کد خبر: ۲۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مس منطقه کرمان خبر داد:
مدیر مس منطقه کرمان گفت: سال گذشته مس منطقه کرمان 190 میلیارد تومان مالیات بر درآمد، 46 میلیارد تومان عوارض آلایندگی، 81 میلیارد تومان مالیات حقوق، 142 میلیارد تومان حقوق دولتی، 250 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۶۶ میلیارد تومان بیمه پرداختی به تامین اجتماعی داشته است که با مجموع سایر مالیاتها ۷۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: سال گذشته مس منطقه کرمان 190 میلیارد تومان مالیات بر درآمد، 46 میلیارد تومان عوارض آلایندگی، 81 میلیارد تومان مالیات حقوق، 142 میلیارد تومان حقوق دولتی، 250 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۶۶ میلیارد تومان بیمه پرداختی به تامین اجتماعی داشته است که با مجموع سایر مالیاتها ۷۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

محمد حسنی اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه هستند و ما خوشحالیم که چشم سومی ما را رصد می کند چرا که هیچ کاری خالی از نقص و عیب نیست و قطعاً کار ما نقایصی دارد که خبرنگاران می توانند این نقایص را بازگو و ما آن را برطرف کنیم.

وی افزود: شروع فعالیتهای معدنی در حوزه مس در کشور در دهه 50 از مس سرچشمه آغاز شد و بیش از ۴۰ سال از عمر صنایع مس ایران می گذرد و در این دوران پستی و بلندی هایی را طی کردیم و سختی هایی را در این مسیر پشت سر گذشته ایم.

وی بیان کرد: ۱۶ هزار نیروی انسانی در مجموعه مس منطقه کرمان مشغول بکار هستند که سرمایه بزرگی است که باید در جهت صیانت از معادن و انرژی استفاده شود چرا که با غافل شدن از سرمایه ها به توسعه پایدار نخواهیم رسید.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: ذی نفعان مجموعه مس علاوه بر سهامداران، نهادهای حاکمیتی، دولت، فرمانداران، دستگاه قضایی، ائمه جمعه، حوزه قانون گذاری و نمایندگان، ادارات و دستگاههای وابسته به آنها و آحاد مردم هستند. همچنین کارکنان، پیمانکاران و مشتریان و تأمین کنندگان قطعات نیز ذی نفعان ما به شمار می روند که باید تعهد خود را نسبت به آنها به خوبی انجام دهیم.

حسنی خاطرنشان کرد: در صورت نبود مجتمع مس سرچشمه، وضعیت شهرستانهایی همچون رفسنجان و شهربابک و حتی کرمان به این شکل نبود و برخی فرزندان ما از این مجموعه صنعتی و تولیدی رشد کردند، یادگرفتند و تجربه کردند و این ذی نفع بودن این مجموعه برای آحاد مردم را نمایان می کند.

وی عنوان کرد: سالانه حدود 770 میلیارد تومان توسط مس صرف هزینه های دولتی، بیمه، مالیات، شهرداری ها و منابع طبیعی در استان می شود و سالانه هزار میلیارد تومان به کارکنان مجموعه حقوق داده می شود که این میزان در استان خرج می شود و رقم بسیار بزرگی است و گردش مالی این پول برای اقتصاد استان موثر است.

حسنی تصریح کرد: بعد از صیانت از معادن، محیط زیست، آب، خاک، سرمایه های انسانی و … در منطقه وظیفه خود می دانیم که حداکثر نفع را به ذی نفعانمان برسانیم.

احداث کارخانه 600 هزار تنی اسید در سرچشمه

مدیر مس منطقه کرمان در ادامه اظهار کرد: معادن مس استان کرمان شامل سه معدن مس سرچشمه در رفسنجان و معدن میدوک خاتون‌آباد در شهربابک و معدن چاه‌فیروزه و دره‌آلو در بافت هستند که معادن دره‌آلو و چاه‌فیروزه تا پنج سال دیگر استخراج کنسانتره هم خواهند داشت.

حسنی ادامه داد: ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه تغلیظ و تجهیز معادن سه معدن چاه فیروز، دره الو و دره زار نیاز است و با راه اندازی این سه مجموعه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن کنسانتره به تولید اضافه می شود و هم اکنون در دو معدن سرچشمه و میدوک سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می کنیم.

وی افزود: در معدن میدوک کارخانجات تغلیظ و لیچینگ و در خاتون آباد ذوب و پالایش داریم که کارخانه اسید و اکسیژن در حال ساخت هستند و تا پایان سال ۹۷ به پایان می رسند و در سرچشمه نیز کارخانجات تغلیظ، لیچینگ، ذوب، پالایشگاه، اکسیژن و اسید کوچک فعال است که یک کارخانه اسید ۶۰۰ هزار تنی در این معدن در حال ساخت است.

