کد خبر: ۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مس منطقه کرمان در تشریح حادثه کوره فلش سرچشمه عنوان کرد:
مدیر مس منطقه کرمان به تشریح حادثه کوره ذوب مس پرداخت گفت: یک قرارداد در رابطه پروژه با شرکت مشارکت صبا فام بسته‌شده است و در برابر حادثه باید پاسخگو باشد زیرا در زمان بروز حادثه پروژه را تحویل نگرفته بودیم و پیمانکار هم تمامی مسئولیت را پذیرفته است.
گفتار نو/ گروه اقتصاد:

مدیر مس منطقه کرمان همچنین در این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص حادثه کوره ذوب فلش به تشریح این حادثه پرداخت و درنهایت گفت: یک قرارداد در رابطه پروژه با شرکت مشارکت صبا فام بسته‌شده است و در برابر حادثه باید پاسخگو باشد زیرا در زمان بروز حادثه پروژه را تحویل نگرفته بودیم و پیمانکار تمامی مسئولیت را پذیرفته است. 

محمد حسنی بعدازظهر دیروز یکشنبه در نشست خبری در محل مس سرچشمه،  با اشاره به حادثه‌های اخیر پتروشیمی و آتش‌سوزی چاه نفت در کشور افزود: خدا را شاکریم زیرا می‌توانست اتفاقی بزرگ‌تر رخ دهد و قطعاً انفجاری در این حادثه رخ داد که پتانسیل تبدیل به فاجعه را داشت.
وی با اشاره به اینکه شروع فعالیت‌های معدنی کشور در حوزه مس از دهه 50 و از این نقطه (سرچشمه) شروع شد، خاطرنشان کرد: "مس سرچشمه" ذخیره ارزشمند و قابل‌توجه ای دارد که در دنیا شهرت فراوانی را از آن خودکرده است و در اوایل دهه 50 شروع فعالیت‌های نصب و تجهیزات و احداث کارخانه‌ها کلید خورد.

وی بابیان اینکه بیش از 4 دهه از عمر شرکت ملی صنایع مس ایران سپری‌شده است، بیان کرد: در این مدت پستی‌وبلندی‌های زیادی طی کردیم و سختی‌هایی را کارکنان نسل اول در اینجا کشیدند تا این شرکت پا گرفته و امروز به دست نسل بعدی رسیده و وظیفه نسل فعلی همچون افراد دیگر صیانت از این منابع است.

وی معادن را هدیه‌های طبیعی از جانب خداوند برشمرد و گفت: معدن یک هدیه طبیعی از سوی خداوند به ما کرمانی‌ها است و در 120 کیلومتر فاصله معدن میدوک و چاه فیروزه و معادن کوچک‌تری هم وجود دارند که جزء ودیعه‌های الهی هستند و برخی استان‌ها این نعمت معادن را ندارند.

16 هزار نفر در مس منطقه کرمان فعالیت می کنند/ سالانه بیش از هزار میلیارد تومان حقوق می پردازیم

حسنی افزود: علاوه بر معادن که نعمت‌های الهی هستند سرمایه‌های دیگری همچون سرمایه‌های انسانی هم داریم که حدود 16 هزار نفر مشغول به کار هستند و باید از این سرمایه‌ها در جهت صیانت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و ... استفاده کنیم و با در نظر گرفتن این موارد به توسعه پایدار برسیم.

وی خاطرنشان کرد: غافل شدن از سرمایه‌ها، تولید پایداری را برای ما تضمین نمی‌کند و نمی‌توانیم رقابت سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای انجام کارهای تولید روزمره و توسعه‌هایی که انجام می‌دهیم با اصولی که ذکر شد نیاز به هماهنگی، همکاری و همفکری بخش‌های زیادی از جامعه هستیم که اسم آنان به‌عنوان "ذینفع" هستند و ذینفعان صرفاً سهامدار نمی‌باشند، بلکه تمام کسانی که در اثر فعالیت تولیدی ما ممکن است متضرر شوند یا به منفعت برسند را شامل می‌شود و این ذینفعان دستگاه‌های حاکمیتی، دولت، فرمانداری و بقیه نهادها  و همچنین آحاد مردم در جامعه، مشتری‌ها و گروه پیمانکاران می‌باشند.

به دنبال افزایش نفع ذینفعان هستیم

مدیر مس منطقه کرمان با تشریح نقاط مثبت حضور صنعت مس در استان کرمان خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک  800 میلیارد تومان هزینه دولتی داریم و درواقع این پول در استان هزینه می‌شود و در طول یک سال هزار میلیارد تومان حقوق به کارکنان می‌پردازیم و وظیفه اصلی خود می‌دانیم بعدازآن منابع خدادادی و سرمایه انسانی، نفعی را که به همه ذینفعان می‌رسانیم افزایش دهیم و درنهایت به دنبال این هستیم تا باکار حداکثری، حداکثر نفع را به ذینفعان برسانیم و کمترین آسیب به آنان برسد.

