کد خبر: ۲۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل هلال احمر استان کرمان:
مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از ارسال محموله های کمک هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: پایگاه هایی برای جمع آوری کمک های مردمی در استان کرمان راه اندازی شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از ارسال محموله های کمک هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: پایگاه هایی برای جمع آوری کمک های مردمی در استان کرمان راه اندازی شده است.

رضا فلاح اظهار کرد: روز گذشته اولین محموله از استان کرمان شامل پنج هزار گالن آب معدنی و نفت و هزار تخت موکت به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دومین محموله شامل چادر و موکت به این مناطق اعزام می شود، افزود: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی برای مناطق زلزله زده در میادین اصلی شهرها در تمامی شهرستان های استان کرمان مستقر شده اند.

فلاح از راه اندازی دو تا سه پایگاه در هر شهرستان گفت: در شهر کرمان پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی از ساعت ۱۰ صبح امروز در میدان های آزادی و مشتاق (شهدا) بر پا شده اند.

وی گفت: پایگاه های سیار جمع آوری کمک های مردمی هم در صورت نیاز در برخی مناطق راه اندازی خواهد شد.

فلاح همچنین از برپایی این پایگاه در محل های برگزاری آیین نماز جمعه خبر داد و گفت: مردم می تواند با مراجعه به ساختمان های اداری جمعیت هلال احمر کمک های خود را اهدا کنند.

پتو و کنسروجات مهم ترین اقلام مورد نیاز هموطنان در مناطق زلزله زده

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه کمک های مردمی شب ها در مساجد هم جمع آوری می شود، افزود: اقلام مورد نیاز مردم در مناطق زلزله زده را پتو و کنسروجات است و از مردم درخواست داریم به منظور حفظ کرامت انسانی از غیرمستعمل بودن پتوها و تاریخ دار بودن کنسروها مطمئن شوند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی مردم جمع آوری و سریعا به مناطق زلزله زده ارسال می شود، بیان کرد: مردم توجه داشته باشند که اولویت اول پتو و کنسروجات و کمک های نقدی است.

فلاح گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی  مردم در پایگاه های ایجاد شده در مناطق و معابر عمومی شهرهای کشور شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت، ۷۰۲۰۷۰ (ارزی دلار) ۸۰۰۳۰۰ (ارزی یورو) بانک ملی، ۱۴۰۴۴۴۰ (ارزی دلار) بانک ملت و همچنین کد های #۱۱۲*۳*۷۴۱* به همراه شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۶۴۶۰۶ برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه منظور کرده است.

آمادگی کامل هلال احمر کرمان برای کمک های امدادی به مناطق زلزله زده

 فلاح به اشاره به اتمام عملیات اتمام و نجات و آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده گفت: تا این لحظه درخواست اعزام نیرو از کرمان نشده است اما هلال احمر استان در حالت آماده باش است و در صورت اعلام نیاز نیروها از کرمان به کرمانشاه اعزام خواهند شد.

آوی ادامه داد: تیم های درمان اضطراری، نیروی ها دواطلب و امدادی و تجهیزات خودرویی و لجستیک هلال احمر استان کرمان در حالت آماده باش است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: برای جمع آوری کمک های مردمی و اعزام به مناطق زلزله زده از نیروی های داوطلب و امدادگر استفاده می شود.

فلاح از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و بیان کرد: باید به این فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «از همه‌ کسانی ‌که می توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌ کنم که به یاری آسیب‌ دیدگان بشتابند».

حضور ۲۰ هزار دواطلب هلال احمر در کرمان

وی از حضور ۲۰ هزار نیروی دواطلب در استان کرمان حضور دارند افزود: هلال احمر استان کرمان از نظر تعداد نیرو هیچ مشکلی ندارد و به روزترین و بالاترین سطح آموزش ها به نیروهای این ارگان ارائه می شود.

فلاح با اشاره به اینکه طرح «خادم» به صورت چهره به چهره در کرمان در حال اجراست، گفت: نیروهای هلال احمر بیش از ۱۲ مرتبه در سال به درب منازل مراجعه می کنند و آموزش هایی را به مردم ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در طرح «خادم» میزان آمادگی مردم پس از طرح ۱۲ سئوال از خانواده ها مورد سنجش قرار می گیرد، گفت: طرح «خام» به معنای خانواده آماده در برابر مخاطرات است و هدف از اجرای آن ایجاد آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث طبیعی و بالا بردن توانمندی قدرت تاب آوری مردم در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله است.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)