کد خبر: ۲۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد؛
نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در استانداری کرمان برگزار شد.

نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز (شنبه )در استانداری کرمان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آئین نکوداشت کشوری در خور شان و خدمات ایشان در استان کرمان برگزار خواهد شد.

فرشید فلاح افزود: امسال در صدد هستیم اولین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و نکوداشت خدمات ایشان را به شکلی فاخر و وزین برگزار کنیم که در سطح کشور نمونه و بی نظیر باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه سازندگی کشور، دفاع مقدس، فعالیت‌های قرآنی و سایر زمینه ها قابل توجه و تقدیر است، تاکید کرد: ایشان نگاه ویژه ای به استان کرمان داشته اند و نظر استاندار کرمان این است که در سالگرد ایشان مراسمی فاخر و در خور شان آن مرحوم برگزار کنیم.

مدیرکل حوزه استاندار عنوان کرد: یکی از وجوه شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، نوع رفتار و نگاه ایشان بوده که در این زمینه کنگره آثار تربیتی و رفتاری آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می شود و دانشگاه فرهنگیان دبیر اجرای این کنگره خواهد بود.

فلاح گفت: کنگره آثار تربیتی و رفتاری آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح روز 18 دی ماه در دانشگاه فرهنگیان برگزار و آئین سالگرد ایشان را نیز عصر همان روز با حضور مقامات و سخنرانان کشوری خواهیم داشت .

وی خاطرنشان کرد: درصدد ایجاد شورای سیاست گذاری ملی برای بزرگداشت شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با ریاست استاندار کرمان در تهران هستیم و تلاش می شود که استان کرمان به عنوان ستاد اجرایی این کار فعال باشد.

مدیرکل حوزه استاندار بر برگزاری نمایشگاه عکس و آثار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی از سوی شهرداری کرمان برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شده است.

وی بر احیای موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی در رفسنجان نیز تاکید کرد و ادامه داد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این زمینه مسئولیت خواهد داشت.

** لزوم ثبت بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تقویم فرهنگی استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: نکوداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باید به گونه ای باشد که از دل آن نهادی بیرون آید که این امر هر ساله ادامه داشته باشد.

محمود وفایی افزود: برگزاری نکوداشت سالانه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را می توان در قالب جایزه آیت الله هاشمی رفسنجانی و مواردی از این دست پیگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باید در تقویم فرهنگی استان کرمان ثبت شود.

وفایی با تاکید بر اینکه پاسداشت میراث ناملموس یکی از وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، تصریح کرد: در کشور نمونه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کم هستند و باید ایشان را برای نسل های بعد معرفی کرد و زمینه شناخت بیشتر نسل حاضر از ایشان را نیز فراهم کرد.

وی بر نصب پلاک ها و کاشی های ماندگار در زادگاه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز تاکید کرد.

*** مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیتی فراجناحی و ملی

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی فراجناحی و ملی یاد کرد و گفت: دانشگاه آزاد میراث مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است و می توان مراسم عمومی سالگرد ارتحال ایشان را در دانشگاه آزاد کرمان برگزار کرد.

نقی عظیمی زاده افزود: نمایشگاه عکس ها و فیلم های ناب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز در حاشیه مراسم عمومی سالگرد ارتحال ایشان برگزار خواهیم کرد.

وی به همکاری بسیار خوب اداره کل پست استان کرمان برای چاپ تمبرهای یادبود اشاره وبیان کرد: رونمایی از تمبر آیت الله هاشمی رفسنجانی می تواند یکی از برنامه های بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد.

عظیمی زاده با اشاره به سفارش دادن لوح خشتی با عکس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، عنوان کرد: کلیپ حرفه ای برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی روابط عمومی استانداری کرمان ساخته شده است.

وی بر پخش زنده آئین های گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی صدا و سیما تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانات بسیار خوبی درباره استان کرمان داشته اند که باید هر چه بیشتر مطرح شوند.

زهرا موسی پور افزود: برگزاری مسابقات ورزشی جام آیت الله هاشمی رفسنجانی و شب شعر و خاطره بر اساس آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی از موارد پیشنهادی است.

*** میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان از کنگره علمی آثار تربیتی و رفتاری مرحوم هاشمی رفسنجانی

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز گفت: شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ما شناخته شده است و ایشان قبل از انقلاب مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب و یاری کردن کمیته ها و انجمن های مبارز، ایجاد وحدت در بین مبارزان داشته اند و بعد از انقلاب نیز به عنوان بازوی امام در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند.

حجت الاسلام عباس توان افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت نخبه ای بودند که بعد شخصیت تربیتی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و این در حالی است که در این رابطه کتاب های بسیاری از ایشان به جا مانده است.

وی تصریح کرد: کمیته ای در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برای شناخت بعد تربیتی شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و روی آرای تربیتی ایشان کار شده است و امیدواریم بتوانیم کتاب بررسی آرای تربیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را تدوین و رونمایی کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، تصریح کرد: برای اجرای این نکوداشت به صورت آکادمیک، درخواست و سایر موارد مربوطه به وزارت علوم ارسال شده و در ادامه با ایجاد کانال و سایت این همایش، فراخوان مقاله نیز در کشور ارائه شد تا مقالات مربوطه جمع آوری شود.

حجت الاسلام توان گفت: در این راستا از همکاری سایر دانشگاه های استان کرمان نیز استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه زمینه ها نابعه بودند، تصریح کرد: با این همایش می توان شناخت شخصیت ایشان را تسهیل کرد.

عضو شورای شهر کرمان نیز در این آئین گفت: برگزاری کنگره علمی آثار تربیتی و رفتاری آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز آئین سالگرد آن مرحوم کار خوب و بزرگی است که در استان کرمان انجام خواهد شد و شورای شهر و شهرداری کرمان در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت.

علی بهرامی با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی میراث معنوی این سرزمین هستند، تاکید کرد: شهرداری کرمان در زمینه اطلاع رسانی محیطی، ساخت و جانمایی سردیس آن مرحوم و پخش مستقیم کنگره علمی آثار تربیتی و رفتاری آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز آئین سالگرد آن مرحوم در پارک های شهر، آمادگی لازم را دارد.

وی تاکید کرد: می توان خانه شهر کرمان را برای آئین سالگرد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آماده کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نوزدهم دیماه 95در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

او یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهور، سه دوره رییس مجلس شورای اسلامی و سالها رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیتهای تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.

خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری ورئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بلافاصله بعد از انتشار در رسانه های مکتوب، دیداری،شنیداری و فضای مجازی بازتاب گسترده ای پیدا کرده و به خبر اول رسانه های بزرگ جهان تبدیل شد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)