کد خبر: ۲۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اقدامات در دست انجام جهت رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای را توضیح داد.
طاهر موهبتی  با ابراز نارضایتی از پایین بودن سطح نظام اطلاع رسانی در کشور، اظهار کرد:  یکی از مشکلات ما در کشور، اطلاعات است؛ یعنی اطلاعات کافی که صحت داشته باشد، نداریم. اما با همه بضاعتی که در این حوزه وجود دارد می‌توان گفت که تقریبا ۴.۵ تا ۵ میلیون مورد همپوشانی بیمه‌ای بین صندوق بیمه روستایی سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به پنج صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایران شامل صندوق‌های بیمه‌ای "کارکنان دولت"، "روستاییان"، "سایر اقشار"، "بیمه ایرانیان" و "بیمه رایگان همگانی" ادامه داد: بعد از رایگان شدن بیمه سلامت همگانی، پنج میلیون نفر از کسانی که  حق بیمه می‌پرداختند، صندوق بیمه‌ای خود را تغییر دادند و توانستند دفترچه رایگان از سازمان بیمه سلامت ایران دریافت کنند.

موهبتی در پاسخ به سوالی درباره آمار ارایه شده از سوی وزارت رفاه در زمینه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، با اشاره به سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ گفت: در این سرشماری از مردم پرسیده شده که دفترچه بیمه دارید یا خیر و نوع آن چیست؟ ظاهرا ۱۰.۵ درصد از کسانی که سرشماری شدند در این خوداظهاری گفته‌اند که بیمه نداریم. البته باز هم تاکید می‌کنم که نظام دیتایی کشور در پایین‌ترین سطح است و امیدواریم این اطلاعات به شکلی دقیق کامل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به این سوال که برای رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای چه برنامه‌ای دارید، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی بیمه سلامت را مکلف کرده است که پایگاه اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور را به صورت آنلاین ایجاد کند و همه دستگاه‌های بیمه‌ای کشور نیز مکلف هستند اطلاعات خود را وارد این سامانه کنند؛ به همین دلیل در حال حاضر یکی از اولویت‌های ما ایجاد این پایگاه است. به نظر می‌رسد با راه‌اندازی این پایگاه، صحت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر خواهد شد و تصمیمات راحت‌تر گرفته می‌شود. اما به هر حال نداشتن این پایگاه به معنای آن نیست که ما دست روی دست بگذاریم و در جهت رفع همپوشانی‌ها اقدام نکنیم.

موهبتی در این باره ادامه داد: ما به سازمان تامین اجتماعی اطلاعات خود را می‌دهیم تا آنها موارد مشترک را اعلام کنند تا به این ترتیب موارد همپوشانی را مسدود کنیم. در این راستا باز هم یکی از مشکلات ما این است که دفترچه بیمه روستاییان پنج ساله است، اما می‌توان با تامین زیرساخت‌های آی‌تی، این افراد در مراکز درمانی نشاندار و استحقاق سنجی شوند؛ در این صورت این اطلاعات قابل چک کردن خواهند بود.

وی در همین راستا افزود: جالب است بدانید که یارانه برخی بیمه‌شدگان به جهت توانایی مالی قطع شده، اما هنوز از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند. در این زمینه نیز یکی از اقدامات‌مان آن است که از وزارت رفاه نیز درخواست کرده‌ایم مواردی که یارانه آنها قطع شده را اعلام کنند تا ما نیز دفترچه بیمه رایگان آنها را مسدود کنیم. به این ترتیب این افراد نیز می‌توانند صندوق بیمه‌ای خود را تغییر داده و با پرداخت ماهانه حق بیمه ۲۰هزار تومانی، از خدمات بیمه‌ای درمان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران استفاده کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)