حسنی عنوان کرد: سال گذشته مس منطقه کرمان بیش از 140 میلیارد تومان عوارض دولتی پرداخت کرد و امسال این میزان پرداختی حدود 160 میلیارد تومان خواهد شد.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: سال گذشته مس منطقه کرمان 190 میلیارد تومان مالیات بر درآمد، 46 میلیارد تومان عوارض آلایندگی، 81 میلیارد تومان مالیات حقوق، 142 میلیارد تومان حقوق دولتی، 250 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۶۶ میلیارد تومان بیمه پرداختی به تامین اجتماعی داشته است که با مجموع سایر مالیاتها ۷۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی به کمکهای مس در حوزه مسئولیتهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان صرف کمک های نقدی به دستگاههای مختلف، خیریه ها، حمایت از ورزش و جاده سازی شده است و تنها برای دو بانده شدن جاده رفسنجان تا شهربابک ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و همچنان به انجام این مسئولیتهای اجتماعی همت خواهیم کرد.

انتقال آب خلیج فارس طی سه فاز برای صنعت

مدیر مس منطقه کرمان به انتقال آب خلیج فارس اشاره و بیان کرد: تاریخچه این مطلب مربوط به پنج سال قبل است و در سال 90 به عنوان طرح زیرساختی که متولی آن دولت است، مطرح شد.

حسنی ادامه داد: در آن سال مس، چادرملو و گل‌گهر بنا به نیازشان به منابع آبی موضوع را مطرح کردند و موافقت‌نامه امضا شد که برای میسر شدن آن  سرمایه‌گذاری هنگفتی لازم است و در سه فاز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی طرح ذکرشده در حال انجام است و بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان هزینه فاز اول آن است، همچنین جاده دسترسی و تملک های طرح کامل شده است.

وی اضافه کرد: در این انتقال از مجموع 140 میلیون مترمکعب آب، 35 میلیون مترمکعب متعلق به مجتمع مس سرچشمه است که از طریق پاریز و سرچشمه به چادرملو می‌رود و اگر این انتقال آب صورت گیرد برای معدن دره‌ زار کمک بزرگی است.

حسنی گفت: تا دو سال آینده امیدواریم با تامین منابع مالی آب به این مناطق برسد، شرکت‌ها برای خط انتقال و آب شیرین‌کن در حال فعالیت هستند و سرعت خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه مجوز برداشت 21 میلیون متر مکعب آب از خاتون‌آباد داریم، خاطرنشان کرد: با انتقال آب خلیج فارس، استفاده از منابع آبی در خاتون آباد کم می‌شود.

توضیحاتی درباره حادثه فلش

مدیر مس منطقه کرمان در ادامه به حادثه کوره فلش اشاره کرد و گفت: همه پروژه‌های شرکت مس از دهه 70 تا 90 گرین‌فیلد بودند.

حسنی تصریح کرد: پروژه فلش تنها پروژه‌ای بود که با وجود کارخانه ذوب که تا 20 مرداد تولید‌ آند را داشتیم و قرار بود از آن پس تولید آند مسی با روش جدید داشته باشیم، بخشی از این روند از سنتی و قدیمی‌بودن به جدید تغییر یافت و در 17 شهریور امسال برای کوره فلش حادثه‌ای رخ داد.

وی بیان کرد: کوره فلش در حال انفجار بود و مجبور بودیم آن را خاموش کنیم، این کوره تجهیز حساسی به نام بویلر دارد که این بویلر اگر منفجر می‌شد، تعدادی کشته و مصدوم داشتیم و کوره تعطیل می‌شد اما این حادثه توسط کارکنان ذوب که جانفشانی کردند و هر لحظه امکان کشته شدن آنها بود، برطرف شد.

وی با بیان اینکه فلش یک حادثه بود اما پتانسیل تبدیل شدن به فاجعه را داشت و در حادثه فلش ۵۰۰ نفر به مدت ۴۵ روز شبانه روز کار کردند، افزود: طی چهار ساعت با تلاش جهادی و بسیجی کارکنان، حادثه کوره فلش پوشش داده شد و با نگهداشتن شرایط، کار مجدد را شروع کردند، تنها 10 هزار قطعه الکترونیکی فوق پیچیده دوده زده ذوب شده بود که مجدد تعویض و مونتاژ شدند.

مدیر مس منطقه کرمان ابراز کرد: در حال حاضر تقریبا 70 درصد مس دنیا از طریق فلش تولید می‌شود و جذب آلاینده‌ها و کاهش قیمت تمام شده تولید از مزایای کوره فلش است، همچنین حُسن کوره فلش این است که ظرفیت تولید افزایش می‌یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)