گفتار نو / گروه جامعه:
مطالعهی طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر کرمان توسط مشاور «آمود راه» شروع شد و برای جمعآوری اطلاعات درست ترافیکی، در بازههای مختلف زمانی (در مواقع فعالیت و تعطیلی مدارس و دانشگاهها و در فصول مختلف سال و حتی در ایام نوروز) شمارش تردد خودروها بهوسیلهی دوربین انجام شد تا درنهایت در اوایل سال 93 با اطلاعات جمعآوریشده و پیشنهادهای مشاور این طرح به تصویب رسید.
عضو شورای شهر اظهار کرد: طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر کرمان مصوب شده است و قرار نیست مجدداً بررسی شود، این طرح شامل پیشنهادهایی است که مشاور برای شهر کرمان در نظر گرفته و بر اساس آن میتوان در خصوص مشکلات سطح شهر به جمعبندی رسید و ارگانهای مربوط ازجمله شهرداری، سازمان حملونقل و ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی و .. بر اساس آنچه مصوب میشود وظایف خود را انجام میدهند.
محمدجواد کامیاب امروز پنج شنبه در گفت و گو با گفتار نو با تأکید بر اینکه طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر کرمان میتواند بهعنوان یک راهنما و منبع در تصمیمات مورداستفاده قرار گیرد، ادامه داد: بهعنوانمثال بر اساس این طرح تصمیم گرفته میشود کدام خیابان بسته شود کدام خیابان یکطرفه شود و یا تصمیماتی در خصوص حملونقل گرفته خواهد شد.
کامیاب اضافه کرد: بر اساس این طرح در جلسات به جمعبندی میرسیم که کدام روش میتواند گره مشکل یا مشکلات را حل کند بهعنوانمثال طرح میدان آزادی یکی از نمونهها است و پیشنهاد زیرگذر برای میدان آزادی از دل همین طرح بیرون آمده است.
این عضو شورای شهر همچنین گفت: پارک ممنوع برای خودروها در مسیر خیابان شریعتی از همین طرح نشاءت گرفت که بعداً با اعتراض معترضین این طرح پارک ممنوع حذف شد.
وی خاطرنشان کرد: شورای حملونقل ترافیک دو بخش استان و شهرستانی دارد که از وجود همین طرح در مصوبات خود استفاده میکنند و فرمانداری، حوزه معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی و ... در این شورا حضور دارند.
این عضو شورای شهر در پایان گفت: درواقع میتوان گفت طرح جامع حملونقل و ترافیک مجموعه از پیشنهادهای مشاور است که مورداستفاده قرار میگیرد.