کد خبر: ۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
تاجزاده:
معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با نادرست‌خواندن این پیش‌فرض که رئیس‌جمهوری پس از انتخابات گردش به راست کرده است، گفت که روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند و رئیس‌جمهور تا پایان عمر دولت به مردم نیاز دارد.
معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با نادرست‌خواندن این پیش‌فرض که رئیس‌جمهوری پس از انتخابات گردش به راست کرده است، گفت که روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند و رئیس‌جمهور تا پایان عمر دولت به مردم نیاز دارد.

مصطفی تاجزاده، در واکنش به ادعای برخی تحلیلگران درباره گردش به راست رئیس‌جمهور پس از انتخابات و علت این رویکرد جدید اعلام کرد: شخصا با این پیش‌فرض که روحانی چرخش به راست داشته، مخالفم و معتقدم رئیس‌جمهوری پس از انتخابات نه‌تنها چرخش به راست نکرده؛ بلکه اساسا نمی‌تواند گردش کند.

او با بیان اینکه علت نبود امکان گردش به راست روحانی روشن است، گفت: به‌هرحال ۲۴‌ میلیون شهروند ایرانی به روحانی رأی داده‌اند. از طرفی انتخاب کسانی که در این انتخابات به رئیسی رأی دادند، هرگز روحانی نخواهد بود و هر چقدر هم روحانی گردش به راست کند، تأثیری در رأی آنها ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد بخشی از ۱۸‌ میلیون شهروندی که اساسا در انتخابات شرکت نکردند، از روحانی، خاتمی و جریان اصلاحات عبور کرده‌اند، یادآور شد: با این حساب اگر روحانی به‌ دنبال به‌دست‌آوردن رأی این ۱۸‌ میلیون نفر باشد، عملا باید بیش‌از‌پیش به سمت جریان اصلاحات گردش کند.

او همچنین با بیان اینکه کشور هم‌اکنون با مشکلات اساسی و مهمی دست‌به‌گریبان است، گفت: معتقدم این مشکلات در کشور بیشتر از آن است که رئیس‌جمهوری احساس کند که دیگر نیازی به مردم و رأی شهروندان ندارد و اتفاقا امروز روحانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند مردم و حمایت جامعه است.

او گفت: احساس نیاز روحانی به مردم در شرایط کنونی به‌قدری زیاد و اساسی است که ممکن نیست احساس کند که می‌تواند مستقل از این حمایت به کار خود بپردازد و احیانا بخواهد به سمت راست گردش کند.

تاجزاده در توضیح علت این تغییر ظاهری در مشی رئیس‌جمهوری گفت: آنچه در این روزها اتفاق افتاده، صرفا این است که آن شفافیت و صراحتی که در ایام انتخابات می‌دیدیم، امروز و پس از سپری‌شدن ایام انتخابات دیده نمی‌شود که البته امری طبیعی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مسئله این است که به‌هرحال زمان انتخابات، زمان رقابت است و شور و شوق انتخاباتی بر فضای سیاسی غالب می‌شود. در طرف مقابل مسائلی مطرح شده و حرف‌هایی عنوان می‌شود و این طرف هم لازم می‌داند که پاسخ دهد و به‌طور طبیعی مواضع تند و تیز و صریح می‌شود.

تاجزاده ادامه داد: با نگاهی به دیگر انتخابات‌ها متوجه می‌شویم بسیاری از مسائل و مواضعی که از سوی همه کاندیداهای انتخاباتی در زمان رقابت انتخابات مطرح می‌شود، در دوره چهارساله بعد تکرار نمی‌شود و جالب اینجاست که این رویکرد از سوی بازنده و برنده یکسان است و چه کسانی که رأی می‌آورند و چه کسانی که رأی نمی‌آورند، دیگر سراغ مواضع انتخاباتی‌شان نمی‌روند.

او با بیان اینکه این اتفاق صرفا مربوط به انتخابات در ایران نیست، یادآور شد: کاندیداها در بسیاری از رقابت‌های انتخاباتی در کشورهای دموکراتیک هم مسائلی را در ایام انتخاباتی مطرح می‌کنند که پس از اتمام این دوره تکرار نمی‌شود؛ چراکه طبیعتا دنبال آرامش هستند تا بتوانند کارشان را پیش ببرند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در جمع‌بندی سخنانش گفت: معتقدم روحانی باهوش‌تر از آن است که بخواهد به سمت راست بچرخد؛ چراکه می‌داند در صورت گردش به راست، چیزی به ‌دست نمی‌آورد و صرفا پشتوانه عظیم مردمی‌اش را از دست خواهد داد و روحانی باید مراقب این مسئله باشد.
تاجزاده گفت: شرایط کشور و موقعیت دولت نیز به‌ گونه‌ای است که رئیس‌جمهوری تا پایان دوره چهارساله‌اش به حمایت مردم نیاز دارد و طبیعتا نمی‌تواند به سمت راست گرایش پیدا کند.
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)