نیازمند 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای افزایش تولید کنستانتره هستیم

وی با تشریح پروژه‌های در دست اجرا مس منطقه کرمان و معادن تحت نظر خود گفت: حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهیم که حاصل آن تولید سالانه 350 هزار تن کنستانتره در سال خواهد بود و امیدواریم تا منابع مالی تأمین شود.


وی که در ادامه نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد ، عنوان کرد:حق‌وحقوق مردم دو بحث جداگانه دارد اول یک بخش قانونی است که ما مکلف هستیم آن را پرداخت نماییم، باید در اینجا عنوان کنم سهام شرکت از آن زمان که به بخش خصوصی تبدیل شد 37 درصد سهام عدالت  و مابقی دولت و صندوق‌ها و بانک‌ها هست و 17 تا 18 درصد سهام هم آزاد هست که در بورس خریدوفروش می‌شود.

پرداخت 70 میلیارد تومان برای مسئولیت های اجتماعی

وی بابیان اینکه در سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان در طرح‌های مختلف و در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده‌ایم، افزود: در سال گذشته بیش از 140 میلیارد تومان حقوق و عوارض دولتی در منطقه کرمان بود که پرداخت شد و امسال به 160 میلیارد تومان خواهد رسید و همچنین جمع مالیات‌هایی که در سال گذشته پرداخت کردیم به 250 میلیارد تومان رسید و سال گذشته 46 میلیارد تومان حق آلایندگی پرداخت کردیم. 

وی با تشریح هزینه‌هایی که مس کرمان در ایجاد امکانات و رفاهیات جامعه پیرامون خودپرداخت می‌کند، عنوان کرد: 220 میلیارد تومان هزینه کردیم که جاده رفسنجان تا شهربابک دو بانده شود و آن کار انجام شد که یکی از کارهایی بود که ما بدون هیچ کمک دولتی انجام دادیم. 

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به طرح انتقال آب و نقش مس کرمان در این طرح خاطرنشان کرد: متولی طرح زیرساختی در تمام کشورهای دنیا ازجمله ایران بر دولت است و بخش خصوصی در این زمینه ورود نمی‌کند. آن زمان شرکت مس، گل گهر و چادرملو این طرح زیرساختی را به خاطر نیاز آبی که نیاز داشتند پذیرفتند و دولت وقت را  قانع کردند و آن‌ها متقاعد شدند و موافقت‌نامه به امضا رسید و البته سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم می‌خواهد. 

وی بیان کرد: هر فاز از این سه فاز طرح انتقال آب 140 میلیون مترمکعب آب شیرین را انتقال می‌دهد که طرح توسعه برای هر سه فاز دیده می‌شود و فاز اول اکنون در حال اجرا هست، موافقت‌نامه و کارهای اولیه در دولت قبل به اتمام رسید اما شروع نشد، در دولت یازدهم باز بحث بر روی این موضوع صورت گرفت و به‌هرحال موافقت‌نامه امضا شد.

وی تشریح کرد: تنها برای فاز اول این طرح انتقال آب و آب‌رسانی بالغ‌بر 6 هزار میلیارد تومان پول نیاز است و عدد کمی نیست؛ این طرح آغاز گردیده و بر اساس آن جاده‌های دسترسی انجام و تملک‌ها حل‌شده است و در این انتقال از 140 میلیون مترمکعب 35 میلیون مترمکعب سهمیه مس خواهد بود.

وی گفت: بخشی از این هزینه طرح انتقال آب از صندوق توسعه ملی تأمین و بخشی از منابع شرکت‌ها تأمین خواهد شد و اگر طبق برنامه منابع مالی تأمین شود تا دو سال آینده آب به این مناطق می‌رسد.

به دنبال طرح هایی برای کاهش قیمت تمام شده هستیم/ کرمان برای تامین قطعات در اولویت است 

وی همچنین گفت: قیمت تمام‌شده در سال 94 برابر با حدود 4200 دلار بود که در سال 95 به 3800 دلار کاهش پیداکرده است  و به دنبال این هستیم که قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم البته عواملی وجود دارد که در قیمت تمام‌شده تأثیر بسزایی دارد. 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بومی‌گرایی خرید احتیاجات مجموعه مس کرمان اظهار کرد: سالانه حدود 300 میلیارد تومان قطعات می‌خریم که شاید به‌جرئت بتوان گفت تنها 30 میلیارد تومان از این مقدار را از کرمان می‌خریم و یکی از اولویت‌ها بنده در از روز آغاز مدیریت خود این بوده که برای تأمین احتیاجات مس اولویت اول از کرمان باشد.

مدیر مس منطقه کرمان در شروع نشست خبری گفت: خبرنگاران به‌عنوان چشم بیدار جامعه هستند و از این بابت خوشحالیم که کار ما را رصد می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)