه پلاتوی صنعتی، پلاتوی موج نو و پلاتوی کهن در شهر کرمان به‌عنوان سه پلاتوی بخش خصوصی فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: فرهنگسرای کوثر هم در کرمان وجود دارد که بیشتر نمایش‌های عامه‌پسند با مخاطب زیاد در آنجا برگزار می‌شود.

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان کرمان افزود: بعد از ماه صفر چند کارنمایشی به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود و اکنون در مرحله بازبینی هستند.

وی یادآور شد: در استان کرمان 25 گروه نمایش ثبت‌شده است که از اداره کل هنرهای نمایشی کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند و فرآیندِ مربوط را طی کردند و با این مجوز می‌توانند فعالیت سه‌ساله‌ای را آغاز کنند. خوشبختانه در تعداد مجوز جزء 10 استان برتر کشور هستیم و هنر نمایش کرمان پله‌های ترقی را طی می‌کند.

وی از برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایش شعبه استان کرمان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه انجمن هنرهای نمایشی و گروه‌های نمایش در کرمان پرونده‌ای از فعالیت‌های خوب در کارنامه خود دارند.

قراری ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌هایی هم در زیرساخت‌ها در حال انجام هست که ازجمله آن ساخت 6 تماشاخانه کوچک است که در استان کرمان کلید خورده و دو عدد از این تعداد در شهرستان‌های زرند و بم افتتاح شدند و می‌توان بر اساس این ظرفیت به وجود آمده به‌صورت مستمر اجراها را در جهت مردمی کردن نمایش‌ها برگزار کرد.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته فقدان زیرساخت‌ها کاملاً مشهود بود به‌گونه‌ای که هنر نمایش استان کرمان ازلحاظ محتوایی رشد کرد اما ازلحاظ زیرساخت‌ها رشد چندانی را به خود ندید و خوشبختانه این موضوع موردتوجه قرارگرفته است.

وی با تشریح اهداف انجمن هنرهای نمایشی کرمان ادامه داد: فعالیت‌های خوبی درزمینهٔ رفتن به سمت اجراهای عمومی و استمرار اجراها در استان کرمان انجام‌شده است و درمجموع هنرهای نمایشی استان کرمان شرایط خوبی دارد.

سرپرست انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان کرمان ارتباط بین رسانه‌ها و هنر را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: رسانه و هنر به هم وابسته هستند و می‌توانند توسعه‌دهنده یکدیگر باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)