کد خبر: ۲۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
عدم عرضه سوخت در پمپ بنزین های شهر کرمان طی روز جاری مردم این شهر را با مشکل مواجه کرده و با وجود اینکه مسئولان از حل مشکل سخن می گویند اما جایگاه های سوخت همچنان تعطیل هستند.
امروز مردم کرمان با مشکل عدم عرضه سوخت مواجه شده اند، از صبح امروز رانندگان تانکر های سوخت رسان به دلیل اجرای طرح برندسازی و آنچه که کاهش نرخ کرایه سوخت گفته می شود از انتقال سوخت به جایگاه های عرضه خودداری کرده اند به همین دلیل اکثر جایگاه های عرضه سوخت از امروز صبح سوخت لازم را برای ارائه در دسترس نداشته اند.

همین امر موجب سرگردانی مردم در جایگاه ها شده است، هر چند هم اکنون که ساعت ۲۱ و ۴۲ دقیقه شب است مسئولان از حل مشکل و عرضه سوخت در پمپ بنزین ها خبر می دهند اما بررسیهای میدانی نشان می دهد که همچنان پمپ بنزین ها سوخت لازم برای عرضه را در اختیار ندارند.

مردم شهر کرمان  نیز که برای تامین سوخت سرگردانند همچنان با مشکل مواجه هستند و خودروهایی که سوخت تمام کرده اند متوقف شده اند و سایر متقاضیان سوخت نیز همچنان در انتظارند و امیدوارند مشکل تامین سوخت به زودی حل شود.

در حالیکه صبح فردا بسیاری از مردم نیازمند سوخت خودرو برای رسیدن به محل کار و مدارس فرزندانشان هستند مردم امیدوارند مسئولان شهر بتوانند مشکل را در ساعات آتی رفع کنند.

سرپرست فرمانداری کرمان در این خصوص می گوید: به مردم اطمینان می دهیم مشکل تامین سوخت به زودی رفع می شود و کار سوخت رسانی آغاز خواهد شد.

علی بابایی افزود: این مشکل به این دلیل ایجاد شده بود که امروز اجرای طرح برندینگ به صورت آزمایشی در کرمان آغاز شده است و برخی از راننده های کامیون بر این عقیده هستند که این طرح به نوعی ترویج واسطه گری در زمینه توزیع سوخت می باشد.

وی افزود: برای رفع این مشکل با دستور استاندار کرمان اجرای این طرح به حالت تعلیق درآمده است و کار توزیع سوخت به زودی آغاز و کار سوخت رسانی در پمپ بنزین ها نیز شروع می شود.

بابایی گفت: اجرای این طرح در کرمان منوط به بررسی های بیشتر شده است و توزیع سوخت به حالت عادی برگشته است.

بنا به اعلام منابع رسمی پمپ بنزین های کرمان برای عرضه سوخت مشکلی ندارند و در صورت ارسال سوخت به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

راننده های تانکر ها: خصوصی سازی یا واسطه تراشی و کاهش درآمد تانکر داران

در این خصوص یکی از کامیون داران می گوید: تا کنون کار توزیع سوخت طبق روال عادی انجام می شده است اما اجرای یک طرح پایلوت با عنوان برندسازی در کرمان آغاز شده است که نرخ کرایه های حمل سوخت را به یکباره کاهش داده است به طور مثال مسافتی را که قبلا ۷۵۰ هزار تومان برای توزیع سوخت دریافت می کردیم هم اکنون طبق این طرح ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

تاکنون کار توزیع سوخت طبق روال عادی انجام می شده است اما اجرای یک طرح پایلوت با عنوان برندسازی در کرمان آغاز شده است که نرخ کرایه های حمل سوخت را به یکباره کاهش داده است

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه های حمل و نقل چنین کاهش نرخ جابجایی سوخت برای کامیون داران قابل توجیه نیست و از مسئولان می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: خصوصی سازی یک بخش قضیه است اما کاهش شدید نرخ ها به صورت غیر واقعی بخش دیگر است که باید در این خصوص تدبیر شود.

 وی گفت: چرا چنین طرحی باید در استان کرمان اجرایی شود در حالیکه این طرح اول باید اصلاح و بعد در شهرهای کوچک اجرا شود و حالت واسطه گری نداشته باشد و بعد اگر موفقیت آمیز بود در استان های بزرگتر هم اجرا شود.

خصوصی سازی باید موجب پویایی اقتصاد شود نه درآمد قشر ضعیف را کم کند

وی خواستار حمایت مسئولان از تانکر داران شد و افزود: خصوصی سازی باید موجب تسهیل در اقتصاد و رونق شود نه اینکه درآمد عده ای را به این صورت کم کند.

مردم در انتظار سوخت

محمد یکی از شهروندان کرمانی در این خصوص گفت: از صبح امروز این مشکل شروع شد و متاسفانه هیچ اطلاع رسانی در این خصوص به مردم صورت نگرفت و در حالیکه مردم امکان سوخت گیری نداشتند برخی از رسانه ها هم از عدم وجود مشکل خبر می دادند.

وی افزود: خودروی من از ظهر به دلیل عدم وجود سوخت متوقف شد و همچنان در انتظار حل مشکل هستم.

علی نیز که یکی از مسافران حاضر در شهر کرمان است از عصر امروز با مشکل تامین سوخت مواجه شده است و می گوید: اینکه از ابتدای امروز تا کنون اولین خبر خوشحال کننده را شنیدیم و متوجه شدیم تا چند ساعت دیگر سوخت به جایگاه های می رسد خوشحالم.

خصوصی سازی باید راهی برای رونق اقتصاد باشد و به مردم و دولت کمک کند نه اینکه یک شرکت واسطه هم ایجاد شود

وی بیان کرد: خصوصی سازی باید راهی برای رونق اقتصاد باشد و به مردم و دولت کمک کند نه اینکه یک شرکت واسطه هم ایجاد شود و درآمد توزیع کنندگان واقعی کاهش یابد، این جای تعجب دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون با چنین مشکلی مواجه نشده بود گفت: از مسئولان می خواهیم تدبیر کنند و جلوی تکرار چنین مشکلاتی را در شهرهای بزرگ که مقصد گردشگری هستند بگیرند.

طبق اعلام مسئولان مشکل تامین سوخت پمپ بنزین ها با بارگیری نخستین تانکر ها رفع شده و به زودی سوخت مورد نیاز به مراکز توزیع سوخت در شهر کرمان و شهرستانهای و استان سیستان و بلوچستان خواهد رسید.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)