کد خبر: ۲۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان :
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته شهرستان زرند کاندیدا شهر پایتخت کتاب ایران بود که مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت به عنوان شهر دارای ایده های برتر تقدیر شد؛ امسال سه شهر بم رفسنجان و کرمان کاندیدا هستند که باید طرح های نوآورانه و کیفی، برخوردار از مشارکت مردمی و پشتیبانی غیردولتی، بومی، قابلیت الگوبرداری و قابلیت اجرا برای یکسال داشته باشد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته شهرستان زرند کاندیدا شهر پایتخت کتاب ایران بود که مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت به عنوان شهر دارای ایده های برتر تقدیر شد؛ امسال سه شهر بم رفسنجان و کرمان کاندیدا هستند که باید طرح های نوآورانه و کیفی، برخوردار از مشارکت مردمی و پشتیبانی غیردولتی، بومی، قابلیت الگوبرداری و قابلیت اجرا برای یکسال داشته باشد.

"محمدرضا علیزاده" در نشست خبری با اشاره به هفته کتاب از۲۰ تا ۲۶ آبان گفت: هفته کتاب فرصتی برای تشویق جامعه به امر کتابخوانی می‌باشد و باید برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده، کودک و نوجوان شود.
 
وی از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: احیا و تبلیغ فرهنگ مطالعه؛ تحقق نهضت کتابخوانی در جامعه مستلزم تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی می‌باشد و این امر، منوط به چند دستگاه خاص نیست و همه باید در کنار هم قرار گیرند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هویت بخشی به کتابخوانان، تشکیل باشگاه ها و انجمن های کتابخوانی و استفاده از ظرفیت مردمی را از راههای گسترش کتابخوانی برشمرد و بیان کرد: «آینده روشن با خانواده کتابخوان» عنوان شعار هفته کتاب امسال، می باشد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ دستگاه برنامه‌های خود را در ۱۵۰ عنوان برای هفته کتاب اعلام کردند و همه حوزه ها و اقشار باید ما را برای برداشتن گام های مؤثر یاری کنند.
 
علیزاده به فعالیت های خاص اداره کل ارشاد در زمینه کتابخوانی در طول سال اشاره کرد و گفت: تعداد کتاب‌های منتشر شده در۶ماه نخست امسال ۱۶۴ عنوان با شمارگان ۲۳۲هزار بوده که ۱۸ عنوان کتاب کودک و نوجوان،۱۰ عنوان دینی، ۱۲۱ عنوان تألیفی و ۴۳ عنوان ترجمه است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تجدید چاپ 25 عنوان کتاب خبر داد و افزود: ۶۷ ناشر فعال در استان وجود دارد که ۱۶نفر آنان زن و بقیه مرد؛ ضمن آنکه ۱۴ ناشر در شهرستان‌ها  و مابقی در کرمان هستند؛ تعداد مؤلفان استان ۲۰۱ نفر شامل ۷۸ زن و ۱۲۳ مرد، تعداد مراکز فروش کتاب ۹۸ و تعداد چاپخانه های فعال در سطح استان ۱۸۳چاپخانه است.
 
وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه فعالیت دارد؛  نظارتی و ایجابی، تبلیغی و ترویجی؛ در بخش اول صدور پروانه نشر، صدور کارت اهل قلم برای نویسندگان، خرید کتاب از ناشرین که امسال برنامه خرید ۸۰ میلیون کتاب داریم، برپایی نمایشگاه، یارانه نشر، ارائه تسهیلات برای نوسازی و تجهیز کتابفروشی‌ها فعالیت می کند.
 
علیزاده فعالیت های تبلیغی را شامل برگزاری هفته کتاب که موقعیتی برای اطلاع رسانی است؛ تجلیل از خادمان نشر در دو قالب تجلیل از فعالان ترویج کتابخوانی و انتخاب کتاب سال دانست و گفت: امسال بیستمین دوره انتخاب کتاب سال در پایان دی ماه و همزمان با نمایشگاه بزرگ کتاب (۱۳ تا ۱۹ دی‌ماه) در روز خواجو برگزار می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)